MC Ren - Shock of the Hour (1993)

Label: Ruthless

1. 11:55 (1:58)
  2. Same Old Shit (4:07)
  3. Fuck What Ya Heard (4:08)
  4. All Bullshit Aside (3:51)
  5. One False Move (4:43)
  6. You Wanna Fuck Her (4:30)
  7. Mayday on the Front Line (4:26)
  8. Attack on Babylon (4:47)
  9. Do You Believe (2:45)
  10. Mr. Fuck Up (3:48)
  11. Shock of the Hour (3:56)
avatar van Kos
Kos
MC Ren

Mijn favo N.W.A. rapper. Geweldige skills deze man. Jammer dat hij de Eazy-E kant op ging (lees mindere producers) waar Cube en Dre de goede kant opgingen. Heb geen heel solo-album van hem gehoord, maar wat ik ken is niet al te best.

avatar van thomzi50
Ik heb al zijn solo albums, en slecht vind ik het toch niet hoor. Het is onorigineel -maar dat is bv. The Chronic ook- helaas is de productie ook een stuk minder (logisch). Als rapper blijft hij voor mij top. 3sterren.

eazyfan
hij ging niet de verkeerde kant uit was is dat voor lulkoek.het is niet omdat je bij een onbekend label zit dat ze geen grote succesen kan hebben hij ging Eazy's kan op en maar goed ook en ook eazy-e had de meest succesvolle carriere van alle N.W.A-leden en hij zat niet bij dre of p.e. zoals ice cube er zijn nog trouwens ongereleasde diisliedjes van Eazy tegen ice had hij ze uitgebracht dan had je waarschijnlijk geen ice cube meer ofzo

avatar van T.O.
Ice Cube schreef wel de helft van Eazy's teksten anders.

eazyfan
ja maar niet op it's on a 187.... en 5150 4 tha....
en op str8 of the.... .dus is hij volgens mij toch wel een stukje beter.moest eazy nu nog leven en dre and scott storch producen zijn liedjes zoals bv bij the game dan zou eazy ze allemaal met de grond gelijk maken.nu vind ik hem toch de besten ooit.

Snowman
eazyfan schreef:
ja maar niet op it's on a 187.... en 5150 4 tha....

Snowman schreef:

Dre Day stelt nix voor en It's On 187ulm Killa vind ik tog de
beste cd van Eazy-E maar EP's voeg ik niet toe aan mijn top10.N.W.A had geen zwakke schakel.en E is eigenlijk de beste van N.W.A

avatar van thomzi50
Nee, totaal niet. Dre (en Yella) zorgde(n) voor de instrumentaties, Ice Cube schreef de meeste teksten en ik vond Eazy nou niet echt uitblinken wat raps betreft. Dat Ruthles van hem was staat natuurlijk buiten N.W.A.'s kwaliteit

Lyricaal zwengelt Ren hier tussen slecht en grappig. hoe dan ook , lekkere flow en vrij getalenteerde mc. Album kan er zeker mee door productiegewijs.

eazyfan schreef:

Eazy E de meest succesvolle carriere van alle N.W.A. leden??? laat me niet lachen, hij heeft alleen misbruik gemaakt van Dre en ICe Cube, hij kwam overal op de eerste plaats als het ergens om ging, want hij was dikke vriendjes met Jerry HEller, hij kreeg meer geld, zijn album kreeg voorrang etc.
IK geef Cube groot gelijk dat hij weg is gegaan ( meest talentvolste en dan geen album mogen droppen) en snap ook heel goed dat ze Dre met geweld los hebben moeten krijgen hij was immers degene die zorge voor een puike productie en Eazy wist dat iedereen hem wilde hebben, daarna is Ruthless toch ook ingestort of niet dan, ook al kreeg Eazy aids, hij had nooit op kunnen boksen tegen Deat Row en later tegen Aftermath en alle andere labels die er nog eens als paddestoelen uit de grond kwamen. Hij zou wel populair geweest zijn, maar niet in zo`n mate dat izjn albums beter verkochtten dan Dre of 2 pac of Biggie.

Ren heeft naar eigen zeggen geen ambities om in de schijnwerpers te staan, hij vind underground, hardcore rap beter om te maken. Ma moet toch zeggen dak blij ben als hij ergens weer een duetje maakt op een album, Ren heeft gewoon een stijle manier van spitten en ga ook cker proberen om aan dit album te komen.
Iemand tips waar ik em kan krijgen?

Cube mocht wel een album droppen, maar hij kon gewoon niet wachten

E was artiest + platenbaas, vandaar dat hij meer geld voor zichzelf hield, niks mis mee

ze hebben Dre niet met geweld los gekregen, dat loog E, om hem te naaien (want Dre nam alle Ruthless artiesten mee), en zo tot 1999 geld te krijgen van alle producten die Dre maakte

Om maar terug te komen op Misty44 reactie, ik zou ook wel willen weten waar ik deze kan halen. En dan 't liefst geen gebruikte. Ebay vertrouw ik wat CD's betreft ook niet echt 100% vertrouwen

avatar van thomzi50
Ik heb 'm ooit op een platenbeurs bet goedkoop en nog gesealed aangeschaft.

ren is erg op dreef op dit album, mayday on the frontline is echt een mega trak
dat nummer is voor mij nou egte hiphop.
maar ren is hier ook best wel racistisch bezig om sommige nummers tegenover blanken, hij is vlak voor het opnemen van dit album ook moslim geworden. maar goed daar heb ik geen problemen mee. wat ik ook wel leuk vind van ren is dat hij soms egt hard is, en dingen spit waar je van denkt: zei hij dat nou egt?
en als ren samen met eazy, of dresta/bg ko een disstrack richting dre en snoop zou maken dan denk ik dat ze dre en snoop harder hadden aangepakt dan dat zij bij eazy deden. maar ik vind het wel beter dat ren vrij neutraal was tijdens de beef.

CaliLove
Kan iemand die dit album heeft, er foto's van maken aub? (van de inlay, voorkant+ achterkant van album)

avatar van Kill_illuminati
Cube mocht wel een album droppen, maar hij kon gewoon niet wachten

Ik heb gehoord dat Dr dre en Eazy hadden afgeproken op een plek maar inplaats van Dre kwam Suge knight ff langs met wat vriendjes.
Hij dwong Eazy E zijn artiesten te laten "signen"bij Suge's nieuwe platen record, Zo ontstond het hele "Deathrow" imperium.

Maar ja ik kwam ff naar dit album om hem te gaan checken, heeft iemand een idee waar ik dit album kan halen.

avatar van -marco-
Kan dit moeilijk te verkrijgen album ook aan mijn collectie toevoegen! We aardig album ook!

Zijn nieuwste album "RENincarnated" is nu uit op iTunes & Amazon.

avatar van CosaNostra
Eazy-E de zwakste schakel?! Dan ga ik toch echt voor Yella, die na t succes van N.W.A. maar de porno industrie in ging. Ik vind het zeer jammer dat hij geen carriere a la Dre of Cube heeft gehad, potentie had ie zeker. Wel nice cd.

Snowman schreef:

Ja zeker!