MF DOOM - MM..Food (2004)

Label: Rhymesayers

1. Beef Rapp (4:39)
  2. Hoe Cakes (3:54)
  3. Potholderz (3:20)

met Count Bass D

4. One Beer (4:18)
  5. Deep Fried Frenz (4:59)
  6. Poo-Putt Platter (1:13)
  7. Fillet-O-Rapper (1:03)
  8. Gumbo (0:49)
  9. Fig Leaf Bi-Carbonate (3:19)
  10. Kon Karne (2:51)
  11. Guinnesses (4:41)

met Angelika en 4ize

12. Kon Queso (4:00)
  13. Rapp Snitch Knishes (2:52)

met Mr. Fantastik

14. Vomitspit (2:48)
  15. Kookies (4:02)
avatar van Niek
Veruit Doom's slechtste plaat. Dat hele middenstuk zonder rap kan ik helemaal niets mee. Een instrumental vind ik prima, vooral doen, maar dit? 3 sterretjes vooral voor Potholderz, wat wel meteen weer een ontzettend vette track is.

avatar van Chrisseh
Zag 'm in Amerika in de schappen liggen, de verpakking van de re-release is cool. Mm, er zit chocolade bij. (tenminste, zo ruikt het. Heb 'm niet gekocht.)

Gekkenhuis
Ik heb hem nu eindelijk origineel. De DVD met de optredens is ook zeer de moeite waard en dat voor maar 20 euro's.

avatar van thomzi50
Ik zag de dvd met het concert laatst en dat zag er inderdaad erg leuk uit.

avatar van psychonaatje
Ik heb ook die re-release gekocht (er zat helaas geen chocola in, alleen een sticker met 'MM.. FOOD?' erop en een raar postertje), maar het lijkt wel alsof er met de nummers gekloot is of in ieder geval met mijn lievelingtje 'Kookies'. Kan het zijn dat die Koekiemonster-samples niet gecleared konden worden (die zitten toch in het origineel of heb ik de download van een pre-versie)?

Edit: volgens een gebruiker op Amazon zit er wel chocola bij, dus dat zal wel verschillen. En Kookies is opnieuw opgenomen, de rest is hetzelfde. Erg jammer, want de vorige versie van Kookies was wat mij betreft het beste nummer van dit album. Deze versie is veel minder goed.

J. Dilla Donuts
Heb net de Re-Release binnen, had em al op CD maar nu ook op LP, He he. Geef em lekker een 5, gewoon omdat ie zo goed is, MM Food

avatar van thomzi50
Blijft een erg sterke plaat maar er zitten wat mij betreft wel echt een stuk teveel samples tussen de nummers door in; halve nummers waarop niet gerapt wordt en waarover een cartoon-stem wat vertelt; doet wat mij betreft toch wat af aan het geheel.

avatar van Chrisseh
Kijk, ik ben dus niet de enige met dat probleem. Ik vind het echt hinderlijk.

Maar in 't algemeen begin ik deze juist meer te waarderen dan eerst. Wat dan ook weer neit zoveel zegt.

thomzi50 schreef:

Ik heb hetzelfde. Waar 'Operation Doomsday' ook gretig uit oude films en cartoons samplede, zijn hier de verhoudingen echt zoek. En tja, het hele Doom-sfeertje spreekt me meer aan dan het food-thema op dit album, waardoor het vrij hinderlijk wordt.

Net teveel skiptracks, wat jammer is, omdat de goede tracks ook meteen echt heel erg goed zijn. Hoe Cakes is wat mij betreft één van de gaafste Doom-nummers.

avatar van WouterL
Gekkenhuis schreef:

vandaag ook gedaan....cker de moeite waard...echt een heerlijke plaat!

JustaRascal
Re-release vandaag gekocht omdat ik de cd nog moest hebben. Wel cool dat ti verpakt zat in een folie papiertje alsof het eten is, als je er over heen wrijft ruik je chocola.

avatar van Niek
JustaRascal schreef:
als je er over heen wrijft ruik je chocola.

JustaRascal
Snik snik, ben hem kwijt .

avatar van Kos
Kos
Rapp Snitch Knishes. . erg grappig nummer.

Harco
"I've lost an arm."
"...good."
"Stop it, father."

Haha, super samplegebruik.

