Santana - Greatest Hits (1974)

Label: Columbia

1. Evil Ways (3:00)
  2. Jingo (2:48)
  3. Hope You're Feeling Better (4:10)
  4. Samba Pa Ti (4:29)
  5. Persuasion (2:35)
  6. Black Magic Woman (3:14)
  7. Oye Como Va (4:17)
  8. Everything's Coming Our Way (3:14)
  9. Se a Cabo (2:50)
  10. Everybody's Everything (3:30)
moviefreak#1
Hoewel Carlos Santana , 30 jaar na dato nog steeds albums maakt staat deze Greatest Hits compilatie nog altijd als een huis. Eigenlijk zijn er behalve de nummers op dit album slechts drie andere nummers van Santana die op een Greatest Hits album horen : Europa, She's not There en Soul Sacrifice. Maar dat is mijn mening.

4**** voor deze compilatie

avatar van PEN15
De enige plaat van Santana die ik vroeger vaak luisterde. Ik weet nog dat er begin '90 een vriendje bij me binnen kwam en hier op de achterkant keek en zei: "Jingo? is dat iets met jingle bells?" Ik zo, "hoe kom je daar nou bij??" Hij weer: "ja kijk dan, de plaat heet SANTA!!" Gewoon gruwelijk leuke anecdote4life haha.

avatar van Protonos
fijne compilatie met swingende gitaarsalsa!

Hoofdletters-bericht verwijderd.

avatar van BoyOnHeavenHill
Compilatie met (een aantal van) de beste nummers van Santana's veelgeprezen eerste drie albums. Inmiddels zijn er vele andere en betere verzamelalbums op de markt, maar op zichzelf bekeken is het materiaal dat hierop staat natuurlijk niet misselijk, en het vormt een aardige introductie.

avatar van principal2000
BoyOnHeavenHill schreef:

En precies die rol van introducerend album is bij mij van toepassing geweest. Inmiddels heb ik ook een 3-cd verzamelaar van de band in mijn kast staan samen met Supernatural en daarnaast de 3 debuutalbums plus Moonflower op vinyl. Iedereen die deze verzamel goed vindt, kan vanuit daar verder graven in de discografie van Santana.

avatar van ArnoldusK
Heel jammer dat er zo veel korte versies opstaan.
Voor dat je 'in 't nummer komt' ben je er al weer uit.
Afijn, een degelijke verzamelaar dus.

avatar van goldendream
Dat lijkt me een mooie verzamelaar, maar ik heb die niet beluisterd. Wel triest dat nummers ingekort worden. Wat schoonheid van hoezen betreft verdient die 5 sterren.

avatar van Karma_To_Burn
Lekkere verzamelaar! Blij deze op vinyl gekocht te hebben.

avatar van dominicano fonso
Een goede verzamelalbum van Santana.