Bangles - Everything (1988)

Label: Columbia

1. In Your Room (3:31)
  2. Complicated Girl (3:39)
  3. Bell Jar (3:21)
  4. Something to Believe In (4:06)
  5. Eternal Flame (3:59)
  6. Be with You (3:03)
  7. Glitter Years (3:41)
  8. I'll Set You Free (4:29)
  9. Watching the Sky (4:13)
  10. Some Dreams Come True (3:28)
  11. Make a Play for Her Now (3:49)
  12. Waiting for You (3:38)
  13. Crash and Burn (2:39)
  14. What I Meant to Say [Single Version] * (3:23)
  15. In Your Room [12" Remix] * (5:15)
  16. I'll Set You Free [Remix Version] * (4:45)
avatar van Oldfart
Tja eigenlijk alleen Eternal Flame wat overeind blijft.

avatar van mathijs1982
Eternal Flame vond ik als kind wel ok, maar vind ik nu echt een zeikplaat. Laatst toch maar weer eens deze uit mijn cdrekje gehaald. Al is het maar omdat het mijn aller allereerste cd is, en wat blijkt er staan een paar aardige nummers op. Niet geweldig, maar aardig. Be with you, Glitter Years, waiting for you en make a play for her now. Toch wel leuk, al is het maar voor de nostalgie
***

Veel naar geluisterd eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Doordat ´Waiting for you´ onlangs op mijn Ipod langskwam via de shuffle functie heeft dit album mijn aandacht weer getrokken. Eternal Flame is natuurlijk zo vaak gedraaid op de radio dat ik deze automatisch oversla, maar nummers als In Your Room, Glitter Years, I´ll Set You Free en Crash and Burn klinken nog net zo goed als toen.

"You better Hang on to Yourself", alsof het door Bowie zelf gezongen wordt.

avatar van Germ
Germ (crew)
The Bangles heb ik wel een zwak voor. Het latere Sweetheart Of The Sun is een heerlijk zomerplaatje en ook de powerpop van Different Light kan ik goed hebben. Deze daarentegen bevalt me een stuk minder. De grote hit Eternal Flame is me te kitsch en ook de rest van de plaat lijkt voorzien te zijn van een extra laag glazuur. Hierdoor blijft er niet veel meer over dan een typische 80s pop plaat.