NINJA 2009 Tour Sampler (2009)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Jane's Addiction - Chip Away (2:36)
  2. Nine Inch Nails - Not So Pretty Now (3:49)
  3. Street Sweeper - Clap for the Killers
  4. Jane's Addiction - Whores (3:44)
  5. Nine Inch Nails - Non-Entity (4:03)
  6. Street Sweeper - The Oath (4:25)
Een handjevol gratis nummers van een handjevol duurbetaalde bands, die afwisselend goed (de nummers van Nine Inch Nails), zeer goed (Whores) en verschrikkelijk (Chip Away) zijn. De nummers van Street Sweeper - met Tom Morello, als ik me niet vergis - zijn op zich ook best te pruimen, al hou ik gewoon niet zo heel erg van raps.

Het album is trouwens hier te downloaden: NIN|JA 2009 - ninja2009.com

Jane's Addiction brengt hier studioversies van twee nummers die live op het ddebuutalbum uit 1987 stonden. Het was de bedoeling dat Trent Reznor een aantal nieuwe nummers van de band zou produceren die op dat moment uit de 4 originele leden bestond. Helaas vlotte het creatieve proces niet wat een voorbode was van het vertrek van bassist Eric Avery. Nou ja, studioversies van nummers die we al jaren kenden is op zich aardig, maar niet meer dan dat.