Seal - Best I 1991-2004 (2004)

Pop / Soul
Label: Warner Bros.

1. Crazy (5:56)
  2. Kiss from a Rose (4:48)
  3. Killer (6:23)
  4. Prayer for the Dying (5:30)
  5. Waiting for You (3:43)
  6. Don't Cry (6:19)
  7. My Vision (3:44)

met Jakatta

8. Love's Divine (4:38)
  9. Walk on By (3:18)
  10. Get It Together (3:58)
  11. Fly Like an Eagle (4:14)
  12. Lips Like Sugar (5:02)

met Mikey Dread

13. Human Beings (4:35)
  14. Future Love Paradise (4:19)
  15. Bring It On [Acoustic] * (4:46)
  16. Killer [Acoustic] * (5:39)
  17. Crazy [Acoustic] * (4:04)
  18. Colour [Acoustic] * (5:34)
  19. Kiss from a Rose [Acoustic] * (5:25)
  20. Prayer for the Dying [Acoustic] * (5:19)
  21. Love's Divine [Acoustic] * (4:45)
  22. Get It Together [Acoustic] * (4:36)
  23. Just Like You Said [Acoustic] * (5:13)
  24. Touch [Acoustic] * (6:03)
  25. Waiting for You [Acoustic] * (3:51)
  26. Don't Cry [Acoustic] * (6:27)
  27. Les Mots * (4:47)

met Mylène Farmer

totale tijdsduur: 1:06:27 (2:12:56)
avatar van musicfriek
Dit is een buitenlandse Best Of zeker? Ik mis het nummer The Beginning hierop. Was toch ook een aardige hit hier, dacht ik. Love's Divine blijft torenhoog mijn favoriet hiervan. Crazy en Kiss From A Rose blijven ook echt prachtig. 4,5*

avatar van musician
Deze verzamelaar ligt in onze beoordeling op musicmeter een halve ster hoger dan de beoordeling van zijn hoogst gekwalificeerde reguliere album.

Dat zegt nogal wat.

Blijkbaar is er één ijzersterke compilatie samen te stellen met het betere deel van zijn solowerk, zeg maar de hits, en is er niet zo veel waardering voor de onderliggende nummers.

Per saldo zou dat betekenen dat het aanschaffen van dit verzamelalbum van Seal voldoende zou zijn.
Ik geef ook toe, deze Best Of heeft voor mij weinig skipmomenten, de muziek klinkt aanstelijk, de productie is goed en hij kan natuurlijk zingen als de beste.

Dat wil normaal dan wel eens leiden tot interesse in andere albums maar tot nu toe heb ik nog nergens enthousiasmerende berichten gelezen.
Het is voor Seal toch spijtig dat dergelijke conclusies kunnen worden getrokken, ik gun hem van harte een sterk en goedverkocht conceptalbum.

Maar met dit warme weer volstaat deze Greatest Hits meer dan voldoende. Een extra vermelding nog voor Crazy en Future Love Paradise.