Boys Noize - Power (2009)

Duitsland

avatar van Ollie
Kan niet wachten (:

Kontact Me, Starter en Jeffer zijn zowiezo al supervet. De rest is afwachten

avatar van flooriz
Promo gelekt, stem (promo copy blablabla) is niet echt hinderlijk.. cd valt wel beetje tegen though

JustaRascal
Weer veel van hetzelfde, Kontact Me en de voorgaande EP tracks zijn wel tof maar voor de rest is het niet veel soeps.

avatar van jvdh
'Gax'; leuk als opening, maar gaat verder waarschijnlijk nooit meer gebruikt worden, kreeg een slecht gevoel over de CD toen ik dit nummer opende. Dit werd even daarna snel weer recht gezet met 'Kontact Me' een echte Boys Noize sound waar je meteen weer zin krijgt om de rest van de tracks te beluisteren. Door naar 'Starter' een track die ik al eerder beluisterd had, en dus wist wat ik kon verwachten, ook deze track mag mee in een staalte Boys Noize van de bovenste plank.
'Jeffer' was het volgende nummertje wat mijn koptelefoon mocht aanschouwen. Een track die niet 'DE' sound van Boys Noize heeft, maar daar in tegen wel een lekker stukje heeft om 'los' op te kunnen gaan.
Popelend ga ik door naar 'Transmission', goed begin, maar wanneer begint het nummer nou eens te rocken? niet dus, helaas.. Bij mij komt de track 'Nerve' voorbij gespeeld, hoort deze misschien bij de opening van de CD, hij valt tegen, snel doorspoelen, maar ook daar valt niets te halen.
'Trooper' eindelijk! Misschien kunnen we weer los gaan, maar het mist iets, iets waar je van schrikt, en denkt 'woow'.
'Drummer' verschijnt in de tracklist balk en aan de eerste sound voel ik al meteen dat hier meer in zit dat de voorlaatste tracks, en het lukt ik krijg weer een Boys Noize gevoel en dit gaat door 'Rozz Box' brengt mijn duimen weer omhoog, Boys Noize probeert toch nog wel wat neer te zetten waar we op kunnen rocken, alleen geloof ik dat het met deze track misschien toch nét even wat stil zal staan.
'Nott' doet de album naam eer aan, wat een power komt er meteen uit de eerste beat, los gaan op Boys Noize zoals dat ook kon op de tracks van Oi Oi Oi. Hopend dat 'Heart Attack' DE kaskraker word van heel de CD, hopende dat deze Oi Oi Oi zal verbloemen, maar wat hoor ik. Tot mijn verbazing gaat het terug naar het groene gras, zittend op de grond, wachtend, tot de avond valt en de ECHTE DJ's op gaan staan om een sterk staaltje werk neer te gaan zetten. Zwijmelend luister ik het laatste nummer af, met de gedachten...

Oi, Oi, Oi.

Klinkt in mijn oren net zo afwisselend als Oi Oi Oi. Daar staan namelijk ook genoeg nummers op waar je niet op kan losgaan maar dat wil niet zeggen dat dat slecht is (bij de meeste) integendeel zelfs.

avatar van jvdh
Gelukkig mag iedereen een eigen mening hebben;). Maar op Oi Oi Oi, ken ik geen een nummer waar ik niet naar wil luisteren, bij deze CD heb ik dat eerder, de nummers vallen me tegen, ik zeg niet dat ze slecht zijn.

dit album is zeer vergelijkbaar naar mijn mening met die van Oi Oi Oi
Ook bij Oi Oi Oi had ik van die nummers die ik liever ook doorspoelde zoals 'The Battery' & 'Vergiftet', wat ik barslechte nummers vond. Dit heb je hier ook.
Ik vind Boys Noize nog altijd kicken en ik ben ervan overtuigd dat deze plaat minstens even goed is als Power!
Wat is Jeffer een heerlijke plaat zeg, net zoals Kontact Me.
een 4!

avatar van Ollie
Dit valt me echt heel erg tegen jammer dit
Enige track die me tot nu toe raakt is Drummer en Heart Attack

Potverdrie eindelijk, 10 oktober op BBC Radio 1. Zijn Essential Mix

avatar van luc011190
Ik vind Transmission best een vette track. Heeft zelfs een heeeel klein beetje iets El Sunset-achtigs, zo met die akkoorden.

VInd hem wel aardig, niet zo super als de eerste cd tot nu toe....Moet hem nog wel vaker luisteren

Ik ben blij als er eindelijk een fatsoenlijke versie lekt. Want die promo versie word ik gek van. Irritante stemmetje.

avatar van Thelonious Monk
Jawadde dadde. Nott is een splinterbommetje van een track!

Experimenteler album dan zijn debuut. Dit pakt soms slecht uit maar vaak ook goed. Hij opent in ieder geval heel sterk. Want Gax, Kontact Me, Starter, Jeffer en Transmission zijn voor mij de toppers van het album. Lichtelijk anders dan Oi Oi Oi maar ook weer niet. Nerve is dan een beetje jammer, beetje saai ook. Trooper is typisch zo'n experimentje, want het is een vrije vage track maar het heeft wel wat. Drummer is net als Nerve beetje mislukt. Sweet Light heeft van alles wat soms tof, soms niet. Rozz Box vind ik dan weer echt een toffe plaat, geen knaller maar hij doet het wel. Nott is een hele vette techno plaat, geen scheurend geluid maar gewoon een lekkere stamp-bass. Heart Attack is dan weer een saaie afsluiter, die mijn gemengde gevoelens over deze plaat nog eens bevestigd.

Het is een toffe plaat die voor mij een beetje smaakt als een mooie rode appel met hier en daar wat rotte plekken.

