New Adventures - Live's a Mess (1986)

Label: Harbour

1. All the Love in the World (5:02)
  2. Spacelab Cowboy (2:59)
  3. Midnight Magic Maniac (6:21)
  4. She Does It Right (3:16)
  5. Come On (3:12)
  6. Own Made Rules (3:23)
  7. Back to the Pit (3:50)
  8. Don't Stop (4:12)
  9. Helter Skelter (3:19)
  10. Late Late Show (4:19)
knight3
Het prachtige Don't Want You ontbreekt en het volmakende simpele B-kantje Don't Stop staat er nota bene wel op....

buizen
Een fantastisch album van deze stugge Winschoter rockers. Als je open staat voor New Adventures dan raad ik elk nieuwsgierig rock-aagje aan om dit album te zien te verwerven.
Een album vol toppers en new-adventures-klassiekers. En trouwens een uitstekende productie (vinyl, 1e persing).
Ben sowieso al apetrots op dit soort bands van Groninger bodem (denk ook aan White Honey) maar dit album is gewoon zo goed dat 4,5 sterren erg op z'n plaats is.

Mijn exemplaar heeft een andere hoes.

avatar van nlkink
Mijn broer kwam in 2011 met deze plaat aanzetten. Of ik 'm wel over wilde zetten op CD. Dat was niet tegen dovemansoren. Als ik maar een exemplaar voor mezelf erbij mocht maken. Deze 'afscheidsplaat' is volledig aan mij voorbij gegaan. Gelukkig hebben ze de draad weer opgepakt en zo kon ik ze na 31!!!!! jaren - word ik oud? - weer zien en horen in Annen, op 30 augustus 2014. Als ik geen auto tot mijn beschikking had gehad was ik er op de fiets heen gegaan!

Guitars & Wings
Dit is inderdaad een toffe live plaat, maar bestaat ie ook officieel op cd? Als ik enkele sites moet geloven, moet ie op cd bestaan. Maar ik heb toch mijn twijfels over de echtheid.

avatar van nlkink
Volgens Discogs is dit album op 2002 op CD uitgebracht op het Harbour Label. En dat zou best wel eens kunnen kloppen. Op Harbour is ook het solo album 'Savin' It Up' van ex Ro-d-ys' zanger/gitarist Harry Rijnbergen uitgebracht en die heb ik onlangs van iemand mogen lenen. Ik heb de CD ook meteen maar bij Discogs opgevoerd. Harry Rijnbergen is altijd close geweest met de Adventures en is leverancier van verschillende liedjes geweest.
Dat een live album van The New Adventures opduikt als reissue op Harbour lijkt me vanwege het noordelijke herkomst van de artiesten en hun connectie dus niet ongewoon. Als je de CD zoekt zou je ook kunnen beginnen met naspeuringen doen naar het Harbour label.

Guitars & Wings
Op Discogs staat het originele label als V8 records, maar ik heb wel een download (met hoesjes) gevonden van de "cd" (die trouwens tik vrij klinkt) en daar staat achterop Pinkrecords met website url en email adres, maar zonder jaartal. Dus de cd zal dan niet uit 1986 stammen. Harbour rec is blijkbaar een sublabel van pink records en die Harry Rijnbergen is waarschijnlijk de tweede uitgave op het label.
Pinkrecords (drachten) staat ook op discogs, maar schijnt vorig jaar failliet te zijn gegaan. De website werkt ook niet meer. Ik kan verder weinig info vinden wat betreft Pinkrecords/Harbour records in combinatie met New Adventures. Misschien was het wel een cd die alleen op beurzen/braderieën werd verkocht. Ik heb wel meer van dat soort "officiële" cd's.

avatar van Bluebird
Kijk eens aan, dit is wel een must have ook. Leuk als ie nog verkrijgbaar zou zijn. Zal er later mijn licht nog eens over opsteken.

avatar van blaauwtje
Deze voor een prikkie op kop getikt, helemaal nieuw en wat een sound, super geluid, de bluesrock knalt door het huis.
Ooit opgenomen in Veendam en op het bommen berend festival in Groningen, opnieuw een bevestiging van de kwaliteiten van dit trio, nog steeds erg zonde dat er niet uit kwam wat er in zat.

avatar van viking1
Dit idd 'n heerlijk live album van de Groningse bluesrockers. Heeft 'n kameraad ooit voor mij opgenomen en op 'n USB stick gezet. Draai dit geregeld in de auto. Nu nog 'n keer 'n goede kwaliteit op lp vinden. Blijf zoeken en kom deze top plaat hopelijk eens tegen op vinyl!
Maar idd blauwtje de new adventures top band oet grunn en ommeland. En vooral live stond dit power bluesrock trio zijn mannetje.

avatar van Larzz
De vinyl versie vandaag binnen. 2e hands op Discogs in prima staat. Buiten verwachting. Prima geluid. Vet heavy gitaarwerk van Peter Bootsman. Goede ritmesectie als vanouds. Heerlijke heavy blues rock van deze uitstekende rock formatie die een aantal klassieke Nederlandse rock albums op hun naam hebben staan. De 1e 2 ook nog geproduceerd door Earring George Kooymans.

avatar van Rainmachine
Dit is een absolute Nederpop/rock klassieker. Staat zeker hoog in de top 10 van mijn favoriete live platen aller tijden. Live opgenomen op 28 augustus 1984 in de IJshal in Groningen en 6 september 1984 in Parkzicht Veendam. Onvoorstelbaar op wat voor niveau deze gasten zaten ten tijde van deze opnames. Een super op elkaar ingespeelde groove rock machine. Net als Herman Brood overigens, dit live album zit zeker op het niveau van Cha Cha met als grote verschil dat dit meer als één geheel klinkt. Koppel daar nog een goede opnamekwaliteit en productie aan vast en je hebt een dijk van een plaat. Als je dit op je CV hebt staan dan hoef je je als band nergens meer voor te schamen, jammer dat het hierna wel minder werd maar that's life. Het album is inderdaad in 2002 in kleine oplage op CD uitgebracht, ik heb hier gelukkig ook nog een exemplaar staan, er worden nu pittige prijzen voor gevraagd.

En voor de liefhebbers hier nog een leuke live clip New Adventures - Pinkpop 1981

Volume op full power en knallen maar...