Chimaira - Pass Out of Existence (2001)

Label: Roadrunner

1. Let Go (3:51)
  2. Dead Inside (3:45)
  3. Severed (3:16)
  4. Lumps (3:54)
  5. Pass Out of Existence (3:24)
  6. Abeo (1:44)
  7. SP Lit (3:12)
  8. Painting the White to Grey (4:44)
  9. Taste My... (4:02)
  10. Rizzo (4:38)

met Stephen Carpenter

11. Sphere (4:20)
  12. Forced Life (3:46)
  13. Options (3:50)
  14. Jade (13:56)
avatar van Sammy
Chimaria is een band die doet waar ie goed in is: beukmuziek maken van de bovenste plank. De opgefokte vocalen, de opgefokte drums, eigenlijk is ieder nummer één brok agressie en het klinkt allemaal nog eens heerlijk ook. Prima album: 4.5*

kortom chimaira is geweldig!

avatar van HammerHead
Tja, 't klinkt wel lekker, maar wel allemaal hetzelfde.

Necr0ph0biC
^Das wel veranderd met die albums daarna vind ik.

avatar van james_cameron
Degelijk debuut, maar de band mist nog een duidelijke richting. Die werd met de albums hierna gelukkig wel ontdekt. De songs missen dus overtuiging en zwalken een beetje heen en weer, maar toch is het album goed te genieten.

avatar van relentless
dit album is inderdaad goed te genieten een btj melancholiek maar tog bruut james je heb gelijk

avatar van andnino
Goede muziek. Lekker rauw vergeleken met hun latere albums, Mark heeft al die geweldige karaktiristieke stem. Ook t industriële ondertoontje is zo nu en dan behoorlijk stoer.