Bass Communion - Litany (2009)

Avant-Garde
Label: Tonefloat

1. Litany 1 (6:23)
  2. Litany 2 (15:25)
avatar van charlezzz
een erg mooi tussendoortje (?) met goddelijke choralen.

avatar van Gloeilamp
Prachtige cover ook

avatar van kobe bryant fan
Bass Communion - Litany

Een mistig padje leidt naar een rivier die gevangen zit tussen de mist.
Aan de zijkant van de rivier is er een stuk bebossing, waarschijnlijk is dat stuk bebossing nog nooit onder handen genomen.

We zetten ons neer op een steiger en kijken voor ons uit, het begint lichtjes te donderen maar dat doent ons niets. We blijven rustig zitten en ons hoofd wordt langzaam leeg.
Opeens zien we in de verte een zeer klein lichtje branden, waarschijnlijk van een oud houten huisje.

Rust, deze plaat straalt een soort trance gevoel uit waarvan je direct rustig wordt.
Het heeft ook nog eens een verslavende werking. Litany 2 bijvoorbeeld bestaat uit niet veel meer dan een soort van vaag koortje op de achtergrond en de hele tijd de zelfde drone.
Het blijft de hele tijd boeien alleen op het eind spelen er op de achtergrond nog wat synthesizers af.

Een prachtige EP van Steven Wilson, wat een genie is hij toch.

nicoot
De nieuwe, Cenotaph, is ook bijzonder straf. Intrigerend die hartslag (?) in het eerste lied. En hij komt nog terug, al weet ik niet exact waar. Heb niet op de tracks(tijden) gelet tijdens het luisteren. Zeker de moeite!

Jav-
Deze EP is me compleet ontgaan, maar hij is erg mooi

Misterfool
De ambient kant van Steven wilson is nog grotendeels onontgonnen terrein. Deze EP doet mij echter naar meer verlangen. Lekkere zweverig klankentapijten die bombastisch genoeg zijn om een goede twintig minuten door te komen. 4*

avatar van Broem
Nosound - Sol29 (2005)

Bekend met deze "kant" van Steven z'n oeuvre? De Italiaanse Giancarlo Erla ism Steven.

Misterfool
Ik ken lightdark waar tim boweness op meedoet. Die vind ik een tikkeltje aan de saaie kant(staat op 3*). Sol29 zal ik ook eens uitproberen.

avatar van Broem
Als de Ambient kant van rock artiesten je trekt is dit ook een aanrader

Lunatic Soul - Impressions (2011)

Betreft Mariusz Duda, zanger en gitarist van de Poolse band Riverside. Prachtalbum deze Impressions.

avatar van Mindscapes
Broem schreef:
Als de Ambient kant van rock artiesten je trekt is dit ook een aanrader

Lunatic Soul - Impressions (2011)

Geheel beaamd door ondergetekende!