The Comsat Angels - Time Considered as a Helix of Semi-Precious Stones (1992)

Alternatieve titel: The BBC Sessions 1979-1984

Label: RPM

1. At Sea (4:11)
  2. Be Brave (3:55)
  3. Eye of the Lens (3:59)
  4. Total War (4:56)
  5. Real Story (3:47)
  6. Waiting for a Miracle (2:57)
  7. Ju Ju Money (4:19)
  8. Independence Day (3:25)
  9. Eye Dance (3:32)
  17. Island Heart (3:53)
  18. You Move Me (4:22)
  19. Nature Trails (4:21)
jean maurice
werkelijk een prachtige plaat van deze geweldige band. het betreft hier de legendarische John Peel Sessions, en je hoort het eigenlijk niet maar de heren spelen echt alle nummers live!!!voor mij wel leuk want ik was ooit zo stom om niet de gelegenheid aan te grijpen ze live te zien spelen, en ja dat betreur ik natuurlijk tot op de dag van vandaag.
alle mooie nummers staan erop,de helft van hun meesterwerk Sleep No More. het is nog steeds onbegrijpelijk waarom deze band nooit dezelfde erkenning heeft gekregen als U2 of Simple Minds, samen met hun tijdgenoten en al even legendarische groep The Sound zaten ze zo'n beetje in het verdomhoekje van de new wave, volkomen onterecht

een prachtig album en een mooie herinnering

avatar van the viking
Ga deze denk ik ook nog aanschaffen en voor wie geen afscheid kan nemen van de New Wave(zoals deze viking) is er altijd nog The Search en Astral

Wat bedoel je?

Prachtige New Wave albums uit het tijdperk 2000 Janine

Sheplays
Dank voor de tip, The Search staat onder Rock dus ik begreep 'm niet, Erik!

*edit: ook op de 'to do's' die inmiddels langer is als 'in mijn bezit'

avatar van the viking
New Wave stond bij het toevoegen van de albums qua genre niet bij de keuzemogelijkheden,De MusicMeteropperhoofden dachten misschien dat de New Wave muziek al vergeten en begraven was.,dus heb ik het album maar in het rock hokje geduwd

the viking schreef:

...little did they know...

Sheplays
Deze CD is inmiddels aangeschaft. Wat heerlijk toch dat Renascent deze bands (Comsat Angels, The Sound) opnieuw hebben uitgebracht op CD.

Deze verzamelaar is een absolute aanrader. Ik heb alle nummers inmiddels een 5/6 tal luisterbeurten gegeven, prachtig. Absolute favorieten zijn Be Brave, met de baslijn die Bowie later in I'm Deranged gebruikt, Total War, Ju Ju Money, Independence Day, Dark Parade en You Move Me.

Dit zijn allemaal live opnames voor de John Peel sessions en van een excellente kwaliteit!

Van mij 5***** want ook de overige nummers zijn echt goed.

avatar van the viking
John Peel sessions staat altijd bekend vanwege de goede opnamekwaltiteit, dus hopla gaat deze ook maar in het boodschappenmandje.

Enterennnnn!

De hoes waarin mijn schijfje zit is wel anders als hierboven staat.

Het boekje bevat foto's van de agenda van een bandlid, met de aantekening van de afspraak met de BBC maar ook de vermelding van een optreden in de Melkweg .

avatar van Alicia
Van alle bands uit de post-punk periode waren het nou juist deze twee,
The Comsat Angels én The Sound, die mij onmiddelijk opvielen tussen al dat
new wave (=maar een hokje) geweld uit deze tijd.
(Ik vond het muzikaal gezien, wat dit genre betrof, een geweldige tijd!)

Ik heb The Comsats meerdere malen live gezien en vanaf
"Sleep No More", was ik onmiddelijk verknocht aan deze groep.
Het waren ook geweldige muzikanten, zoals ook op dit album TCAAHOS-PS
(nou ja, zo kan die wel weer) te horen is.
Wat ik persoonlijk in deze band waardeer, is de diversiteit van de nummers,
maar met het o zo herkenbare eigen geluid van deze overigens
niet onderschatte band, maar totaal genegeerde band door velen.
Onbekend maakt onbemind, niet waar? Al heb ik toch aardig wat (positieve)
recensies uit die tijd bewaard, deze groepjes hadden nou niet bepaald sterallures
of een imago én hadden ook min of meer wat pech met platenmaatschappijen ed.
Beide groepen raakten mede daardoor zeer onterecht in de vergetelheid.

Zeker in het begin van de jaren tachtig staken ze live, (zowel deze Comsat Angels
als The Sound) met kop en schouders ver boven vele tijdgenoten uit.
The Comsats waren niet zo heftig als The Sound. Ik vond ze destijds meer introvert, dromeriger en vaak wat vrolijker op het podium overkomen.
The Comsats waren ook erg aardig! Ze schreven ook altijd terug,
zó waardeerden zij de belangstelling uit voormamelijk Nederland. Zie verder: The Comsat Angels In Formatie pagina's etc. op mijn site.