JVT
vind enkel Jeffer en Nott écht de moeite!! maar mischien ontdek ik nog wel enkele goede nummers als ik de plaat nog enkele keren beluister.

JVT
Kontakt me vind ik Live trouwens wel echt goed, Tiga draaide deze n paar maanden geleden en vond em toen heel erg vet, maar zo gewoon thuis knalt ie toch wat minder

JVT
Boys Noize heeft trouwens ook 2 nieuwe tracks uit, samen met Erol Alkan, Waves en Death Suite! heel erg goed!!!

Jah die zijn echt heel goed. Niet het standaard werk in ieder geval, misschien is dat ook wel de hand van Erol. Begin 2010 komen ze met nieuwe nummers. Hopelijk daarna ook met een album

avatar van VanDeGriend
Downloadlink verwijderd

JVT
album nu toch al meerder keren beluisterd, en het valt me meer mee dan oorspronkelijk gedacht!

Gax: lekker openingsnummer, draait hij ook wel eens als openingsnummer in zijn livesets, beetje een dromerig nummer, helemaal iets anders als wat we van boys noize verwachten. 3*

Kontakt me: ook niet écht een knalnummer, maar wel erg goed, vooral lekker achtergrond beats vind ik. vind dit (vooral) Live echt een geweldig nummer!! 4*

Starter: deze gaat toch al iets harder, maar knalt voor mij toch nog niet zoals op zijn vorige album. maar het komt wel meer en meer in de buurt! 4*

Jeffer: niet de typische boys noize sound, maar dit nummer word beter met de luisterbeurt! was er eerst niet zo gek van maar vind toch dat er een érg lekkere melodie in zit! een van de betere nummers op dit album! 4,5*

Transmission: word vaak genoemd als een van de betere nummers op dit album, maar deze doet het voor mij toch niet. komt nooit echt los... 2,5*

Nerve (bij de tracklist hier staat 'easyjet' ??): beetje vage track vind ik, komt ook niet los, tegenvaller. 2*

Trooper: zelfde als bij nerve, beetje vaag, en komt ook niet echt los. 2*

Drummer: deze klinkt weer wat beter, maar ook niet echt de kwaliteit die je van boys noize verwacht. 3*

Sweet Light: vind ik best goed, knalt toch redelijk, dit nummer moet je lekker hard beluisteren! 3*5

Rozz Box: deze gaat weer wat beter, weer meer sound van boys noize die je verwacht! zou live ook erg lekker zijn denk ik! 3,5*

Nott: voor mij Dé absolute knaller van het album! als ik aan Boys Noize denk denk ik toch aan dit soort muziek, knalt vanaf het begin en gaat op volle snelheid door! heerlijk nummer!! zal zwaar loos gaan op dit nummer op ILT!! 5*

Heart attack: erg rustig nummer. vind het dan ook niet zo bijzonder. hou dan meer van booka shade voor die dromerige dance! 2*

Donkoz
Typisch; wat ik ook met Oi Oi Oi had ervaar ik nu ook weer met Power; het vergt een aantal keer luisteren om ieder liedje echt te gaan waarderen en te snappen. Eerst vond ik het grootste gedeelte van Oi Oi Oi slechts een hoop herrie, maar intussen heb ik hem geheel grijsgedraaid en vind ik alle songs super.

Hetzelfde heb ik nu dus met Power. Met opzet heb ik amper naar Starter en Jeffer geluisterd voordat het album uit was, omdat ik de totale feel wil proeven en niet al 2 tracks kennen van het nieuwe album. Kontakt Me kende ik perongeluk toch al wel, omdat Boys Noize daarmee keihard zijn Lowlands set opende en ik toen gelijk al helemaal uit m'n dak ging. Het feit die song op dit album te vinden is zorgt ervoor dat ik hem sowieso goed vind.

Ik moet nog wennen, heb het gevoel dat dit album een tikje softer is maar daarentegen wel gevarieerder. Stampen en diepe techno worden prima afgewisseld met rustige intermezzo's en zachte akkoorden.

Naar mijn mening is dit een prima toevoeging aan het palmares van Alex Ridha. Een beetje meer van het zelfde en meer dan genoeg nieuwe sounds. Even moeten wennen is geen ramp.

vondeich
VET!

Nott is sowieso het beste liedje van de plaat,
ook Jeffer, Starter, en Kontact me horen by de beste Boys noize skijven ooit,
Het lijkt misschien wat op Oi Oi Oi,
maar ik vind het dan toch een versie met veel meer Power.

BSound
Jeffer is.....leuk!

Nieuwste single komt 20 september uit, genaamd 1010 / Yeah!. 1010 is heel erg vergelijkbaar met Nott, wat mooi is want dat vind ik toch wel het beste nummer van deze plaat

JVT
Wie kent er hier -Kontact Me (Rynecologist Turbine Mix)-?
Deze is echt gruwelijk vet.
Ook de Para One remix van Jeffer is zwaar de moeite!

ben een beetje afgehaakt met al die remixes. De Oizo remix van Transmission vind ik nog wel aardig, maar daar houdt het bij mij wel op.

Die Rynecologist Turbine Mix gooit wel hoge ogen op de blogs geloof ik, ik kom hem in ieder geval veel tegen. Maar nooit de moeite genomen om te luisteren, haha

JVT
Moet je echt eens doen, er zijn echt veel goede remixen uitgekomen van dit album. Album zelf is wat minder om eerlijk te zien, remixen zijn een heel pak beter.
Ook Sweet Light (Boris Dlugosch remix) is n killer

avatar van dnls
1,5
Wat een tegenvaller tov het vorige album... 'Kontact me' en 'Jeffer' zijn dan wel weer goed.