Seal - Best I 1991-2004 (2004)

Pop / Soul
Label: Warner Bros.

1. Crazy (5:56)
  2. Kiss from a Rose (4:48)
  3. Killer (6:23)
  4. Prayer for the Dying (5:30)
  5. Waiting for You (3:43)
  6. Don't Cry (6:19)
  7. My Vision (3:44)

met Jakatta

8. Love's Divine (4:38)
  9. Walk on By (3:18)
  10. Get It Together (3:58)
  11. Fly Like an Eagle (4:14)
  12. Lips Like Sugar (5:02)

met Mikey Dread

13. Human Beings (4:35)
  14. Future Love Paradise (4:19)
  15. Bring It On [Acoustic] * (4:46)
  16. Killer [Acoustic] * (5:39)
  17. Crazy [Acoustic] * (4:04)
  18. Colour [Acoustic] * (5:34)
  19. Kiss from a Rose [Acoustic] * (5:25)
  20. Prayer for the Dying [Acoustic] * (5:19)
  21. Love's Divine [Acoustic] * (4:45)
  22. Get It Together [Acoustic] * (4:36)
  23. Just Like You Said [Acoustic] * (5:13)
  24. Touch [Acoustic] * (6:03)
  25. Waiting for You [Acoustic] * (3:51)
  26. Don't Cry [Acoustic] * (6:27)
totale tijdsduur: 1:06:27 (2:08:09)
avatar van dynamo d
Heel veel prachtige nummers op dit best of-album. Crazy en Killer zijn beauties. Maar Kiss from a Rose en Praying for the Dying mogen er ook zijn. Eigenlijk geruisloos heeft Seal toch al veel moois gemaakt.

avatar van musicfriek
Dit is een buitenlandse Best Of zeker? Ik mis het nummer The Beginning hierop. Was toch ook een aardige hit hier, dacht ik. Love's Divine blijft torenhoog mijn favoriet hiervan. Crazy en Kiss From A Rose blijven ook echt prachtig. 4,5*

avatar van Reijersen
Er zijn 2 versies. Een enkel-cd en een dubbel-cd. Dubbel-cd is met een live-cd en goud gekleurd.

avatar van BlauweVla
Klopt, hoewel die in sommige landen ook in het wit is te krijgen dacht ik. De tweede CD is trouwens niet live maar wel akoestisch en prachtig

EVANSHEWSON
Reijersen schreef:

Juist, Reijersen, die hèb ik, die goudkleurige.

En het is een hele goeie, wàt heeft die man een zalige soulstem.

De eerste plaat zijn de originele versies van de hits, dan komt de tweede met acoustische versies.

Mooie verzamelaar. Seal heeft mooie dingen gedaan, jammer dat je er nu niet zo veel meer van hoort.

Favo's zijn: Crazy, Kiss from a Rose, Prayer for The Dying en mooi is ook zijn versie van de Burt Bacharach klassieker Walk on By.

4 stars voor mij hoor! ****

avatar van Tribal Gathering
Als ik Seal hoor is er altijd één woord wat in me op komt : steriel. (uitzondering Killer). De muziek wordt altijd ontdaan van elk vonkje individualiteit waardoor een album als dit één grote drabachtige massa wordt. Een enkel nummer is prima aan te horen maar een heel album is geen doorkomen aan.

Natuurlijk is Seal een prima zanger en zijn de composities meestal ook in orde, maar elke vorm van spontaniteit wordt "vakkundig" de nek omgedraaid.

EVANSHEWSON
It's all perception, zoals ik al kwam te vertellen ergens...

Ik kan deze plaat WEL uitzitten en blijven genieten...

Elk zijne meug zoals men zegt!

steengoede verzamelaar

avatar van Reijersen
Zekers. Seal is toch een unieke vocalist. Prachtige, warme en herkenbare stem. Te herkennen uit duizenden.

dVTB
De informatie is niet compleet: mijn versie van de cd telt 14 tracks. Nummer 12 is Lips Like Sugar, 13 Human Beings en 14 Future Love Paradise. De dubbel-cd verscheen met een erg fraaie bonus-cd met akoestische uitvoeringen van nummers, die op zich alleen al het aanschaffen waard is.

Het is een prima cd, maar ik mis helaas twee van Seal's betere singles op dit album: The Beginning en Newborn Friend. Jammer dat dit soort best of-albums vaak incompleet zijn. Desondanks een dik verdiende 4,5.

avatar van FunkStar
Erg goed verzameld cdtje met (bijna) al mijn Seal favorieten. Jammer dat People Asking Why er niet opstaat. En inderdaad de top 10 hit, The Beginning!

Ik heb ook de 14 songs CD. De Dubbel CD heb ik laten liggen want vind die akoestische dingen niet echt boeiend..

avatar van daoneandonly
Prachtig! Juist vooral die akoestische 2e CD. Ik ben ook blij dat ik die er bij hebt gekocht voor dat beetje geld meer. Vooral Colour is akoestisch erg mooi!

avatar van musician
Deze verzamelaar ligt in onze beoordeling op musicmeter een halve ster hoger dan de beoordeling van zijn hoogst gekwalificeerde reguliere album.

Dat zegt nogal wat.

Blijkbaar is er één ijzersterke compilatie samen te stellen met het betere deel van zijn solowerk, zeg maar de hits, en is er niet zo veel waardering voor de onderliggende nummers.

Per saldo zou dat betekenen dat het aanschaffen van dit verzamelalbum van Seal voldoende zou zijn.
Ik geef ook toe, deze Best Of heeft voor mij weinig skipmomenten, de muziek klinkt aanstelijk, de productie is goed en hij kan natuurlijk zingen als de beste.

Dat wil normaal dan wel eens leiden tot interesse in andere albums maar tot nu toe heb ik nog nergens enthousiasmerende berichten gelezen.
Het is voor Seal toch spijtig dat dergelijke conclusies kunnen worden getrokken, ik gun hem van harte een sterk en goedverkocht conceptalbum.

Maar met dit warme weer volstaat deze Greatest Hits meer dan voldoende. Een extra vermelding nog voor Crazy en Future Love Paradise.

avatar van pureshores
leuke verzamelaar voor de opkomende herfstdagen. De nummers van het debuutalbum met de sterke Trevor Horn produktie blijven voor mij favoriet, vooral Future love paradise.
Prayer for the dying gaat snel onder de huid zitten maar mist toch iets van de debuutalbum singles.
Met Human beings vogt nog een leuke offshootsingle. Het blijft wel in het hetzelfde vaarwater.
Voor de massa zal Kiss from a rose vooral nostalgie oproepen maar dat heb ik altijd maar een zeiknummer gevonden, al is de connectie met Batman beter dan de eerste floppoging release.
My vision degradeert Seal tot een inwisselbare dance vocal. Ik mis ook The beginning en Violet.

Na dit verzamelalbum ging Seal een andere kant op met Amazing maar de echt grote hits zijn helaas verleden tijd