Live Skull - Bringing Home the Bait (1985)

Label: Homestead

1. Sparky (3:50)
  2. Brains Big Enough (5:22)
  3. Glee Product (1:48)
  4. Ha Ha Ditch (3:15)
  5. Four (2:49)
  6. Houseboy (3:09)
  7. Wisdom & Gravy (3:52)
  8. Common Cruelty (3:55)
  9. Skin Job (3:12)
  10. Jerking the Light (4:26)
  11. G.T.T.U.G. (0:41)
  12. Flake Out (3:20)
  13. Pulverized by Gratitude * (0:38)
  14. Ha Ha Ditch [Underground] * (4:03)
  15. Glee Product [Irving Plaza] * (1:57)
  16. Houseboy [Pyramid] * (2:41)
  17. Flake Out [Pyramid] * (3:15)
  18. Brains Big Enough [Limbo Lounge] * (5:38)
  19. Bad Hospital * (2:31)
avatar van Paap_Floyd
Sjonge, wat is dit een goede plaat.
Een beetje zoeken naar goede noiserock- en no-waveplaatjes bracht mij bij de volgende blog.

De eerste alinea maakte me al bijzonder nieuwsgierig (maar ja, dat is dan ook de functie van zo'n alinea )

Live Skull: Bringing Home the Bait (mp3s) : this album to me is every bit as good as (or better than, that's highly subjective) Sonic Youth's Daydream Nation, Sister and Evol, Drive Like Jehu's self-titled and Yank Crime, Shellac's Action Park, Swans' Filth, etc. Anything by the Birthday Party, Jesus Lizard, Slint, Stranglers, Joy Division, Bauhaus, the Cure, King Crimson, Bastro, Germbox, Green Magnet School (see their awesome Blood Music, etc). Christian Death's Only Theatre of Pain, anything by Mission of Burma, MX-80 Sound, etc. The Fucking Champs III and King Crimson's Red are pretty darn high up there of course.

Nou, dat moest ik horen!

Een heerlijke noiserockplaat met veel no wave-invloeden! Donker, kil, strak. Goed, geen meesterwerk, maar met gemak 4*.

Gaat dit horen!