Solo - Songs 'N Sounds (2004)

Label: Excelsior

1. Songs and Sounds (3:34)
  2. Lover's Story End (2:49)
  3. Mind (3:10)
  4. The Rules (3:32)
  5. As Good as It Feels (3:24)
  6. Hit Me with a Kiss (3:36)
  7. Vocation (3:37)
  8. Lover (3:16)
  9. Prayer for the Gun (3:23)
  10. Silence Falls (3:42)
Gewoon zingen over "him" en er niet flauw omheen draaien. En dat doet ie zo naturel dat ik alleen maar kan zeggen : bravo Solo......
Mooi album waar ik slechts één puntje van kritiek op heb: waarom zo kort ??

Ik ben hier erg benieuwd naar. De cd te leen gekregen om eens te beluisteren want Solo staat morgen of eigenlijk vandaag in het voorprogramma van Ben Christophers in de Ekko.

Ik vind hem steeds mooier worden.
Ze komen binnenkort in Rotown. Ik denk dat ik daar maar eens naar toe moet: dus laat me weten of dat de moeite gaat worden ja of nee

Over een paar uurtjes weet ik het antwoord

Het was zeker mooi (veel beter dan de vorige keer dat ik J. Perkin live zag, maar misschien had ie toen zijn dag niet), maar hij werd uiteindelijk een beetje weggevaagd door de hoofdact...

herman schreef:

maar hij werd uiteindelijk een beetje weggevaagd door de hoofdact...

Een beetje veel! Het was goed maar Ben Christophers was geniaal.

Erg lekker klinkend album. Lekkere trage melodieën die een zekere droevigheid uitstralen.

Iets teveel Simon and Garfunkel, maar desalniettemin zeker een aanrader. Wellicht trouwens niet zo'n gek idee om het maar een half uur te maken. Waarschijnlijk doet een langere speelduur afbreuk aan de sfeer.

Hobbes schreef:

En daar zou je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben. Maar ik kan dit album ook rustig 3 keer achter elkaar draaien

0,5* erbij omdat het titelnummer zo oneindig mooi is.

avatar van bonothecat
Voorlopig 3,5*....Maar ik ben bang dat deze cd toch snel weer in de vergetelheid raakt. Het is lekkere luistermuziek. Maar het heeft weinig echte hoogtepunten. Maar misschien dat hij in combinatie met Sioen (ik heb twee cd's op eentje staan, heb geen idee hoe dat kan....heb echt geen cd-tje gebrand )toch wat langer overleefd.

Live dus ook erg mooi !!!

En helaas weer veel geklets aan de bar.
Laat na afloop van het optreden Michiel Flamman (J Perkin) nu ook vertellen dat hem dit bijzonder stoort.
Dus dames en heren: blijf thuis a.u.b. (de artiest denkt er ook zo over).

Aardige vent, puur optreden. Ik heb er hoe dan ook toch van genoten, ondanks het geouwehoer van een aantal bezoekers.

avatar van strandsmurf
Na een aantal keren luisteren dacht ik dat dit album niet lang houdbaar zou zijn. Beluister hem nu nog zeer regelmatig. Groeiplaatje voor mij. 4,5 puntjes

twinnyt14
Mooie pop/singersongwriter muziek. Ik heb ze gisteren live gezien in het voorprogramma van Spinvis en vond ze heel sterk, heerlijk breekbare songs spelen die gasten. De vocals deden me wat denken aan A Balladeer (Marinus vd Goederen) en Art Garfunkel.

Travisaholic!
Nu bij Spijkers met Koppen, klinkt leuk.

avatar van Joz
Joz
Een prachtig album, dat nóg mooier wordt na 10x luisteren.
Ik vind dat er ook best veel afwisseling zit in dit (korte) album, ze laten zich niet beperken door 1 stijl.

De begeleiding op 'lover' en 'songs and sounds' is echt steengoed!

een plaat die over pak 'em beet 5 jaar nog steeds af en toe uit de kast kan pakken

Toine Rorije
aERodynamIC schreef:
In het nummer Hit me with a kiss vind ik het eigenlijk erg opvallend dat Michiel Flamman (ook bekend als J. Perkin) heel open zingt over de herenliefde (nou ja; liefde ?!). Gewoon zingen over "him" en er niet flauw omheen draaien.

