De Vrijbuiters - De Vrijbuiters met Zang van Ben Verdellen (1980)

Label: Jan Theelen

1. Hallie Hallo (3:50)
  2. Veur Os Mam (3:52)
  3. D'n Hemeltango (3:16)
  4. Bella Musica (3:14)
  5. Wengske aan Wengske (3:32)
  6. Poeleke Ploenze (4:55)
  7. 't Drama (3:40)
  8. Gelok (3:34)
  9. De Hudjes (3:00)
  10. Hawai Leedje (3:14)
  11. 't Paeterke (2:49)
  12. Dardanella (3:14)
  13. Baok Neet (3:06)
avatar van Madjack71
De Vrijbuiters leren kennen via een gemeentelijk ambtenaar, die ons geregistreerd partnerschap (destijds) wettelijk inzegende. Zij zocht zelf toen voor de gelegenheid 2 liedjes uit om te draaien. Een ervan was Endless Love van Lionel Richie met Diana Ross en de andere Gelok van De Vrijbuiters. Dat vond en vind ik nog steeds een prachtig nummer en eentje die thuis hoort in mijn optimisme top 10.
Als importvenlonaar kwam ik dit album op een rommelmarkt tegen en nam die dus mee naar huis. Gelok is wel het mooiste liedje naar mijn mening, maar het heeft nog wel wat meer gezellige venloosche hoempapa; Wengske aan Wengske bijv. is ook wel aardig. Daarnaast is het zo nu en dan wel leuk om te draaien voor de venloosche folklore te eren.
Ben Verdellen is een beroemdheid in Venlo en treed nog steeds op.

graag zou ik in contact willen komen met mensen die ook muziek thuis hebben van ben verdellen en de vrijbuiters
gr. liesbeth