Tool - Sober - Tales from the Darkside (1994)

Label: Zoo

1. Sober [Album Version] (5:08)
  2. Undertow [Live] (5:35)
  3. Sober [Live] (5:07)
  4. Opiate [Live] (6:27)
  5. Flood [Live] (3:40)
  6. Prison Sex [Live] (4:50)
  7. Jerk-Off [Live] (4:18)
  8. Prison Sex [Live] (5:02)
  9. Bottom [Live] (6:22)
avatar van Banjo
ik ken/heb alle nummers! maar ik heb deze live cd niet mag ik dan wel stemmen?

avatar van kaztor
Dure collector's item, dit. Lijkt me wel een leuk hebbeding.

avatar van Gajarigon
Dacht toch dat dit een bootleg was?

avatar van thebestfreaks
Dit is 'gewoon' de nederlandse cd-single van Sober. Wel mooie extra tracks natuurlijk !

avatar van Gajarigon
Leuk document van de live prestaties die Tool neerzette in hun eerste jaren. De nummers komen allemaal van op Undertow en Opiate, en worden - wie had er anders verwacht? - feilloos gebracht. Uitschieter is zonder twijfel Undertow, dat zich makkelijk meet met het origineel. De live-registratie is van goede kwaliteit, vooral de zang komt er uitstekend door. Qua materiaal een dikke 4*, maar met twee keer Prison Sex en Sober is het album wel wat eentonig, ik had dan liever Hush of Part of Me erop zien staan. Daarom dus geen 4*, maar een dikke 3,5*.

avatar van MichelDumoulin
kaztor schreef:
Dure collector's item, dit. Lijkt me wel een leuk hebbeding.

Nee hoor, Dit was gewoon de cd-single (Special Dutch Edition) met 8 live tracks. Ik geloof dat ik hier in 1994 zo'n ƒ14,99 voor heb betaald.

avatar van thebestfreaks
... en inderdaad is dat vandaag een leuk hebbeding

avatar van freakey
thebestfreaks schreef:
... en inderdaad is dat vandaag een leuk hebbeding

precies, die f 14,99 gaat je nu niet meer lukken!

avatar van Korreltje Zout
Heb dit plaatje gekocht (inderdaad voor 14,99 florijnen) de dag nadat ik Tool het eerst hoorde. Dat was bij Beavis en Butthead op MTV (vroeger een muziekzender).

Robbiev
Toendertijd nieuw gekocht bij plato Leiden voor 5 gulden. Vorig jaar verkocht voor 15 euro.

avatar van Korreltje Zout
Volgens mij is dat net zoiets als je kind voor adoptie aanbieden.

Dit fantastische live album is momenteel als LP te vinden op Discogs en Ebay...