Patrick Hernandez - Born to Be Alive (1979)

Frankrijk
R&B / Pop
Label: Columbia

1. Born to Be Alive (7:29)
  2. You Turn Me On (4:43)
  3. It Comes So Easy (2:26)
  4. Disco Queen (6:10)
  5. Show Me the Way You Kiss (7:37)
  6. I Give You Rendezvous (3:27)
Pieter Paal
Ik kan mij alleen de titeltrack herinneren. In een of ander popblad stond jaren later dat de toen nog onbekende Madonna ook op dat nummer meedoet. Dankzij de disco-klassieker 'Born to be alive' treedt hij nog steeds op.

avatar van LeRoi
Voor het genre 'Disco' is dit toch een heel behoorlijke plaat!

N.b. 'Born' is een 'blijver': zal ook 20 jaar nog gedraaid worruh!

Frostyx
Eindelijk!
De echte born to be alive!

avatar van KKOPPI
Zingt het titelnummer op het moment dat ik dit nu schrijf live op de italiaanse tv. Hij vertelt er inderdaad bij dat Madonna toendertijd in zijn clip zat.

avatar van reptile71
Gelukkig is Madonna gebleven en deze creep vrijwel verdwenen...

avatar van bikkel2
Kort plaatje . Wel wat langere songs . De Eurodisco in Born To Be Alive was goed voor veel voetjes van de vloer en een dikke hit . Het album is totaal aan mij voorbijgegaan toendertijd .

avatar van vigil
De lp die ik heb is met precies dezelfde hoes maar anders van tracklist. Sowieso heeft deze 6 tracks en de mijne 7. De extra track (Show me The Way You Kiss) duurt zo'n 7:20 en dat zou ook wat logischer zijn qua tijd met op elke kant 19 minuten muziek.

A

It Comes So Easy
Born to Be Alive
I Give You Rendezvou

avatar van Slowgaze
'Born to be Alive' is van de Village People, klootviool.

avatar van adri1982
Slowgaze schreef:
'Born to be Alive' is van de Village People, klootviool.
Als je bij Wikipedia Patrick Hernandez opzoekt en daar goed leest, lees je dat hij in de eind jaren '70 in Vlaams België (Vlaanderen) zelf deze hit heeft geschreven.

avatar van Slowgaze
adri1982 schreef:

Leg dat Michael Nicht eens uit.