Adam Ant - Wonderful (1995)

Label: Capitol

1. Won't Take That Talk (3:58)
  2. Beautiful Dream (4:13)
  3. Wonderful (4:22)
  4. 1969 Again (4:18)
  5. Yin and Yang (4:33)
  6. Image of Yourself (4:01)
  7. Alien (3:39)
  8. Gotta Be a Sin (4:13)
  9. Vampires (4:35)
  10. Angel (4:39)
  11. Very Long Ride (4:13)
Het laatste levensteken op cd. Het was niet echt interessant meer te noemen. Leuke popsongs, maar meer ook niet.
Hierna schijnt het hard bergafwaarts met de goede man gegaan te zijn. Hij heeft wat rare dingen gedaan waar ie ook voor opgepakt is (vraag me niet wat, want dat weet ik echt niet meer ). Als je foto's van hem ziet anno nu dan herken je niks meer van de eens zo "sexy popzanger uit de jaren '80". Het leven van een rockstar kan hard zijn .....

1,5
Al had ik geen hoge verwachtingen van dit album, ik kocht 'm direct nadat 'ie uitkwam (van een 'Ant'-ziekte genees je niet zo snel). En het album was precies wat ik ervan verwachtte (al hoopte ik anders): it sucks ! Marco Pirroni speelt een enkel akkoord en Adam Ant zingt of 'ie er eigenlijk helemaal geen zin in heeft. Nee, toen ik dit album had geluisterd stond het voor mij vast: Adam Ant komt niet meer terug. Toch een enkel lichtpuntje: er staat 1 song op die ik wel erg mooi vind. Da's het nummer 'Angel'. De manier waarop hij het zingt raakt me, telkens weer.
Zijn laatste levensteken in de muziek. Toch hoop ik dat hij zijn weg zal vinden. Laat 't hem goed gaan.

Onlangs dus weer eens gedraaid omdat ik in een Ant-periode zit. Maar dat pakte niet best uit. Conclusie: een halfje eraf.
Er bestaat op de site een topic "slappe zever". Zo ervaar ik dit album dus ook.

Ik heb dit album van Adam Ant nog nooit gehoord en als ik hier de berichten lees ook niet echt de moeite waard geloof ik.
Eigenlijk was na het album "Friend or foe" het al een beetje gedaan met de interesse voor Adam Ant, of dat helemaal terecht is weet ik niet maar de hype was een beetje voorbij. Nu zegd dat niet altijd wat, maar voor mij werd daarna de nieuwe fase Depeche Mode, wat ik trouwens nog steeds een wereld band vind.

1,5
Friend or foe was het laatste echte Antwerk. A. Ant heeft mijns inziens daarna nog twee leuke werken afgeleverd: 'Strip' en 'Manners and Physiques'. Niets byzonders, maar gewoon leuke popmuziek. Dus niet zo verwonderlijk dat de vlam doofde na 'Friend or Foe'.
Overigens moet ik eigenlijk wel toegeven dat 'Manners...' als gewoon popmuziek zijnde toch best een erg lekker album is.

Saldek schreef:

Vind ik van Strip ook (misschien nog wel meer dan bij Manners).

1,5
O.k o.k., zit wat in. Ik vind 'Strip' ook erg goed, beslist. Maar 'Strip' hangt bij mij in een soort van 'schemerzone'.
Ik vind het als popalbum net iets teveel 'Ant' zeg maar, maar als Antalbum net iets teveel popmuziek. Daar ben ik nooit helemaal uitgekomen. Althans, dat is het gevoel dat ik erbij heb. 'Manners' is gewoon volledig antontkoppelde popmuziek. Voor mijn gevoel maakt dat het album nogal verfrissend.

avatar van Aazhyd
Dit is best een redelijk album, hoor. Klinkt ook volwassener dan zijn voorgangers. Best aardige nummers ook, al wil het nooit echt overtuigen.

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Adam Ant

Weer eens gedraaid en Ant zingt hier beter dan op zijn nieuwe album: veel betere productie ook.
en die Corbijn foto's in het boekje blijven natuurlijk geweldig.

avatar van frolunda
Aardige poging van Adam Ant maar ook niet veel meer dan dat.Het album kent met onder meer Alien,Gotta be a sin en het titelnummer een aantal leuke songs maar echt goed wordt het nooit.
Klinkt door een fijne productie en een meer uitgebalanceerd geluid wel wat beter dan zijn voorafgaande platen.
Gemiddeld.