Het nummer gaat inderdaad over een 'he', maar dan weer niet over de liefde. Hij zingt over zijn ontmoeting met een sluipschutter in bosnië tijdens de oorlog daar. Tenminste, dat is het vehaal dat hij er bij vertelt als ze het live spelen.
In ieder geval: daar gaat je verhaal

Toine Rorije schreef:

In ieder geval: daar gaat je verhaal

Klopt, ik heb het hem horen vertellen, maar daarbij moeten we niet uit het oog verliezen dat ondanks dat hij niet erg moeilijk doet over zijn bi-seksualiteit
Volgende maand treedt hij overigens weer op in Rotown-Rotterdam (16 februari).

Pim
Overtrof Spinvis (die ook geweldig was) in het theater. Geweldige plaat !

avatar van ariedirk
ik heb ze deze zomer op straat! zien spelen met akoestische gitaar en piano. dit vond ik echt te gek. helaas waren er hooguit 15 toeschouwers (excl. de mensen die voorbij liepen en een euro neergooiden).
dit geeft aan hoe eenvoudig solo eigenlijk is. En dat is ook precies de kracht van deze band. Maar daarbij ook hun valkuil.
een paar weken later speelden ze op festival de beschaving. in een grote festivaltent vallen deze eenvoudige liedjes in het niet, de magie is er niet. het optreden was gewoon saai.
nu heb ik eindelijk een cd van ze gekoct en ja, in eerste instantie vind ik em ook wat saai. maar na een paar luisterbeurten komen de liedjes steeds beter tot hun recht en nu kan ik zelfs zeggen: "wat een geniaal album"
wat een prachtige melodieen.
de beste nummers vind ik de titelsong, as good as it feels hit me with a kiss en vocation
op vocation speelt minco eggersman mee: de man achter sally forth, hij speelt in bands als at the close of every day, this beautifull mess, the spirit that guides us.

avatar van Reijersen
Stuk beter als de opvolger 'Solopeople'. In dit album zit veel meer schwung. Eenvoudige muziek die goed in elkaar zit. Het luister goed weg en het groeit inderdaad per luisterbeurt./

avatar van paardebloem
Mijn eerste ervaring met Solo was een werkelijk solo optreden van Michiel Flamman, Simon leverde zijn bijdrage via de ipod. Het was een vreemde opzet, maar het was klein, teder en ging dwars door me heen. Na dit optreden ben ik meteen op zoen gegaan naar de CD. De nummers zijn klein en mooi. De cd staat nu al een ruime 3 jaar in mijn kast en wordt nog steeds gedraaid. De optredens van Solo zijn wat mij betreft ook absolute aanraders.

avatar van midnight boom
hij is mooi

en het klinkt helemaal niet nederlands, had zo uit engeland of de vs kunnen komen!

avatar van midnight boom
Ik vind het zo klap dat deze cd steeds beter word naarmate je hem meer luistert.
Het mooie zit hem in de eenvoud van de liedjes

avatar van strandsmurf
Jammer dat hun 2e album mij veel minder raakt. Zelfde stem, zelfde sfeer, alleen niet dezelfde klik als met dit album. 4,5*

avatar van WesleyX16
Hij is inderdaad beter dan de opvolgers. Maar Solopeople was voor mij de ontdekking van Solo. En dan is het prettig om te horen dat ze een nog beter album hebben gemaakt.

Het is trouwens wel een groeiplaat, waarbij Vocation, Lover en Prayer For The Gun tot de hoogtepunten horen.

avatar van oceanvolta
Het nummer Songs 'n Sounds is echt een ongekende parel. Dit album brengt mooie herinneringen bij mij boven. Dit is typisch zo'n album dat langzaamaan in de vergetelheid raakt omdat Solo nooit echt doorgebroken is. Zonde wat dit is een sterk album dat ik ook geregeld nog luister.

avatar van xrockerx
damn dit doet me zo denken aan die tijd dat ik net in Utrecht ging wonen en ik bijna wekelijks concerten kon bezoeken van Solo, this beautiful mess, i am oak, black atlantic etc,...eerste twee Solo platen waren best aardig overigens.

Ik zie dat de platen niet meer op excelsior zitten overigens