Major Lazer - Guns Don't Kill People... Lazers Do' (2009)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Reggae / Dance
Label: Downtown

1. Hold the Line (3:38)

met Mr. Lex en Santigold

2. When You Hear the Bassline (3:18)

met Ms. Thing

8. Bruk Out (2:54)

met Ms. Thing en T.O.K.

9. What U Like (2:25)

met Amanda Blank en Einstein

10. Keep It Goin' Louder (3:46)

met Nina Sky en Ricky Blaze

13. Jump Up (3:43)

met Leftside en Supahype

14. Zumbie * (4:00)

met Andy Milonakis

15. When You Hear the Bassline [Dance Area Remix] * (6:48)

met Ms. Thing

16. Hold the Line [Toadally Krossed Out Remix] * (2:53)

met Santigold en Mr. Lex

Ben heel benieuwd hiernaar. Hold the Line is echt een vette track!

avatar van Zwammer
Wow mijn eerste indrukken van dit album zijn echt goed.. het stuitert echt alle kanten op, geweldig die basslijnen

avatar van Yamato
Wow, verbaasd me dat hier zo weinig over is gespeculeerd. Diplo en Switch die samenwerking lijkt me toch genoeg gespreksstof opleveren. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar deze release.

Hold The Line is fantastisch Ben echt benieuwd naar de rest van het album
Staat Zumbie er trouwens niet op?

zumby staat er idd niet op, de ene helft van dit album is uitstekend, de andere helft eerder gewoontjes..

jump up is gewoon een oudere ungereleasede track vd crookers, aangevuld met vocals

3/5

avatar van Opschuiven
hier word al maaaaanden over gepraat. ik moet zeggen dat het album nog beter is geworden dan ik al had gedacht. Pon de Floor en When You Hear The Bassline zijn tot nu toe mijn favorieten van het album. En een album waar een baby met auto-tune op staat, dat kan gewoon niet misgaan!

avatar van Yamato
Hoho, wacht even hoor. Dat kan heel makkelijk misgaan. Het is juist heel erg knap als je met auto-tune toch een goed album weet te maken naar mijn mening.

Hold the line is wel een heel apart nummer. Niet direct in mijn straatje maar toch wel lekker. En die clip is awesome.

avatar van gherdt
Heerlijk zwalkende en pretentieloze zomerplaat die intense hoogtepunten (Pod De Floor! Hold The Bassline!) afwisselt met behoorlijk puntloze drizzle (Can't Stop Now, Keep It Goin' Louder)..... Maar het plezier spat er vanaf en daarom valt de balans voor mij toch zeer positief uit, met dank aan de autotune-baby. Please stop that mechanical crying!

avatar van Dielie
het zien van de hoes van deze release doet me direct denken aan deze Yo Majesty - Futuristically Speaking: Never Be Afraid (2008)

zijn trouwens GI Joe figuurtjes ofzo

Yo Majesty komt net als Diplo van Major Lazer uit de Hollertronix-hoek als ik me niet vergis, dus zo vreemd is dat niet.

avatar van YoG
YoG
Hold The Line vind ik erg leuk.. de rest van het album zit goed in elkaar maar is niet helemaal mijn cup of tea
Voor de liefhebber denk ik een aanrader ..

Moet deze plaat ook maar luisteren, losse nummers vind ik wel erg leuk eigenlijk.

Schijnt gisteren ook behoorlijk geweldig te zijn geweest op Valtifest, zie ook dit filmpje waar de zaal op 2:00 explodeert (en let op de MC die een lasso naar de licht-installatie werpt en vervolgens heen en weer vliegt over het publiek ).

elrayo
Keep It Goin' Louder is samen met Knock You Down (van Keri Hilson) een van mijn favoriete pop-nummers van het jaar!

avatar van lowieke
Mary Mary

avatar van Mindshifter
Een album waar je haast psychotisch van zou worden van alle gekke snufjes die ze gebruiken. Echter blijft het non-stop boeien. Niet elk nummer is even goed als de ander maar over het algemeen een gewaagd en imo een uniek album *4.

avatar van Petterson
Hold the Line is echt compleet geschift, prachtig

avatar van Toel
Petterson schreef:
Hold the Line is echt compleet geschift, prachtig

Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

avatar van voskat
herman schreef:

Dat is Skerrit Bwoy. Helemaal geschift. Heerlijke gast.

Hold the line.. inderdaad maniakaal. 'Hoeveel effecten en geluiden kunnen we in 3minuut40 kwijt?' En ja, 'oh my god, you have built-in auto-tune!'.. Hoe kom je erbij? Over het algemeen gewoon een erg lekker album, waarbij je gewoon je stereo op windkracht 10 moet zetten voor het beste effect.

avatar van Urbanoetang
Clip van Pon de Floor - hilariteit ten top.

avatar van Onderhond
Beetje jammer dat de Pon de Floor versie op het album zelf nogal mak is. 100 betere remixen te vinden. Verder gewoon een erg lollig plaatje. Pleurt lekker alle kanten uit.

3.5*

LoveStoned
Aan de ene kant geweldig, en een dikke 5* waard. Aan de andere kant echt alléén maar gepast in de zomer. In de winter krijg je er gewoon perplex een winterdepressie van, en schakel ik ook onmiddellijk over naar het volgende nummer als ik een Major Lazer nummer hoor wanneer ik mijn iPod op shuffle heb staan.

Daarom verdient dit een 3. Het is echt net een kerstimsalbum. Had klinkt gewoon niet, "Mary Jane" door mijn oordoppen terwijl ik met mijn gezicht in de sneeuw flikker. In de zomer overigens grijs gedraaid.

LoveStoned

avatar van Urbanoetang
Zo kun je geen enkel album de volle mep geven. Mij zie je geen ( ) draaien wanneer de vogeltjes fluiten.

avatar van KampF
Urbanoetang schreef:
Clip van Pon de Floor - hilariteit ten top.

Misantropie viert hoogtij in huize KampF

avatar van Carolaah
Ahh zulke vermakelijke muziek
Tof dat ze ook op Sziget komen!
Diplo op Lowlands was een mooi feestje.

Major Lazer live is Diplo tot de tiende macht. Veel plezier op Sziget alvast, dat kan niet anders dan een grandioze avond worden (want als er ergens goed gefeest wordt is het op Sziget wel).

avatar van BoordAppel
Als Major Lazer draait hij alles door elkaar dan? Niet alleen de nummers van deze plaat?

Wel overwegend van deze plaat, maar ook andere nummers (van andere artiesten ook) inderdaad. Heb ze zelf overigens niet gezien, alleen op film. Hopelijk kan ik dat deze zomer ook goed maken.