Animals as Leaders - Animals as Leaders (2009)

Label: Prosthetic

1. Tempting Time (5:23)
  2. Soraya (4:27)
  3. Thoroughly at Home (4:02)
  4. On Impulse (6:09)
  5. Tessitura (1:06)
  6. Behaving Badly (4:26)
  7. The Price of Everything and the Value of Nothing (5:32)
  8. CAFO (6:41)
  9. Inamorata (6:08)
  10. Point to Point (1:44)
  11. Modern Meat (2:06)
  12. Song of Solomon (4:18)
avatar van andnino
Zit muzikaal vast heel boeiend in elkaar, maar dat maakt het als muziek 'om naar te luisteren' nog niet automatisch boeiend. Voor mij mist er net de klik om dit leuk te houden voor meer dan twee á drie nummers achter elkaar.

avatar van Tornodos
Een geweldige debuut, als niet, het allerbeste instrumental metal album (of djent, als je het zo wilt noemen) dat ik tot nu toe heb gehoord. Alle nummers zijn in ieder geval goed in elkaar gezet, dat alles met elkaar geleidelijk vloeit. Opmerkelijk is dat Tobin Abasi is een multi-instrumentalist is, wat hem ook nog goed lukt. On Impulse is mijn persoonlijke favoriete, het heeft een mix van melodie en shredding, wat ik zelf niet verwachtte dat het zo gecombineerd kon worden.