MF DOOM - MM..Food (2004)

Label: Rhymesayers

1. Beef Rapp (4:39)
  2. Hoe Cakes (3:54)
  3. Potholderz (3:20)

met Count Bass D

4. One Beer (4:18)
  5. Deep Fried Frenz (4:59)
  6. Poo-Putt Platter (1:13)
  7. Fillet-O-Rapper (1:03)
  8. Gumbo (0:49)
  9. Fig Leaf Bi-Carbonate (3:19)
  10. Kon Karne (2:51)
  11. Guinnesses (4:41)

met Angelika en 4ize

12. Kon Queso (4:00)
  13. Rapp Snitch Knishes (2:52)

met Mr. Fantastik

14. Vomitspit (2:48)
  15. Kookies (4:02)
avatar van MAS
MAS
Silky & Smooth schreef:

Ben inmiddels erg benieuwd naar al zijn andere werk. Zit te twijfelen of ik Born Like This weer een kans geef, zijn eerste album ga luisteren of toch het verhaal achter Viktor Vaugh te weten wil komen. Zal toch wel de laatste worden, want ik heb nu DANGERDOOM, Madvillain en MF DOOM gehad...

Of gewoon alle 3.

avatar van Silky & Smooth
Dat was ik zeker wel van plan, maar Viktor Vaughn is toch de eerste geworden

avatar van MurryMusic
Nowadays he aint so friendly..matter of fact he wont even make a worthy enemy. Read the signs no feeding the bamboons, seeing as how they got your back bleeding from the stabwounds

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Waarom heb ik deze ooit een halfje omlaag gedaan? Dit album en The Mouse and the Mask hebben voor mij de deur geopend naar Underground Hiphop en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor . Op Kon Karne en Guinnesses na geen zwakke nummers en wát een raps Beef Rapp Deep Fried Frenz Potholderz One Beer Vomitspit en de rest ook wel.

4,0* -> 4,5*

avatar van Colucci_Era
Huh. Op mijn versie (vinyl) zijn potholderz en one beer omgewisseld. Heeft iemand anders dat ook?

avatar van MAS
MAS
Heb hem dit weekend gekocht. Op de hoes staan ze in ieder geval normaal.

Edit: Bij mijne ook. Foutje dus.

avatar van bennerd
Waar ken ik die sample uit One Beer van? Het originele nummer ken ik niet, maar ik ben er zeker van dat ik die al in een ander hiphopnummer gehoord heb.

avatar van Silky & Smooth
Het origineel is Cortex - Huit Octobre hier kun je samples zoeken

avatar van bennerd
Ah, Visions van Wiz Khalifa dus.

avatar van discipline
Dit album is echt verschrikkelijk goed. Ik heb deze vandaag 3 achter elkaar geluisterd, dat doe ik niet bij veel albums! Stem volgt

avatar van Stapler
What up
To all rappers shut up with ya shutting up
And keep your shirt on, at least a button up
Yuck, is they rhymers or strippin males?
Outta work jerks since they shut down Chippendales

avatar van gweah
Weer aan het luisteren. Ik moet toch een beetje terugkomen op mijn eerdere meninig. Doom is nou eenmaal een beetje corny af en toe, dat is juist een beetje die zelfspot-stilo. Oke die skits zijn kut, maar dat zie ik ook niet echt als volwaardige tracks en skip ik gewoon. Oke, het overkoepelende thema en de sfeer zijn misschien minder mooi dan op King Geedorah of Madvillain.

Maar waar het op neerkomt: Doom's flow en lyrics zijn van goud op dit album. Hij heeft zo veel geniale zinnetjes en verses hier. Ik heb deze plaat vooral in 2004 en 2005 heel veel geluisterd en eigenlijk klinken alle tracks waar Doom hier op rapt als kleine classics in mijn oren. Vooral de eerste vijf. In deze jaren was Doom op zijn top en mijn favoriete MC.

