Clint Mansell - Moon (2009)

Score
Label: Black

1. Welcome to Lunar Industries (7:11)
  2. Two Weeks & Counting... (2:00)
  3. I'm Sam Bell (3:44)
  4. I'm Sam Bell, Too... (5:05)
  5. Memories (Someone We'll Never Know) (4:52)
  6. Are You Receiving? (3:17)
  7. Can't Get There from Here (3:17)
  8. "We're Not Programs, GERTY, We're People" (5:10)
  9. The Nursery (3:45)
  10. Sacrifice (3:03)
  11. We're Going Home (3:41)
  12. Welcome to Lunar Industries (Three Year Stretch....) (10:02)
avatar van dynamo d
Wat fragmenten beluisterd en het klinkt erg goed. Omdat ik behoorlijke hoge prijzen zag, meteen maar bij Amazon.co.uk gekocht voordat deze score nog duurder wordt.

avatar van HaanHoen
Erg mooie film met dito score. 'Welcome to Lunar Industries' weet bij vlagen al voor kippenvel te zorgen. Vanavond maar weer eens opzetten.

avatar van OldRottenhat
Geweldige film, geweldige soundtrack!

Welcome to Lunar Industries

avatar van HBT
HBT
Geweldige soundtrack! Die van Requiem for a Dream was ook al zo briljant en aan het stem gemiddelde te zien moet ik die van The Fountain ook maar eens gaan luisteren.

spherepeer
Welcome to Lunar Industries is absoluut geweldig, maar de rest blijft mijns inziens een beetje achter. Vandaar een 3,5*

avatar van Manuel
Erg mooie score, mooier dan Requiem For A Dream denk ik..

avatar van nognooit
Prachtige score. Jammer dat Mansell niet de score verzorgt voor de nieuwe film van Duncan Jones, Source Code.

avatar van BoyOnHeavenHill
Zoals bij de meeste scores zitten er wat herhalingen in waardoor het album niet de hele speelduur blijft boeien, maar de hoogtepynten zijn echt uitzonderlijk mooi.

Zou de vader van de regisseur nog hebben aangeboden om ook een mopje aan de soundtrack bij te dragen?

Rudi1984
spherepeer schreef:

Toch bijgedraaid?

Ik vind het echt een prachtige soundtrack die m.i. het desolate gevoel van de film prachtig 'verwoordt'. Mooie, plechtige klanken en zoals gezegd prachtige hoogtepunten.

Rudi1984

En ja, driedubbel prachtig dus

avatar van Nakur
ben ik de enige die constant aan "Canto Ostinato" van Simeon ten holt moest denken bij het luisteren van (de piano van) Welcome to Lunar Industries?

avatar van BoyOnHeavenHill
Mevrouw OnHeavenHill kent de Canto Ostinato toevallig sinds ongeveer een jaar, en toen ik haar Welcome to Lunar Industries liet horen met de vraag of dat haar ergens aan deed denken zei ze: "Hmm… ja… Simeon ten Holt misschien?... het hééft er wel wat van weg...…" Ze kwam er dus mee zonder dat ik haar die titel had aangereikt, maar ze betwijfelt of ze bij het horen van Lunar Industries ook spontaan aan de Canto zou hebben gedacht. (Daar heb jij zo natuurlijk niet veel aan, hè. )

avatar van Nakur
Haha leuke reactie. Ik verticht Clint overigens niet van plagiaat hoor, dat akkoord zal niet alleen door Simeon zijn gebruikt. Maar de hele timing en het timbre komen eng overeen.

avatar van BoyOnHeavenHill
Die beschuldiging van plagiaat had ik ook niet in je bericht gelezen, ik hoor dat soort overeenkomsten ook vaak, maar het is volgens mij dikwijls vooral een kwestie van persoonlijke associaties en algemene sfeer. Een leuke "ontdekking" is het altijd wel, zo'n "hypothetische kruisbestuiving".

Uiterst sfeervol, met een briljant thema wat steeds anders - mooi, heftig, stil, krachtig - terugkeert. Clint Mansell is inmiddels een favoriet van mij geworden.