Iron & Wine - Norfolk 6/20/05 (2009)

Folk
Label: Sub Pop

1. Sunset Soon Forgotten (3:10)
  2. Jezebel (4:13)
  3. Woman King (3:55)
  4. Free Until They Cut Me Down (4:41)
  5. Evening on the Ground (Lilith's Song) (2:44)
  6. Love and Some Verses (3:38)
  7. Bird Stealing Bread (3:53)
  8. The Night Descending (2:21)
  9. Naked as We Came (2:56)
  10. Communion Cups and Someone's Coat (2:16)
  11. Fever Dream (4:00)
  12. On Your Wings (4:06)
  13. Freedom Hangs Like Heaven (3:43)
  14. Upward over the Mountain (4:10)
  15. Teeth in the Grass (2:20)
  16. Southern Anthem (5:32)
  17. My Lady's House (2:53)
  18. The Trapeze Swinger (7:31)
sxesven
Was slechts beperkt beschikbaar op zogenoemd 'Record Store Day' - een viering van de independent record store, voornamelijk in de US of A, deels ook in de UK. Wel jammer dus dat dat misgrijpen was; geen online verkoop, enkel in fysieke platenzaken, gelimiteerd op 5000 stuks. Hopen op een exemplaar op eBay o.i.d., hopelijk geen woekerprijzen. Overigens opgenomen ten tijde van Woman King; mooie setlist ook.

/edit/

Inmiddels mogelijk een exemplaar kunnen bemachtigen.

(verwijderd)
Helaas niet fysiek in bezit.. maar wat een schitterende opname is dit. Van begin af aan genieten geblazen en wat mij betreft reden genoeg om volgende keer een Iron & Wine concert te bezoeken hier in Nederland!

sxesven
Vanmiddag ontvangen, ziet er in ieder geval leuk uit, als een soort mini 7", verder weinig info enzo, maar da's ook niet zo belangrijk. Schijfje nog niet in zijn geheel kunnen beluisteren maar wel in de auto even doorheen geskipped en er zit toch een hoop moois tussen. Heb vooral mijn favorieten even de revue laten passeren en daarvan wordt The Trapeze Swinger toch wel het mooist uitgevoerd - echt puur kippenvel! Ook Communion Cups and Someone's Coat wordt prachtig gedaan, enzovoorts; lichte teleurstelling wel bij The Night Descending, die dan weer zeer, zeer belabberd klinkt. Elders dus wel genoeg te genieten. Mooi ook te horen dat Sam in deze periode een beetje de overstap van fluisteren naar zingen maakte; vaak begint 'ie nog fluisterend, maar op een gegeven moment hoor je de kracht zijn stem insluipen. Ik hoor liever het fluisteren, maar op bepaalde momenten (The Trapeze Swinger) werkt het echt erg, erg mooi. Leuk schijfje dus voorlopig, lekker doorluisteren.

avatar van drgonzo
Heerlijk ongepolijste plaat. Je hoort eens iemand hoesten en een glas vallen. Alsof je er zelf bij bent dus! Het is alweer een paar jaar geleden dat ik ze live heb gezien, maar ik heb ze nog nooit zo zien rocken (bv. Evening On The Ground). Hopelijk persen ze er snel nog wat bij!

avatar van dudehere
Gelimiteerd tot 5000 stuks.

Leve het internet.

avatar van deek
Ik heb dit album gisteren even gegoogeld, en dan is die toch te koop via amazon.com
welliswaar voor pakweg 50 dollar (38.47 euro.)
Kan alleen niet via amazon kopen, erg lastig zonder credit kaart.
Of is dit wel te doen?

Overigens een erg mooi album, live, zit er nog over te denken om hem in feb live te gaan zien..

avatar van Shelter
Tering wat een vette plaat is dit, ik vind hem live beter dan op album eerlijk gezegd.
Het klinkt allemaal wat warmer en ik weet niet wat het is lol.
Mijn favoriet is Upward Over The Mountain, wat een geweldig mooi nummer is dat.
Maar eigenlijk vind ik alles super goed, die track is gewoon favoriet der favorieten.
Ik ben sinds zeer kort bekend met Iron & Wine, geweldige zanger.