Little Village - Little Village (1992)

Rock / Roots
Label: Reprise

1. Solar Sex Panel (3:46)
  2. The Action (3:24)
  3. Inside Job (4:16)
  4. Big Love (6:25)
  5. Take Another Look (3:40)
  6. Do You Want My Job (5:37)
  7. Don't Go Away Mad (3:38)
  8. Fool Who Knows (3:45)
  9. She Runs Hot (3:18)
  10. Don't Think About Her When You're Trying to Drive (4:32)
  11. Don't Bug Me While I'm Working (3:55)
avatar van Zachary Glass
Een enorm leuke (helaas éénmalig) groepsinspanning van Nick Lowe, Jim Keltner, John Hiatt en Ry Cooder.

Jawel - volledig gezongen door de heer John Hiatt. Tel uit uw winst

avatar van gaucho
Afgelopen week voor een euro bij de kringloopwinkel gevonden. Een van de weinige CD's van John Hiatt die ik nog niet had. Ik had er destijds vrij negatieve dingen over gelezen, vandaar dat ik nooit eerder tot aanschaf was overgegaan.

Op papier moet het natuurlijk een geweldig idee geweest zijn: de groep musici die verantwoordelijk waren voor het meesterwerk Bring the family nog een keertje bij elkaar brengen voor een echt groepsalbum. De CD gaat uitstekend van start: de eerste vier nummers brengen een resultaat dat ik ongeveer verwacht zou hebben van zo'n rootsrock-supergroep.

Helaas zakt het niveau daarna in. Natuurlijk zijn deze muzikanten gelouterd genoeg, dus echt slecht wordt het nergens. En er wordt over het algemeen uitstekend gemusiceerd en gezongen (voornamelijk Hiatt, al mogen Cooder en Lowe op één nummer ook wat leadzang verzorgen).

Maar ik heb wat moeite met de kwaliteit van enkele songs. Vooral de nummers 5, 6, 10 en 11 wekken bij mij de indruk dat ze te snel in elkaar zijn geflanst. Qua compositie zijn ze deze grootheden eigenlijk onwaardig en jammer genoeg halen ze het niveau van het hele album flink naar beneden. Drie sterren, dat zit er nog net in, maar het resultaat van deze samenwerking is niet méér (eigenlijk net iets minder) dan de som der delen.

Natuurlijk, voor een (of een paar) euro kun je je hier geen buil aan vallen, maar ik blijf toch met een licht gevoel van teleurstelling zitten. Het had zoveel meer kunnen zijn.

avatar van henk01
Wie kent dit ?

Cd begint veel belovend maar op een moment kabbelt het maar voort.
Had zeker meer ingezeten met deze topmuzikanten....

avatar van nlkink
Een 'super' groep in navolging van The Travelling Wilburys en Notting Hillbillies. Drummer Jim Keltner verzorgde zelfs de drumpartijen van eerstgenoemde groep. Ondanks een niet onaardige plaat werd het geen succes. Eigenlijk slaagden alleen de heren van The Travelling Wilburys erin om een album op te nemen dat van begin tot einde de aandacht vast wist te houden.

avatar van frolunda
Niet goed niet slecht maar ergens daar tussenin,het viertal levert wel degelijk werk af maar het wordt nooit echt enerverend.
Verder geen slecht album maar de diverse leden van de band hebben natuurlijk veel betere platen gemaakt.