Vol punt verhoogd, naar 4 sterren

avatar van gweah
En voor het youtube filmpje nog niet gezien heeft van Mos Def die schaterlachend uit zijn dak gaat over de teksten van dit album:
YouTube - MOS DEF - a fan of DOOM

avatar van kobe bryant fan
Vermakelijke Doom.
Jammer genoeg zijn er maar twee echte uitschieters: Beef Rapp & Kookies.
Ook al die skits in het midden zijn raar geplaatst. Maar vanwege de toch altijd sterke Doom, en de mooie beats toch een ruime 3,5*.

avatar van IllumSphere
Beef Rapp blijft toch een verschrikkelijk goed nummer. En dat komt vooral door die sample. Iedere keer als ik toevallig eens kijk naar een oude Spider-Man (And His Amazing Friends)aflevering, dan moet ik altijd denken hoe geniaal Doom wel niet moet zijn omdat hij die sample zo perfect wist te gebruiken.

Wauw. Vroeger als 13 jarig jongetje ooit naar MF Doom geluisterd en ik vond het maar niks. Ik luisterde veel hiphop, dus dacht dat ik er wel verstand van had..

Nu toch maar eens aangeschaft, toch nog eens proberen. Hij valt nu helemaal! Fantastische teksten schrijft deze man! En wat een beats!

Potholderz vooralsnog mijn favoriet.

Deranged
Rapp snitches

Jammer dat dit het laatste publieke optreden van Mr. Fantastik was tot nu toe. Had graag nog wat meer van hem gehoord met zijn droge stijl.

Verder gewoon weer een heerlijk DOOM style album dit. Uniek deze man en de absolute top binnen dit genre.

avatar van FelipeGutiérrez
Ben helemaal verslaafd aan Operation Doomsday dus nu effe deze checken.

avatar van FelipeGutiérrez
Leuk, luisterde de track One Beer en had al de hele tijd het gevoel ''dit heb ik eerder gehoord...''. Tyler the Creator samplede dit nummer namelijk voor Tron Cat op zijn album Goblin.

Ik vind dit album op het eerste gehoor even dope als Doomsday.

Edit: Tron cat moet het nummer Odd Toddlers zijn natuurlijk.

avatar van MJ_DA_MAN
FelipeGutiérrez schreef:
Beide nummers bevatten simpelweg dezelfde sample.

avatar van FelipeGutiérrez
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. En bedankt voor de link, vind het een leuke sample, haha.

avatar van FelipeGutiérrez
Verhoogd naar een 5. Geweldig album.

avatar van Benjaminjow
Het zoveelste voorbeeld van een zeer degelijk hip-hop album dat volledig geruïneerd wordt door niets toevoegende skits. Tempo wordt telkens enorm geremd.

Ik blijf hopen op een website waar je hip-hop albums kunt luisteren zonder al het gelul tussen de nummers door..

avatar van Dirruk
Als je een hekel heb aan skits, raad ik je af om MF DOOM te proberen haha. Hou er normaal gesproken zelf ook niet echt van maar bij DOOM vind ik het altijd wel wat hebben.

avatar van TheBuszz
WHAT UP
TO ALL RAPPERS SHUT UP WITH YOUR SHUTTING UP
AND KEEP YOUR SHIRT ON
AT LEAST A BUTTOM UP

avatar van niels94
"Supposed to be checking e-mails
All I got is messages from ass naked females
I don't know no Jenny, she said it's free and I won't owe her a penny
And that's the last time I saw her
But thousands of more horrors on online Gomorrah
And Sodom
They got 'em with they curls out
And they got a better sales pitch than the Girl Scouts
I wonder what I owe her
For a whole box of caramel coconut samoa
'Nite nite!'
Uh, ok honey, sweet dreams! Now it's time to get serious like Peek Freans
A metal hand full, wipe it on the quilt
Wife wake up and I'm killed over spilled milk"

Kookies is toch zo hilarisch