Gene Pitney - Anthology 1961-1968 (1986)

Label: Rhino

1. (I Wanna) Love My Life Away (1:55)
  2. Every Breath I Take (2:48)
  3. Town Without Pity (2:56)
  4. (The Man Who Shot) Liberty Valance (2:57)
  5. Only Love Can Break a Heart (2:53)
  6. Half Heaven, Half Heartache (2:46)
  7. Mecca (2:23)
  8. True Love Never Runs Smooth (2:28)
  9. Twenty-Four Hours from Tulsa (3:01)
  10. That Girl Belongs to Yesterday (2:53)
  11. It Hurts to Be in Love (2:37)
  12. I'm Gonna Be Strong (2:17)
  13. Last Chance to Turn Around (3:07)
  14. Looking Through the Eyes of Love (3:18)
  15. Just One Smile (2:47)
  16. She's a Heartbreaker (3:16)
avatar van J.Bell
That girl belongs to Yesterday, is geschreven door de Rolling Stones, ze hebben het wel opgenomen, maar het is nooit uitgebracht. Gene Pitney is met dat nummer de eerste artiest die een nummer van de Stones opneemt.

1 van mijn favoriete nummers.

avatar van floris013
he chef, even pas op de plaats. Gene Pitney was een van de gastmusici op de eerste platen van de Stones en het schijnt van horen zeggen dat Gene de whiskey bij zich had en derhalve de Stones Rolling kreeg. Geen Keith zonder Gene. Buiten dat word ik vrolijk van Looking through the eyes of love, en ben vaak verbijsterd good or worse door 'Mecca'!

eert!

avatar van heartofsoul
Eerste cd die ik van Gene Pitney kocht, en zeer vaak beluisterd. Er zit geen enkel zwak nummer bij, al heb ik wel mijn favorieten (Town without Pity, Half Heaven,Half Heartbreak, That Girl Belongs to Yesterday, I'm Gonna Be Strong en natuurlijk Just One Smile) en bovendien die unieke stem van Gene Pitney (bijvoorbeeld prachtige falset in Half Heaven, Half Heartbreak) die nooit gaat vervelen. Al moet ik eerlijkheidshalve ook zeggen, dat ik mensen ken die van zijn stem gruwen. Het enige minpunt van dit album is uiteraard, dat er maar 16 nummers op
staan, en ik hier bijvoorbeeld Backstage en If I didn't have a dime node mis.

avatar van nlkink
Bij het woord Anthology wordt ik altijd nieuwsgierig maar ik ben licht teleurgesteld in deze verzamelaar omdat er maar 16 liedjes op staan. En ik lees hierboven dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. En kijkend naar de totale tijd van het album zouden er minstens 30 liedjes op een disc kunnen passen. Ik mis ook nog een persoonlijke favoriet hier, Billy, You're My Friend uit 1968. Ooit op VHS een filmpje van gehad dat indruk op me heeft gemaakt. Een mooie dubbelaar of de box set behandeling, dat zou een mooi eerbetoon aan Gene Pitney zijn. Gene Pitney - Something's Gotten Hold of My Heart (2005) komt een heel eind.