The Bomb Party - Drugs (1986)

Label: Abstract Sounds

9. Slide
  10. Zombie Head
  11. Refuge
avatar van frolunda
Een vrijwel helemaal vergeten band deze,uit Leicester,Engeland afkomstige Bomb party.Werden nogal eens tot de kortstondige hype Grebo gerekend (heavy metal riffs,electronic beats,samples gecombineerd met rap vocals),waaronder bijvoorbeeld ook Pop Will Eat Itself,Carter USM en de Gaye Bykers on Acid destijds onder vielen,maar feitelijk was het gewoon sleazy rock.
Dit debuut album Drugs uit 1986 is best ok en klinkt een beetje als het rauwere en minder getalenteerde broertje van Zodiac Mindwarp and the Love Reaction.Stonden met Kill Your Wife,Gas en Johnny Nero een paar erg leuke nummers op maar echt wereldschokkend was het nu ook weer niet.
Wel hun beste want daarna ging het snel bergafwaarts tot ze ergens rond 1990 een stille dood stierven.
Met als meest in het oog springende nalatenschap dit album wat ergens tussen voldoende,aardig en goed inhangt.