Harald
Helaas heb ik deze plaat in 1992 verslapen en de ontdekkingstocht is net.begonnen. Geweldige plaat. Maakt hongerig naar meer.

perfume
Als je bedenkt dat deze plaat live is(zonder publiek) en je neemt de tijd om er eens goed naar te luisteren! Dan is dit een prachtplaat! Alle mooie nummers staan erop! Na lang wikken en wegen heb ik hem toch maar een eervolle plek gegeven in mijn top 10! Dit is wat The Comsat Angels waren en zullen zijn een gedenkwaardige band in het genre!

Zit het met vermaak te lezen.
The Comsats en the Sound waren ontegenzeggelijk een vd betere New Wave / Postpunk bands maar ver boven de rest? Nope, Echo, The Fall, the Pop Group om maar wat te noemen dan?
En nee ook niet onderschat, iedere "new waver" kocht de platen van the Sound en de Comsats net zoals toen van Simple Minds.
Heb ontzettend van ze genoten al die live concerten.
Maar ik hoop niet dat ze nog een reunie tour gaan doen
Het is "after the rain"

avatar van HansVon
Jammer dat ik ze nooit live heb gezien.... zeker na het luisteren van dit erg goede album !

avatar van jpkorbijn
Geweldig album, geweldig geproduceerd. Hou erg van live-albums, al is deze zonder publiek. Wilde deze vandaag weer eens spelen, maar, het verbazingwekkende feit doet zich voor, dat er op de “grote” streamingkanalen zo ongeveer niets meer te vinden is van Comsat Angels. Alleen maar een obscure verzamel CD.

avatar van Premonition
Idd geweldig dynamisch album van deze wat minder bekende postpunk band. Zelfs de nummers van Land hierop zijn goed, een album dat ik destijds een grote teleurstelling vond.
Nog geen berichten van OW'ers, Mjuman, Chameleon Day en Rainmachine?

avatar van Rainmachine
Dit is inderdaad een mooi album van de Comsat Angels. Dit is lange tijd het album van CS geweest wat ik het meest draaide. Als ik mij niet vergis had Jan Douwe Kroeske hier ook nog ergens een vinger in de pap maar dat weet ik niet zeker meer. Zal de plaat er weer eens bij pakken komende week. Sterker nog, ik ga ze allemaal weer eens draaien.

Rainmachine schreef:

Nee, dat is dit album.

avatar van Mjuman
Ik zal 'ns moeten kijken wat ik kan vinden, maar The Peel Sessions die ik ken, zijn alle de moeite waard en vormen een fijne combinatie van de bands zoals ze live in optima forma (kunnen) spelen met een mooie, droge productie van het geluid, no frills.

Bij de aanraders hoort bijv de dubbel-cd van de Twins, JD, DCD (een echte rariteit) - die van JD was lang op cd als koopje te bemachtigen door Joy Division - The Best Of (2008) - MusicMeter.nl aan te schaffen (daar zat ie als 2e cd, zeg maar bonus-cd bij). Een echte die-hard heeft natuurlijk de originele 12"s

avatar van Chameleon Day
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik dit nog nooit gehoord heb. Staat in ieder geval stijf van de geweldige nummers. Ik ga dit zeker beluisteren, ergens dit weekend (in de nacht of zo, Premo wat jij?…).

avatar van Premonition
Ja, deze muziek verdraagt moeilijk "the cold light of day "

Premonition schreef:
Ja, deze muziek verdraagt moeilijk "the cold light of day "
Inderdaad, oftewel het "shock of daylight" effect...

Premonition schreef:

Nee, dat is dit album.
owww ja, what-a-mistaka-da-maka

avatar van Outlaw104
Prachtig document dit, heb hem overigens met deze cd cover

Jaartje geleden 2 luxe editions van Fiction en Chasing Shadows op de kop weten te tikken, wat een behoorlijke investering was en dan krijg je ze zo thuis geleverd. Zowel bezorgdienst als de niet nader te noemen verkoopwinkel wassen hun handen in onschuld. Foto 1 en Foto 2

avatar van Mjuman
Outlaw104 schreef:
Prachtig document dit, heb hem overigens met deze cd cover

Jaartje geleden 2 luxe editions van Fiction en Chasing Shadows op de kop weten te tikken, wat een behoorlijke investering was en dan krijg je ze zo thuis geleverd, Zowel bezorgdienst als de niet nader te noemen verkoopwinkel wassen hun handen in onschuld. Foto 1 en Foto 2

Geen idee wat je hebt betaald, maar op een van de laatste grote platenbeurzen in Utrecht (ik meen zelfs de laatste), in het pre-coronatijdperk, lagen die dual disks versies van de eerste drie voor ik meen 10,- (kan ook 15 zijn) in grote hoeveelheden bij een van de stands daar. Had als vinylist er geen interesse in. Op diezelfde beurs heb ik - tot mijn grote spijt, achteraf - de herpersing van de lp Herd of Instinct ('O'rang) laten liggen, omdat ik de cd had