Steven Wilson - NSRGNTS RMXS (2009)

Label: KScope

1. Harmony Korine [(david A. Sitek Magnetized Nebula Mix] (5:10)
  2. Get All You Deserve [Dälek Mix] (7:44)
  3. Abandoner [Engineers Mix] (4:46)
  4. Salvaging [Pat Mastelotto Mix] (8:31)
  5. Abandoner [Danse Macabre Mix] (5:33)
  6. Get All You Deserve [Fear Falls Burning Mix] (6:19)
Richard-x
Ik ben zelf groot fan van Steven wilson's werk, maar hier ben ik dan weer minder gecharmeerd van. Overbodige remix-cd, want natuurlijk blijven de ''originele'' songs het best. Daarnaast had ik liever de hele cd gehoord, want 2x Get All You Deserve & 2x Abandoner vind ik zelf een beetje overdreven. Ook voegen ze weinig toe aan het origineel. Wel een leuk hebbedingetje natuurlijk!

Conclusie: deze zal ik niet veel opzetten ben ik bang..

Terwijl ik er toch wel veel van verwacht had eigenlijk.
Gevalletje jammer..

Richard-x
Abandoner [Danse Macabre Mix] (5:33) is eigenlijk een prachtige sfeermaker. De piano in dit nummer is erg fijn. Plus het feit dat er een heel ander nummer van gemixt is, geeft een hele andere dimensie aan dit nummer!

Halfje erbij.

Richard-x
Vraag me af of nummer 5. opnieuw is ingezongen of dat dat het echt zo mooi in het geheel is ingemixt...

(Btw, Blijkbaar ben ik de enige die dit een redelijke plaat vind? )

avatar van vigil
prima aanvulling op de reguliere cd/box. Ik was hier in het begin een beetje huiverig voor maar toen ik de namen van diegene zag welke de remixes ging doen was ik al aardig gerust gesteld.

Een prima sfeervolle cd!

Richard-x
De Abandoner (Engineers Mix) geeft me zoveel kippenvel en gevoelens van ongemakkelijkheid. Die geheimzinnige verlaten gruwel sfeer die daar doorheen geweven zit is echt onbeschrijfelijk mooi. Hemels!

Ik geef het een 3,5*, word steeds beter dit!

Aan te raden om s'avonds te luisteren!

avatar van Nakur
hey dit ken ik niet. Maar ik heb wel meer dan genoeg werk liggen van noise-hoppers' Dälek of de toffe eenmansdrone van Fear Falls Burning. Dus dit ga ik wel een kans geven!

nicoot
Prachtig hoe de toonaard van SW's stem in Abandoner (Danse Macabre Mix) veranderd is. En die meerlagige melodieën, echt straf, die winnaar van de mixwedstrijd.

Stijn_Slayer
Richard-x schreef:
Ook voegen ze weinig toe aan het origineel.

Mee eens. Ik had me dit toch heel anders voorgesteld. Het duistere songmateriaal heeft absoluut potentie om eens flink te 'geelectronicaliseerd' te worden, maar dat valt in de praktijk wel mee. Bij dit soort cd's heb ik altijd liever dat er iets drastisch verschillends gedaan wordt, anders lopen ze al snel het gevaar in de kast te belanden zonder er regelmatig uit te komen.

Los daarvan vind ik het gebodene wel dik in orde, maar ik zit me nog te bedenken wat de toegevoegde waarde er precies van is.