Adam Ant - Vive le Rock (1985)

Label: CBS

1. Vive le Rock (3:40)
  2. Miss Thing (3:08)
  3. Razor Keen (3:53)
  4. Rip Down (3:24)
  5. Scorpio Rising (4:07)
  6. Apollo 9 (3:23)
  7. Hell's Eight Acres (3:52)
  8. Mohair Lockeroom Pin-Up Boys (3:15)
  9. No Zap (3:15)
  10. P.O.E (3:25)
  11. Apollo 9 [A Cappella Reprise] (1:30)
  12. Human Bondage Den * (3:07)
  13. Vive le Rock [Rico Conning 12" Mix] * (7:29)
  14. Apollo 9 [Francois Kervorkian 7" Mix] * (3:41)
  15. Doggy Style [Demo] * (3:48)
  16. Night They Vietcong [Demo] * (3:06)
  17. Big Big Man (Razor Keen) [Demo] * (3:29)
  18. Rip Down [Demo] * (3:15)
  19. Apollo 9 [Francois Kervorkian Splashdown 12" Mix] * (6:46)
  20. Vive le Rock [Steve Thompson 12" Mix] * (3:49)
De opvolger van het eerste solo-album Strip. Op dat album stond de hit Puss'n boots; op dit album waren de hits ver te zoeken. In de UK werd Apollo 9 nog wel een klein hitje (nummer 13), maar hier was Adam Ant al uitgekakt. Op zich is er niks mis met dit album. Maar echt heel bijzonder is hij niet te noemen. Tja en dan hou je het niet lang meer vol.

aERodynamIC schreef:
De opvolger van het eerste solo-album Strip.

Even mijn eigen onzin corrigeren: opvolger van Friend or Foe (wat ook zonder Ants was) en Strip

avatar van Saldek
Dit vind ik nu echt zo'n album dat wanneer er een catastrofe zou plaatsvinden op Aarde waarbij alle muziek verloren zou gaan dat je dan pas blij kan zijn met een album als dit. 't is niet baggerslecht of zo, 't zijn allemaal echt leuke nummers, opgewekt ook. Maar ja, da's 'K13' ook. Was altijd een groot Antfan, en nog steeds wel een beetje. Maar da's wel gebaseerd op de beginperiode '77 tot en met 'Friend or foe'. En bovenal te danken aan de onopgeloste mysteries rond zijn muziek in 't begin. Hij heeft songs gemaakt die nivo 'Marilyn Manson' naderen en regelrechte punk. Songs die wegens censuur werden geboycot, en zeer strakke songs die niet werden begrepen en de status vogelvrij kregen. Zijn beste werk is daarom nooit officieel uitgebracht. Daarom zijn er nog relatief veel Antfans denk ik. Op zoek gaan naar zijn oude werk was altijd iets als zoeken naar een schat. Een ding weet ik wel zeker: met dit album zullen geen nieuwe fans opstaan. 3

avatar van Aazhyd
Heel aardig glamrock album met zeer energieke sfeer en grappige nonsensteksten.

avatar van Erwin.c
Dit is echt kut met peren he?
Oke scorpio rising kan net.

avatar van Saldek
Erwin.c schreef:
Dit is echt kut met peren he?
Oke scorpio rising kan net.

Mee eens........en een heel klein beetje stiekum mag 'Hells eight acres ook nog wel voor mij. Maar kom nu niet met 'Apollo 9' aan want dan vlieg ik letterlijk de gordijnen in.

avatar van Erwin.c
[quoteMaar kom nu niet met 'Apollo 9' aan want dan vlieg ik letterlijk de gordijnen in.] [/quote]

Wees niet gevreesd!

avatar van frolunda
Vrolijk album waar ik niet echt vrolijk van wordt,Scorpio rising is inderdaad nog wel een aardig nummer en Appolo 9,tja toch een aanstekelijk nummertje alleen jammer van die kinderlijke tekst.De rest is niet veel bijzonders.