Chris Rea - Tennis (1980)

Label: Warner Bros.

1. Tennis (5:19)
  2. Sweet Kiss (4:39)
  3. Since I Don't See You Anymore (3:45)
  4. Dancing Girls (4:05)
  5. No Work Today (2:40)
  6. Everytime I See You Smile (6:26)
  7. For Ever and Ever (4:11)
  8. Good News (3:55)
  9. Friends Across the Water (3:45)
  10. Distant Summers (2:11)
  11. Only with You (3:45)
  12. Stick It (5:20)
Heb de LP. Een belachelijke hoes trouwens. Jammer.

avatar van SemdeJong
Goed album van Chris.

avatar van beaster1256
ja, één van zijn beste van de beginperiode, heb hem op vinyl gehad maar ben de cd aan het zoeken .

avatar van musicboy
De derde van Chris Rea is misschien één van zijn mindere albums, maar het blijft een degelijk schijfje. Net als 'Deltics' en 'Chris Rea' wordt dit album op verzameld werk gewoon genegeerd. Het trio bevat dan ook geen bekende singles. 'Dancing girls' deed niet veel in de hitlijsten, but who cares wat de massa ervan vindt? De opener 'Tennis' begint sterk, met die zware bass. De tekst is ook mooi: 'I don't want to go to work today, wanna stay at home and watch that girl play - She scratched were it itched, they said it was a disgrace - Do you like tennis? Yes, I do!' Het derde nummer, 'Since I don't see you anymore', is de mooie ballad van het album. 'Distant summers' behoort met zijn speciale sfeertje ook tot mijn favorieten van het album. In zijn geheel toch niet zo'n sterk schijfje, hoe dan ook een 3,5. Te vinden bij Bol en Blah.

avatar van musicboy
Kleine aanvulling: 'No Work Today' en 'Friends Across the Water' zijn Rea's eerste instrumentale nummer. Grootmeester in wording.

avatar van beaster1256
ja, hele goeie cd van chris alhoewel niet zo bekend bij het publiek maar ze missen wel iets , heb hem nu op cd en vind hem formidabel goed ,

avatar van Stekelnootje
1,5
Nee, geen fijne plaat. Zijn debuutplaat was sterk maar met deltics en iets mindere mate deze tennis bereikte hij zijn ultieme dieptepunt. Godzijdank herpakt hij zich en klimt vanaf dat moment naar een geweldig niveau. Wat ik hierop wél een goede track vindt is Friends Across The Water. Jammer genoeg is dat de enige. Het is dat ik het als Chris Rea liefhebber niet over m'n hart kan verkrijgen om 'm 1 ster te geven, daarom anderhalve.

avatar van Ronald5150
Chris Rea ben ik later in zijn carrière pas echt gaan waarderen. Zijn vroegere albums hebben me nooit kunnen bekoren, en ik moet zeggen dat ook ”Tennis” geen hoogtepunt is. Eigenlijk vind ik het een bijzonder zwak album, op alle fronten. Geen goede liedjes, vrij standaard composities en ook productietechnisch niet je van het. De stem van Rea is eigenlijk het enige wat overeind blijft. Heel af en toe hoor ik zijn karakteristieke slide gitaarspel, maar het zijn slechts spaarzame momenten. ”Tennis” gaat het ene oor in en het andere weer uit en ik heb zelfs de neiging om echt te skippen. Dat zijn geen goede voortekenen. ”Tennis” laat geen blijvende indruk achter, en is voor mij nogmaals de bevestiging dat ik hou van de Chris Rea die de blues speelt.

Goede comeback na het zwalkende Deltics.Niet alles is memorabel,maar het is weer een stap in de goede richting.Distant Summers is een mooi miniatuurtje waarin zijn stem mooi naar voren komt.Het titelnummer zou ik weleens in een nieuw arrangement willen horen met die kloppende bas en dan iets meer slide erop.Al met al geen verkeerde plaat,al heeft ie natuurlijk betere gemaakt. 3 en halve ster voor deze.