Auf der Maur - Auf der Maur (2004)

Alternatieve titel: Taste You in French

Canada
Label: Capitol

1. Lightning Is My Girl (4:09)
  2. Followed the Waves (4:48)
  3. Real a Lie (4:23)
  4. Head Unbound (3:58)
  5. Taste You (4:39)
  6. Beast of Honor (3:27)
  7. I'll Be Anything You Want (2:58)
  8. My Foggy Notion (4:49)
  9. Would If I Could (3:40)
  10. Overpower Thee (2:35)
  11. Skin Receiver (3:36)
  12. I Need I Want I Will (7:35)
vind hem erg lekker klinken

cd klinkt idd lekker! 3,5*

Dionysos
Dit is toch die dame die in The Smashing Pumpkins heeft gespeeld?

Hmm, ik ga hier eens even achteraan .

Dionysos schreef:
Dit is toch die dame die in The Smashing Pumpkins heeft gespeeld?

ff maar, langer in hole volgens mij

Ja, maar smashing pumpkins klinkt toch wat imposanter dan hole

ja das waar... alhoewel ik hole ok wel ok vind hoor

Ligt eraan welk album... Live Through This was eigenlijk hun enige écht goede album, de rest vind ik matig tot zwaar beroerd.

Taste You is het enige nummer dat ik ken, maar het heeft me zeker overtuigd om haar plaatje ooit eens te kopen. De verlanglijst is tegenwoordig zoooo lang.

avatar van twin
Prima cd, lijkt een beetje op de breeders 4*

Beste Twin,
ik zie dat jij hier véél ingelogd staat
dus jij zou wel véél van muziek afweten zekr?
en omdat angelcity hier niet in staat, moet ik hier wel tussen onpassend staan ...
dus de vraag:
de achtergrond (die piano) die word gespeeld, zo zonder die stem
hoe noemt dit liedje?
het is een bekend mélodietje
en ik zoek er al jaren naar ...
tot mails?
dankt u
Lore

avatar van twin
ik zou het niet weten lore, misschien weten andere meer.

avatar van Nubis
Ik zag gister dat ik dit album al heel lang in m'n Folder heb.. blijkbaar was ik nooit benieuwd genoeg om 'm te luisteren.

Maarrem.. kheb een aantal nummers gehoord en een paar vluchtig.
'Real a lie' vind ik iig erg lekker, die is wel blijven hangen. Het album begint ook wel leuk, maar verder vind ik het nog niet echt super.
Ook jammer dat de muziek me al meteen deed denken aan Courtney Love (

avatar van Sonic Nurse
Ik werd verliefd op Melissa vanaf het moment dat ik r voor het eerst live zag spelen tijdens een concert van de Smashing Pumpkins in de Vredenburg in Utrecht. Helaas kan deze cd me niet boeien. Maar tijdens mijn bezoek aan haar optreden in de Melkweg moest ik toch weer dezelfde conclusie trekken: WAT EEN VROUW

avatar van Nubis
Ik moet even kwijt dat 'Taste you' echt een heeerlijk nummer is!
Die kan ik wel een hele middag op repeat zetten zonder dat ik gek van 't nummer word.

Ohja, en 'Real a lie' is natuurlijk ook nog steeds ge-wel-dig!

De rest moet ik nog meer eens goed gaan beluisteren.. want de eerste paar keer werd de cd steeds minder leuk voor m'n oortjes.

Wel een leuk album.

Volgens mij is dit best een goede cd, maar ik weet niet of aan de mp3's ligt die ik heb, of dat er iets verschrikkelijk mis is gegaan bij de productie van deze cd, maar het geluid klinkt verschrikkelijk slecht het is net alsof het geluid door een buisje komt, er zit gewoon helemaal geen bas in deze cd. Als ik er zelf flink bas in draai en al het midden er uit draai dan klinkt hij al gelijk een stuk beter. Maar ja, dat dit ook niet bevoordelijk voor het geluid is staat natuurlijk ook buiten kijf. Als dit de werkelijke sound van de cd is dan denk ik toch dat er te veel gerommeld, of geen overeenstemming bij de productie van deze cd is geweest. Op zich staan er best mooie nummers op deze cd.. Natuurlijk Real a Lie, maar ook b.v. Taste you. Als het nou beter opgenomen was had ik er misschien toch vaker naar geluisterd.. Jammer gemiste kans..

