Hitzone 49 (2009)

24. Coldplay - Life in Technicolor II
  25. Kevin Rudolf - Let It Rock

met J-Moe

26. Alfacrepus - Shine
  27. Valerius - She Doesn't Know
  28. RIO - When the Sun Comes Down
  29. P!nk - Please Don't Leave Me
  30. John Legend - This Time
  31. Amy Macdonald - Run
  32. Lasgo - Gone
  33. De Jeugd van Tegenwoordig - Buma in Me Zak
  34. Rigby - Parade
avatar van LucM
Nog geen stem of bericht geplaatst bij deze nieuwe hitzone, de favoriete compilatiereeks van vele MuMe'ers? Ik koop allang geen hitcompilaties maar heb deze nummers al verschillende malen beluisterd of gehoord. Net als op de vorige delen staan er vooral wegwerphits, maar ook een aantal goede nummers (hier toch wat meer dan anders).

Nummers die ik heb aangevinkt en dus goed vind : Krezip, Kings Of Leon, Duffy (vind ik het beste nummer hierop), Empire Of The Sun, Lily Allen, Coldplay en Amy MacDonald.

Nummers die ik het liefst zo gauw mogelijk wil vergeten : Akon, Britney Spears, Chuckie, Kevin Rudolf, Toppers en Lasgo.

fastpulseboy
LucM schreef:

Er zijn toch ook niet zoveel users van onder de 12?

Ik ken alle nummers wel, maar ik stem niet op verzamelaars.

Ik vind sommige nummers hier goed te doen, maar ik kan dit echt niet allemaal achter elkaar horen...

Leukste tracks: 1, 3, 5, 6, 10, 11, 12, 13 en 33.
Stomste tracks: 4, 9, 14, 20, 22 en 26.

avatar van NewYorkCityLight
Ik stem ook niet op verzamelaars (wel Greatest Hits van een artiest, maar niet verzamelaars van een boel artiesten bij elkaar), dan zou m'n stemgemiddelde nog lager en daar hoor ik al mensen over klagen.

Leuke nummers :
Let It Rock
Run
Gone

avatar van LucM
Ik stem enkel op albums die ik in mijn bezit heb of meerdere malen beluisterd, inclusief verzamelaars. Zo heb de hele préhistorie-reeks geleend (die reeks vind ik veel interessanter dan die hitzones) en zelf heb ik nog een aantal hitcompilaties, vooral van de jaren '80 (ik koop de laatste jaren nog zelden hitcompilaties). Alle nummers van de laatste hitzones heb ik wel meermaals beluisterd of gehoord en ken ik nog goed, maar ik ga nu niet alle oude hitzones (met vooral vergankelijk materiaal) opnieuw beluisteren, er zijn beslist veel betere albums (wellicht zouden de meeste hitzones niet boven de 2* komen).

Jouw stemgemiddelde is nu al opvallend laag (2,57), NewYorkCityLight, met geen enkel album boven 4*. Er zijn blijkbaar nog vele goede albums te ontdekken.

avatar van Madjack71
0,5
Dit deel van de Hitzone heeft in verhouding met andere delen, een redelijk aantal goed in het gehoor liggende liedjes.
Favorieten van moi:
Miracle/Sweet goodbyes/Kings of Leon/Duffy/Alain Clark/The Killers en Amy McDonald. Die band met een geluid en uiterlijk en vooral de naam van een glijmiddel Valerius, is too much voor mij.

timon
Om weer heel snel te vergeten: tracks 6, 8, 9, 15 t/m 21, 23 en 26!

avatar van kaztor
Duffy, EOTS en Lily Allen staan hier op eenzame hoogte.

avatar van NewYorkCityLight
timon schreef:
Om weer heel snel te vergeten: tracks 6, 8, 9, 15 t/m 21, 23 en 26!

Met uitzondering van 17, toch?

0,5
Kanye West - Heartless toch nog een leuk nr'tje gevonden

avatar van Dibbel
Hitzone 49 is een van de betere uit de reeks.
Goede tot erg goede nummers van Kings Of Leon (nu al een klassieker), Lily Allen, Duffy (bewezen talent inmiddels), P!nk (een van haar beste), Amy MacDonald, John Legend,
The Killers (heerlijk), Ilse DeLange (mooi rustig), Coldplay, Rigby (erg beklijvend), Blof en John Legend.
Verder best wel om aan te horen zijn U2 (lang niet hun beste), Empire Of The Sun (die hoge stem doet me aan iets denken uit de jaren 70, maar ik kom er maar niet achter wat), Nickelback (vooruit nog maar eens een keer), Alain Clark, Taylor Swift, Kelly Clarkson en Katy Perry. Objectief gezien Krezip ook, maar het heeft zo zijn redenen dat ik dat niet meer aan kan horen.
Nummers waar ik nog net niet de radio voor uitzet zijn die van Valerius, Metro Station (allebei toch lichtelijk irritant), en Kevin Rudolf.
Poker Face vind ik stiekem toch wel leuk achteraf en Alesha Dixon doen wij dan ook maar bij de guilty pleasures.
De echte verschrikkingen hier vind ik De Toppers, Lasgo en Chuckie.
Eigenlijk dan toch wel net 3 sterren.

