Behemoth - Evangelion (2009)

Polen
Label: Nuclear Blast

1. Daimonos (5:15)
  2. Shemaforash (3:56)
  3. Ov Fire and the Void (4:27)
  4. Transmigrating Beyond Realms Ov Amenti (3:27)
  5. He Who Breeds Pestilence (5:41)
  6. The Seed Ov I (4:58)
  7. Alas, Lord Is upon Me (3:15)
  8. Defiling Morality Ov Black God (2:49)
  9. Lucifer (8:06)
avatar van Metalhead99
Behemoth was en ís nog steeds goed bezig! Wederom een geweldige plaat.

avatar van Spock2011
Zeker niet verkeerd. Ik weet nog dat er een paar jaar terug stond dat fans van Dimmu Borgir het na het verlaten van twee bandleden maar moesten zoeken bij Nergal's Behemoth. Ik ken de voorgangers niet geheel, maar ik vond dit zeer aardig. Alleen vind ik dat de nummers beter gemixt konden worden. Het begint ijzersterk maar kakt daarna flink in, hoewel Lucifer wel super is. Live bakten ze er echter niks van vorig jaar.

Maidenfreak
Geweldige cd. Concept wat een omgekeerde bijbel, wat ik qua lyrics zwaar beu ben. Mooie mix van moderne Death metal en moderne Black metal. Een aanrader.

avatar van Kondoro0614
Deze heb ik altijd al iets sterker gevonden dan zijn voorganger en nu ook vind ik deze net iets beter klinken dan 'The Apostasy'. Voor de rest is de album niet echt een hele vernieuwing. Wederom erg hard, zwaar en duister zoals we gewend zijn van deze band maar vernieuwend? Nee. Leuke nummers, goeie zang en wederom prima gitaarwerk zorgen er voor dat de band toch weer positief uit de luisterbeurt komt en ik verder ook niet negatief kan praten. Voor de rest valt er weinig op aan te merken.

Voorlopige tussenstand:
05. Grom
06. Satanica
07. Pandemonic Incantations
08. Thelema 6
09. Sventevith (Storming Near the Baltic)