Chet Baker - Chet (1959)

Jazz
Label: Riverside

1. Alone Together (6:52)
  2. How High the Moon (3:36)
  3. It Never Entered My Mind (4:41)
  4. 'Tis Autumn (5:18)
  5. If You Could See Me Now (5:17)
  6. September Song (3:05)
  7. You'd Be So Nice to Come Home To (4:33)
  8. Time on My Hands (You in My Arms) (4:33)
  9. You and the Night and the Music (4:06)
  10. Early Morning Mood (9:02)
Ik heb zeker weten een zwak voor de muziek van Chet Baker.
Ook dit album waardeer ik enorm. Hier geen vocalen, maar uiteraard wel de oorstrelende trompetklank die als een satijnen laken over je heen valt

avatar van kakature
Heeft Chat Baker nog zo'n albums zonder vocals? Ik vind dit echt een superalbum.

avatar van Deren Bliksem
Kakature, misschien is deze iets voor jou?

Chet Baker - Plays the Best of Lerner & Loewe (1959)

Overigens heeft hij ook albums waarbij zoals Aero het mooi zegt, de oorstrelende trompetklank die als een satijnen laken over je heen valt maar dan met vocalen. En zoals je wellicht weet, heeft Chet hier een prima stem voor.

Af te raden zijn naar mijn mening de albums waar hij met een big band of met strijkers speelt, past totaal niet bij hem.

avatar van Deren Bliksem
Edit: dit is ook zo'n eentje:

Chet Baker - Chet Baker & Crew (1956)

Case4
kakature schreef:

Chet Baker & Bill Evans - The Complete Legendary Sessions

Ik heb weinig all time favoriete artiesten. Maar Chet Baker hoort daar zeker bij. De Prince of West Coast Jazz heeft zo'n heerlijke groove! Zijn trompetspel is zo puur. Geen technische nonsense. Gewoon zuivere klare tonen en melancholische klanken. Daarbij wordt hij ondersteund door grootheden uit de industrie, waarvan Kenny Burrell en Bill Evans de bekendste zijn.

Geen ander album geeft mij de ervaring van het zitten in een rokerige cocktail bar als deze. Bril-fucking-jant.

avatar van Lambchop
Beste album van Chet

Alone Together is echt briljant.

avatar van ZOLTAR
Keihard in de auto. Je hebt echt geen haast.
Mooi mooi mooi!

Aangenaam album, maar ik heb mijn Chet toch liever wel met zang.