EPMD
wat een leip album... heb em maar gelijk besteld... de beats, de rhymes en de flow... doomtastic!!

avatar van Urbanoetang
Ik zag 'm liggen en jammer genoeg was ik mijn pinpas vergeten. Wat een geweldige cover van die speciale editie.

avatar van Urbanoetang
Vandaag bestelt bij Plato, maar al even gedownload en 1 keer geluistert omdat ik niet kon wachten. Het begin is lekker, het eind is lekker, maar over het middenstuk heb ik mijn twijfels.

avatar van P Jay
MM..Food Samples

Uit Spiderman...

avatar van schizodeclown
hMM, tegenvallertje vind ik, de sfeer die op Doomsday werd gezet is ook geniaal uitgewerkt, hier heb je hetzelfde sfeertje maar dan gewoon minder boeiend.

Rene1979
Heb hem 10 keer geluisterd voor ik hem goed vond..Maaar vind hem dan ook echt heel goed!! Maar origineel meegenomen...

Enige jammere zijn de instrumentals...al zijn ze wel om te lachen GUMBO

avatar van freddze
Slowchat verwijderd

bowi01
heel dope, vooral de eerste nummers van het album

avatar van Drunk Co-pilot
Ik denk dat ik deze plaat al grijs had gedraaid voordat ik 'm op de pc kreeg.. Voor mij is dit een van de grootste hiphop platen! 5 stars no doubt

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Vomitspit blijft erg lekker .
"It's the beat, he hears it in his sleep sometimes, blare it in your jeep so you people can stare at them rhymes."

avatar van MurryMusic
Misschien wel mijn favo DOOM solo plaat...

avatar van gweah
Niet mijn favoriete Doom LP, niet alleen door dat enorme stuk skits. De sfeer is wat te corny wat mij betreft. Hij is natuurlijk een zelfbenoemde weirdo, maar ik zie hem liever als King Geedorah of Victor Vaughn dan als MF Doom. Take Me To Your Leader en Vaudeville Villain zijn van die lekker duistere albums.

Born Like This (hoewel ik daar vooral Gazillion Ear en Ballskin geweldig vind) heeft ook een beetje dat corny gevoel vind ik. Vooral richting het einde.

Favoriete track hier: Deep Fried Friends

(FRIENDS) As you call em, they call you when they need somethin
Trees for the blunt 'n, to g's for the frontin
I found a way to get piece of mind for years
And left the hell alone, turn a deaf ear to the cellular phone
Send me a letter, or better, we could see each other in real life
Just so you could feel me like a steel knife
At least so you could see the white of they eyes
Bright wit surprise, once they finish spittin lies
Asssociates, is your boys, your girls, bitches, niggaz, homies?
close, but really don't know me
Mom, dad, comrade, peeps, brothers, sisters, duns, dunnies
Some come around when they need some money
Others make us laugh like the Sunday funnies
Fam be around whether you paid or bummy
You could either ignore this advice, or take it from me
Be too nice and people take you for a dummy

Favoriete verse nr. 2 (Beef Rap):

He wears a mask just to cover the raw flesh
A rather ugly brother with flows that's gorgeous
Drop dead joints hit the whips like bird shit
They need it like a hole in they head or a third tit
Her bra smell, his card say: aw hell
Barred from all bars and kicked out the Carvel'
Keep a cooker where the jar fell
And keep a cheap hooker that's off the hook like Ma Bell

avatar van Silky & Smooth
Sinds DANGERDOOM (en Madvillain in iets mindere mate) ben ik min of meer verslaafd geraakt aan MF DOOM. Wat een geweldige rapper is dit! Ooit wel begonnen met Born Like This, maar als je er snel doorheen scrolt en vluchtig beluisterd is DOOM totaal niet interessant. Lekker aanzetten en afluisteren, dan komen al die vreemde samples ook tot hun recht. Hier vind ik ze echt geweldig en van toevoegende waarde. Weet iemand waar ze van zijn? Echt samples lijken het niet, aangezien de naam DOOM vaak gebruikt wordt (wat ik ook het geval was bij DANGERDOOM). Verder is de monotone stem van hem totaal geen probleem meer en die wordt ook nog eens naar de achtergrond geschoven door de perfecte flow waarmee hij de soms nietszeggende, maar o zo geniale teksten op ratelt. De titels op dit album zijn ook geweldig (Deep Fried Frenz ).
Ben inmiddels erg benieuwd naar al zijn andere werk. Zit te twijfelen of ik Born Like This weer een kans geef, zijn eerste album ga luisteren of toch het verhaal achter Viktor Vaugh te weten wil komen. Zal toch wel de laatste worden, want ik heb nu DANGERDOOM, Madvillain en MF DOOM gehad...