The Ashley Hutchings Big Beat Combo - Twangin' N' A-Traddin' (1994)

1 stem

Folk / Rock
Label: HTD

1. F.B.I. (4:24)
  2. The Sherwood Handjive (3:39)
  3. Riff Raff (3:48)

met Richard Thompson

4. Twistin' Til Monday Comes Around / Twistin' Welsh Girls (4:30)

5. Telstar (4:34)
  6. Walk Don't Run (3:57)
  7. Duane Eddy Medley: Movin' N' Groovin'/Rebel Rouser / Detour (4:22)
  8. Clackety Melodeon (2:45)
  9. Horsin' Around (4:12)

10. Spyder Walk (5:15)
  11. Spinnin' Jenny / Soldiers' Spree (3:42)
  12. Twang Me Down My Old Mohair Space-Suit (3:04)

avatar van koho
Eén van de vele eenmalige projecten van Ashley Hutchings naast zijn job als leider van The Albion Band. Dit is een pretentieloos, gewoon-leuk album, geheel instrumentaal, waarin The Guv'nor teruggaat naar de instrumentale gitaarpop van zijn jeugd: The Tornadoes, The Ventures, The Shadows, Duane Eddy, dat werk - maar dan met een Albion (folk-) saus zoals de viool van Phil Beer en de accordeon van Simon Care. De legendarische Tornados drummer Clem Cattini maakt eveneens deel uit van dit Big Beat Combo, evenals Fairport Convention leden Simon Nicol en Maartin Allcock. Special guest op een aantal tracks is Richard Thompson die net dat beetje extra bite geeft met zijn trademark leadgitaar.