Fish - Songs from the Mirror (1993)

2,98

Label: Polydor

1. Question (6:40)
  2. Boston Tea Party (4:22)
  3. Fearless (6:15)
  4. Apeman (5:56)
  5. Hold Your Head Up (3:46)
  6. Solo (4:06)
  7. I Know What I Like (4:17)
  8. Jeepster (4:10)
  9. Five Years (5:19)
9 BERICHTEN
avatar van Janz
He nog geen reviews bij deze plaat?!?

Zal ik dan maar een voorzetje geven:
Fish covert de songs van zijn jeugd en hij doet dat in mijn ogen niet onaardig. Niet alle Fish-versies zijn beter dan de originelen, maar Boston Tea Party wordt verdraaid aardig en venijnig neer gezet. Mijn persoonlijke favoriet op deze plaat.

avatar van Torch
aardige plaat.
Question (zonder 's' dus), Fearless, Solo en Five years zijn voor mij wel de hoogtepunten.
Apeman de alltime low

avatar van Thuurke

Fish covert (op volgorde): Moody Blues, Alex Harvey Band, Pink Floyd, The Kinks, Argent, Sandy Denny, Genesis, T-Rex en David Bowie.

Op de geremasterde versie hebben ze om onverklaarbare reden Jeepster eraf gegooid en de covers van Time and a Word van Yes en The Seeker van The Who erop gezet en deze stonden op de CD Outpatients '93, The Funny Farm Project.

Een aardige coverplaat . Waarschijnlijk iets wat Fish al jaren wilde maken . Maar meer dan aardig is het ook niet .
Er wordt naar mijn idee te weinig toegevoegd door Fish . De nummers klinken natuurlijk door het tijdsbeeld wat opgepoetster , maar zijn in vorm eigenlijk nauwelijks anders .
Boston Tea Party ( Alex Harvey) en I Know What I Like ( Genesis) zijn overigens helemaal voor de hand liggend omdat Fish zijn stem overeenkomsten heeft met zowel Harvey als Peter Gabriel .
Eigenlijk vind ik 'm op zijn sterkst in Solo ( van Sandy Denny)
Hier doet hij het op zijn eigen manier en dat mis ik te veel op de andere nummers .
Een leuk tussendoortje , maar artistiek weinig interessant .

avatar van Running On Empty
Tenenkrommende plaat.

avatar van Darkzone
Vind je? Juist niet. Maar misschien komt dat omdat ik de orginelen niet kende. Boston Tea Party vind ik een heerlijk nummer.
Later orginele versies gehoord en die vielen niet mee. Dan liever de versies van Fish.

WAt is dat Solo mooi.

avatar van Parisa
Question is weer een betere opener. Five Years is een goede 2e op de plaat.
Verder heb ik het idee naar een gemiddelde coverband te luisteren. Met Apeman als dieptepunt. Hoewel het wel went. En er vast muzikaal slechtere nummers te vinden zijn.

3*, net op t randje.

Gevonden in de 2e handsbakken in prima conditie.Ik had hem al een hele tijd niet gehoord en begreep meteen waarom ik hem ten tijde van de release niet had aangeschaft.Het is allemaal wat magertjes.Fish zijn voordracht is in orde ,maar het lijkt allemaal een beetje futloos.Prima om je helden te eren,maar maak er dan ook wat bijzonders van.Nu kabbelt het voort zonder dat er iets wordt toegevoegd aan de orgineel versies.Alleen Solo trekt hij naar zich toe en is dan ook bijzonder fraai.De rest glijdt ongemerkt voorbij,terwijl ik Fish altijd opzet om geprikkeld te worden.Maar ach de collectie begint zo langzamerhand compleet te raken en prikkelen doet hij me maar met zijn laatste release.Ik zet hem op 2 en halve ster voorlopig.