10,000 Maniacs - MTV Unplugged (1993)

Folk / Rock
Label: Elektra

1. These Are Days (4:54)
  2. Eat for Two (4:22)
  3. Candy Everybody Wants (3:19)
  4. I'm Not the Man (3:46)
  5. Don't Talk (5:21)
  6. Hey Jack Kerouac (3:48)
  7. What's the Matter Here? (4:50)
  8. Gold Rush Brides (4:11)
  9. Like the Weather (4:14)
  10. Trouble Me (3:40)
  11. Jezebel (4:23)
  12. Because the Night (3:43)
  13. Stockton Gala Days (5:29)
  14. Noah's Dove (5:07)
SCHITTEREND! Een van mijn favoriete groepen.

Echt een sublieme CD: zo prachtig! Hoe mooi wil je 't hebben? 4,5*

Een zeer goed geslaagd album uit de Unplugged serie. Muzikaal heeft het wel wat weg van REM tijdens Out Of Time, dus voor liefhebbers van dat album is dit de moeite waard. Waarom deze band niet groter wordt snap ik niet.

avatar van Shangri-la
deric raven schreef:

De band bestaat al heel lang niet meer omdat de zangeres solo is gegaan dus groter worden zullen ze nooit.

Is dan inderdaad moeilijk

Pieter Paal
Ik hoorde 10.000 Maniacs voor het eerst in de 'John Peel Show' en sindsdien heeft deze band mij nooit meer losgelaten.
Dankzij dit MTV optreden en dit album werden The Maniacs ook bekend voor het grotere publiek. Eigenlijk kan ik ieder album van 10.000 Maniacs wel aanraden. Op hun site is overigens ook veel moois te vinden.

avatar van Gert P
Die Nathalie Marchand heeft wel een mooie stem en bij dit concert af en toe val maar een mooie muziek cd.

waarom staat de cd Hope chest niet op MuMe?

avatar van beaster1256
1,5
heel erg vervelende groep uit de jaren 90, amai ik haatte ze , terwijl iedereen die nathalie zo goed vond, lelijk wijf ook nog

avatar van IntoMusic
Kan ik me wel wat bij voorstellen, maar op dit moment staat dit album bij mij op en het is toch een zeer aangenaam cd'tje. Lekker stemgeluid, mooie songs en relaxe sfeer.
Wel moet ik bekennen dat ik deze niet 2x achter elkaar kan draaien. Sterker nog: 1x in een jaar is wel weer genoeg...

avatar van borland
beaster1256 schreef:
Maar goed dat wij mannen niet op de zelfde vrouwen vallen want ik vind haar een verpletterende schoonheid.

1 van de betere unplugged albums . Een prima staaltje van relax en smaakvol musiceren en Nathalie Merchant is een perfecte zangeres .
Fraaie nummers met een lichte folky tint , zowel up tempo als trager spul . These Are The Days is een goddelijke opener en hetzelfde gevoel krijg ik bij Hey Jack Kerouac .
Merchant trekt alle nummers moeiteloos naar haar toe en ook Because The Night is een mooie aanvulling .
Noah's Dove is ook een boeiende kippevel bezorgende song .
Geen totale score , want halverwege kakt het een beetje in , maar het slot is daarintegen weer geweldig . Al met al een goed voorbeeld van de juiste unplugged sfeer . Een *4 lijkt mij hier dan ook op zijn plaats .

avatar van IntoMusic
borland schreef:

Inderdaad smaken verschillen, maar eerlijk gezegd draai ik deze cd vrij weinig. Ze heeft een prachtige stem, maar gaat halverwege het album irriteren. Tja, dan is looks alleen ook niet alles

De helft hiervan zijn nummers van Our Time in Eden.
Dat album vandaag gekocht, en misschien zijn de versies op dat album zelfs nog beter dan op deze.
Verder is Because the Night een mooie geslaagde cover en ontbreekt hun bekendste nummer Hey Jack Kerouac uiteraard ook niet.