Marianne Faithfull - A Secret Life (1995)

Label: Island

1. Prologue (2:03)
  2. Sleep (3:43)
  3. Love in the Afternoon (3:30)
  4. Flaming September (5:01)
  5. She (3:24)
  6. Bored by Dreams (3:08)
  7. Losing (3:52)
  8. The Wedding (3:16)
  9. The Stars Line Up (3:51)
  10. Epilogue (3:12)
De film Son Frere had het nummer Sleep als thema nummer. Ik vond dat erg mooi en ben er achteraangegaan. Het staat dus op dit album. Een mooi album met een aparte sfeer. Het heeft een beetje een Twin Peaks sfeertje (Angelo Badalamenti is hier dan ook verantwoordelijk voor). Uitstekend album.

EVANSHEWSON
aERodynamIC schreef:

Yep! Dàt is het zeker! Eén van haar beste, naast bijvoorbeeld Broken English!

****1/2

avatar van devel-hunt
Erg weinig stemmen bij de meesterlijke plaat van deze diva. Ooit als een keurig rijkelui's meisje naar een Britse kostschool gestuurd door haar upperclass ouders, totdat ze The Stones ontmoette, midden jaren 60. Faithfull veranderde binnen een half jaar van een keurig meisje in een aan de heroine verslaafd seksspeeltje van verschillende Stones leden. Haar lolita stem veranderde voorgoed in een door het leven getekend Whisky klank. Al bij al heeft haar levenloop prachtige doorleefde en zeer melancholieke muziek opgelevert, waar deze plaat één van de beste van is. De nummers doen Piaff aan, chanson sfeer bijna. Prachtige plaat, maar blijkbaar op MuMe onontdekt, terwijl de CD inmiddels in mijn top 10 staat te pronken.

avatar van JJ&Joan
Dit is een meesterlijk album!
Prachtige songs, prachtige sfeer.
Toegankelijk én diep.
"Bored by dreams" moest een hit zijn over heel de wereld.
Sleep, Love in the afternoon, she... mooi, mooi, mooi...
De combinatie Faithfull - Badalamenti is een 'perfect match'

avatar van Tupelo
Inderdaad mooie sfeer, maar het poppy Bored by Dreams is erg zwak en verstoord het geheel, en de teksten vind ik hier en daar wel erg simpel.