The Comsat Angels - Fiction (1982)

Label: Polydor

7. Pictures (4:26)
  8. Birdman (5:01)
  9. Don't Look Now (4:47)
  10. What Else!? (4:32)
  11. (Do the) Empty House * (3:30)
  12. Red Planet Revisited * (3:31)
  13. It's History * (3:40)
  14. Private Party * (3:48)
  15. For Your Information * (4:37)
  16. After the Rain [Remix] * (4:00)
  17. (Do the) Empty House [Live] * (3:28)
  18. What Else!? [Live] * (4:13)
  19. Mass * (3:47)
  20. Now I Know [John Peel Session 7 / 10 / 81] * (4:18)
  21. Ju Ju Money [John Peel Session 7 / 10 / 81] * (5:28)
  22. Our Secret [John Peel Session 7 / 10 / 81] * (4:11)
  23. Goat of the West [John Peel Session 7 / 10 / 81] * (3:25)
avatar van borland
Toch wel de minste van de eerste drie, waarschijnlijk omdat de plaat niet zo dreigende sfeer heeft als zijn twee voorgangers. Ook deze plaat wordt volgens Amazon 1 juni opnieuw uitgebracht als dubbel cd.

avatar van Alicia
Ook hier geldt weer: deze CD wordt pas in juli of augustus leverbaar volgens de website van The Comsat Angels.

avatar van frolunda
Alicia schreef:
Wordt nu naar het schijnt 20 november voor de eerste vijf albums http://www.comsatangels.org/missing.htm

avatar van Alicia
We blijven gewoon nog even wachten...

avatar van zaaf
ik vind deze plaat helemaal prachtig. welk sentiment dan ook.

avatar van brandos
Dit is 1 van die veborgen schatten van de jaren tachtig. Bij deze plaat waren de somberste wolken a la Joy Division al wel voorbij getrokken. "After the rain" is het niet zozeer 'zonneschijn' maar een prachtig spel van schaduw en licht. Ik vond the Comsats wel een sypathieke band en was dus enigszins onthutst om ze jaren later live in Utrecht toch wel aan te treffen als enigszins verlopen mannen. Ik denk dat ze toch niet goed van de drank en drugs af hebben kunnen blijven. Misschien hielp het ook niet dat ze nooit helemaal op waarde zijn geschat. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit van deze plaat, die staat en blijft staan.

brandos schreef:

Mooie woordspeling, maar je hebt wel gelijk!

avatar van ThisCharmingMan
Jarenlang gezocht naar deze CD. Wat ik ben blij met deze heruitgave. Een van de mooiste platen van de jaren 80.

avatar van zaaf
ThisCharmingMan schreef:
Eens! Zeker uit de eerste jaren. Mét Ocean Rain en From The Lion's Mouth hoog in de top. Weemoed....

avatar van Teunnis
Berichten verplaatst naar The Comsat Angels.

Jean-Maurice
Ben deze nog eens aan het luisteren. Komt toch aardig in de buurt van 'Sleep No More'. Vind dit toch wel een van hun betere samen met de voorganger en opvolger 'Land'. Ik heb dit album pas veel later ontdekt toen de jaren 80 al lang voorbij waren. Ik vind zijn stem hier erg goed tot zijn recht komen in samenspel met de instrumenten. Mooi!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Minder indrukwekkend maar toegankelijker dan voorganger Sleep No More. Dit album bezit wel een briljante opener, want After The Rain vind ik een van hun mooiste nummers ooit gemaakt. Ook de nummers Now I Know & Don"t Look Now zijn het vermelden waard. De bonus tracks en zeker de John Peel Session zijn een mooie aanvulling op het originele album. De band ooit in de jaren 90 in Paradiso gezien, blijf Chasing Shadows uit 1986 toch hun mooiste vinden.

Prima, even wat perspectief aanleggen: stel je bent jong, postpuberende zelftwijfelaar en op zoek naar de (maten)spiegel van je ziel; kortom je zoekt muzikale (h)erkenning.

Wat is een betere investering? Deze schijf, de laatste White Lies of de laatste Interpol?

Kijk je wel goed waar je ju ju money laat of wacht je tot het stopt met regenen?

Binnenkort zal ik deze weer eens draaien …

avatar van Barend G
Mjuman schreef:

Investeren in een plaat van White Lies is NOOIT een goed idee. En de laatste Interpol... Investeer dan liever in de eerste Interpol (hun enige échte goeie).
Maar Comsat Angels is hors catégorie natuurlijk. En parels voor de zwijnen die naar White Lies luisteren