avatar van LucM
Mee eens met Dibbel, dit vind ik zowat de beste (of minst slechte) hitzone, zowat de helft hierop vind ik best te pruimen (ik verhoog naar 2,5 maar ben toch wat strenger). Zijn verschrikkingen vind ik net ook de slechtste nummers hierop.

part 1

1.Lady Gaga - Poker Face -powerpop waar je niet bij moet nadenken, getuige het recente werk zal dit succes wel niet meer gehaald worden

2.Ilse DeLange - Miracle -mierzoete ballade waarbij ik nu steeds aan de Postcodeloterij denk

3.Krezip - Sweet Goodbyes-en bij deze aan de irritante ING, ook veel te vaak gehoord

4.Kings Of Leon - Use Somebody-ondanks de overkill aan airplay blijft het een steengoed nummer waar geen enkele cover of wannabe Idol bij in de buurt komt, ook 1 van de weinige nummers waar de "ohhhs' niet storen

5.Duffy - Steppin Stone-mooi breekbaar nummer

6.Alesha Dixon - The Boy Does Nothing-voortkomend uit haar jury acties bij Strictly come dancing, ballroom vs rnb vs emanciperende tekst is leuk nummer

7.U2 - Get on Your Boots-suffe ingekakte plaat-U2 voor de fans, zie niet dat dit mensen over de streep trekt buiten de U2 incrowd

8.Katy Perry - Thinking of You-tenenkrommende ballad

9.Akon - Beautiful-alles wat met Akon te maken heeft dient vermeden te worden op The sweet escape na

10.Empire Of The Sun - Walking on a Dream-briljant cq kitscherig nummer dat ook uit 2001 had kunnen komen (er is iets uit die tijd wat hier sterk aan doet denken waar ik niet op kom) maar de 2e single zou nog sterker zijn (We are the people)

avatar van pureshores
11.Kanye West - Heartless-de muziek die Kanye uitbrengt is een soort future rnb maar ik kan zijn stem niet echt aanhoren

12.Lily Allen - The Fear-de briljante eerste single van haar 2e album, tekstueel ook scherp wie het wil horen

13.Metro Station - Shake It -beetje springerig nummer maar wel goed te doen, zomers

14.Nickelback - I'd Come for You-de zoveelste anonieme Nickelback track die hip is tot de volgende verschijnt en dan is men dit weer vergeten

15.Britney Spears - If You Seek Amy-beetje kinderlijk nummer en na Circus was dit weer 3 stappen terug, al begreep ik dat de titel/tekst een dubbele betekenis zou hebben

16.Chuckie - Aftershock-met Chuckie heb ik net zoals Kanye West niks

17.Sugababes - Girls-was dit een hit in NL?? Gebaseerd op een soulnummer en een fijne produktie, goed popnummer

avatar van pureshores
18.Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You-dit mens kan nooit normaal zingen maar schreeuwt altijd, heel vervelend

19.Blof - Vandaag-saai

20.Taylor Swift - Love Story-brave tienerpop, doet tegenwoordig leukere dingen zoals I knew you were trouble

21.Alain Clark - Hold On-saaie Libelle zwijmelpop met een toefje hese soul

22.The Killers - Spaceman-leuke opvolger van Human, vind het zelfs 1 van de leukste Killers singles denk ik

23.Jan Smit - Je Naam in de Sterren-Yolanthe??

24.Coldplay - Life in Technicolor II-met Coldplay is het altijd ja of nee en dit nummer valt in die laatste categorie, dit ontbeert spanning en gaat te doelloos door

25.Kevin Rudolf - Let It Rock-deze vond ik toen eigenlijk wel heel leuk al weet ik zeker dat het een versie met Lil Wayne was, niet dat die bijdrage essentieel was. Beetje snufje Limp Bizkit vs electronische bombast
met J-Moe

Autobahn
Nummer 1: gatverdamme, je kon niet ergens naar binnen lopen zonder dat dit op de radio was.

Nummer 2: prachtig lied!

Nummer 3: kwijl kwijl, zeik zeik.

Nummer 4: vind ik goed, maar zou het niet uit mezelf draaien.

Nummer 7: erg fout, maar daarom toch ook leuk. Een guilty pleasure dus.

Nummer 9: valt niet mee.

Nummer 18: kan ze niet proberen te zingen in plaats van te schreeuwen?

Nummer 20: de opkomst van Taylor Swift. Deze is wel te doen.

Nummer 24: dit is gewoon weer een goed plaatje van deze band.

Nummer 29: kijk, dit is leuke popmuziek.