King Crimson - Cirkus (1999)

Alternatieve titel: The Young Persons' Guide to King Crimson Live

20. Fracture
  21. Easy Money
  22. Improv: Besancon
  23. The Talking Drum
  24. Larks' Tongues in Aspic (Part II)
  25. Starless
avatar van Ataloona
Hoe is Dit live album?

avatar van vin13
Goed live album, je moet wel van hun gefreak/improvs houden. Niet altijd even toegankelijk, maar meer een groeialbum.

de tracklist liegt er iig nie om

een crimson live is imo altijd de moeite waard, dus ga um eens checken

avatar van Stalin
Een beetje van alles wat dit album.

Betreft namelijk live-materiaal van zo ongeveer alle King Crimson-bezettingen vanaf 1969 t/m het zogenaamde ''double trio' uit de jaren negentig.

Maar ja, dat is ook meteen de ellende met King Crimson, vrijwel elk live-album (en dat zijn er nogal wat) heeft wel iets wat de moeite waard is !

kippenhok
Deze staat onder de verzamelcd's. Lijkt mij dat dit naar de live cd's moet verhuizen.

Misterfool
Wat ik er van gehoord heb is dit een verzamelalbum, gecompileerd uit andere live-albums van KC. Ik denk dat hierdoor het wel terecht is dat dit album onder verzamel staat.

avatar van liefkleinhertje
Toen deze CD eind vorige eeuw uitkwam was dit een gedeeltelijke aardige uitgave want de DGM collectors club was net opgestart en het concert uit Mexico city (Vroom vroom) moest nog worden uitgebracht
Maar na een tsunami van live materiaal is sints vorige maand het laatste stukje van deze cd ook op andere cds tevinden (improv Besancon staat op de Starless box set cd 11)
Dit is dus een verzamel cd geworden net als the Great deciver

kippenhok
... En Great Deceiver staat 'gewoon' bij de live cds.

Op het momemt van uitkomen was dit dus een live cd met nieuwe opnamen. Lijkt me dat gewoon zo moet blijven.

Misterfool
Dat laatste lijkt me juist niet het geval; niet voor niets heeft het album het onderschrift: "The Young Persons' Guide to King Crimson Live". Dit lijkt te duiden op een verzamelaar(weliswaar van live-materiaal, maar nog steeds afkomstig van al uitgebracht of zeer spoedig uit te brengen materiaal)