Electro_
Een vriendin van mij vind dit helemaal geweldig. Ik zal er ook wel even naar op zoek gegaan, aangezien ik Hole ook best leuk vind.

hele gave cd! ik vind de leukste nrs: followed the waves, real a lie, taste you, skin reciever en ill be anything you want. maar er staan nog veel meer coole nrs op dus ik vind deze cd wel een aanrader.
4.5*

ohja, en overpower thee is ook vet mooi. ochoch wat een leuke nummertjes toch

avatar van smash016
Ik heb 'r live gezien. Was niet om aan te horen, wat een valse kat. Maar op plaat klinkt ze wel oke. Real a Lie is een topnummer, vooral die outro.

edejong
lekkere cd !! 4.0*!

avatar van Rayaccos
Live vond ik haar ook niet echt geweldig maar deze cd is wel te pruimen. 3*

Lang leve de uitvinder van de "ffwd" knop. Na drie nummers kreeg ik de onweerstaanbare drang door te spoelen naar een volgende cd (...zeker niet van Melissa!). Ik heb me kunnen beheersen, maar het koste de nodige moeite. 2*

Jammer dat deze getalenteerde vrouw steeds in de schaduw van anderen heeft gestaan. Eest Bij Courtney Love (Hole), en vervolgens bij Billy Corgan (Smashing Pumpkins). Toch voldeed dit album niet helemaal aan mijn verwachtingen. Bij Hole vond ik haar stemgeluid mooier tegenover die lompe rockstem van Love.

avatar van kaztor
Dit is gewoon een lekkere, ongecompliceerde rockplaat. Geen moeilijkdoenerij, gewoon lekker recht-toe-recht-aan rockmuziek met de nodige dynamiek. Mevrouw is niet vies van een paar suggestieve lyrics hier en daar...

D-ark
Lekker plaatje. Niet meer niet minder

avatar van Lexicon Devil
Er wordt maar bar weinig goed gerockt door dames...Ook deze keer weer mislukt.

avatar van kaztor
Je moet het in de goede hoek zoeken, en ik vind persoonlijk dat dit wel in die goede hoek zit. Niet dat ik haar Hole-maatje Courtney Love zo hoog aansla, trouwens... Integendeel.

avatar van Lexicon Devil
Sorry, maar als de hoop der rockende dames bij Melissa ligt kunnen we alvast een schep kopen om het gat te graven....of lucifers om de oven mee aan te maken.

Kingsnake
Een paar leuke liedjes.
Leuke stem, lekker w*f (mooie benen).
Maar het beklijft niet echt.
De creme de la creme van de moderne rockers doen hier aan mee, dus had wel iets meer verwacht.

Desondanks een aangename chickrock-plaat

avatar van evil23
Het pop/rockt allemaal wel lekker weg maar toch mis ik echte spanning op dit debuut van Melissa Auf der Maur. Gelukkig is haar nieuwste cd een stuk overtuigender.

Ozric Spacefolk
Blijft een leuke plaat. Ik heb helemaal niets met The Pumpkins en met Hole.
Dus een goede zet van deze bassende schone om het solo te doen...

Lekker zwaar basgeluidje, mooie maar ook rauwe stem. Lekkere songs en ze heeft een keur aan zeer bekende en goede muzikanten om haar heen verzamelt.

Goede rockplaat!

avatar van Ronald5150
Lekkere rockplaat van een echte rock chick. Van dit soort vrouwelijke muzikanten hebben we er te weinig. Ik vind haar een stuk beter te pruimen als Courtney Love. Auf Der Mauer heeft een betere stem en haar songwriter capaciteiten schat ik ook hoger in. Wat mij betreft is deze plaat dan ook van een hoger niveau dan de meeste Hole albums. De bas had naar mijn mening wel wat naar voren gemogen in de mix. Af en toe gaat haar basgeluid verloren in de muur van gitaren. Persoonlijke hoogtepunten zijn "My Foggy Notion", "Would If I Could" en de epische afsluiter "I Need I Want I Will" (wel een beetje jammer van het gejodel van oma aan het eind). De pianoballad "Overpower Thee" is een vreemde eend in de bijt. De stem klinkt fragiel en wellicht een beetje vals, maar de impact is net zo groot als de stevige nummers. "Auf Der Mauer" is een solodebuut met potentieel voor wat nog komen gaat.

avatar van james_cameron
Eerste soloalbum van de ex-bassiste van Hole; in 2010 volgde een tweede. Deze plaat staat vol met stevige maar tegelijkertijd lekker in het gehoor liggende rocksongs, een beetje in de stijl van, tja, Hole, maar wel wat meer poppy en toegankelijk. Tegen het einde wordt alles wel wat minder interessant, vooral na de matige (en nogal vals gezongen) piano-ballad Overpower Thee, maar al met al een prima debuut.