Ian Brown - My Way (2009)

Label: Polydor

1. Stellify (4:58)
  2. Crowning of the Poor (3:18)
  3. Just Like You (3:21)
  4. In the Year 2525 (2:53)
  5. Always Remember Me (4:50)
  6. Vanity Kills (3:35)
  7. For the Glory (3:11)
  8. Marathon Man (3:39)
  9. Own Brain (2:56)
  10. Laugh Now (3:54)
  11. By All Means Necessary (3:42)
  12. So High (2:54)
avatar van Amicus
Zijn vorige album stelde mij zwaar teleur qua sound, het leek net of ik in een oude James Bond film belandt was

Ik hoop dat dit meer in het Stone Roses plaatje past, liever nog zie ik een reunie van mijn oude favo groepje

De cover van het hoesje spreekt me al weinig aan, Liam look like, of is het andersom

Het is andersom.
Ian Brown heeft al vanaf 1989 dezelfde kapper, alleen niet het geld om elke 6 weken te gaan.
Volgens insiders gaat hij nu eens in de 15 weken.
Dat trainingspak heb ik vorige maand bij De Zak Van Max gedaan, dus de foto is vrij recent.

Haha, ik weet het, deze foto is alleen net Liam

Dan had hij zijn handen op zijn rug gehad, dan was de vergelijking identiek.

deric raven schreef:
Dan had hij zijn handen op zijn rug gehad, dan was de vergelijking identiek.

Ach ja, de oude britpop pose van liam, de microfoon net iets te hoog en dan strak en vaak ook vals Live forever schreeuwen, ik wou dat ik rond die tijd Liam was

Dan had je ook zo'n trainingspak gekocht zeker?

Beide aan de ene kant groot talent; anderszijds weer overschat.
Ik weet het niet.
Ik ben een liefhebber van Stone Roses, en blijf Ian Brown volgen.
Op elk album zitten pareltjes tussen, maar ook plastic kraaltjes.

De vroegere zanger van The Stone Roses, Ian Brown is al toe aan zijn zesde soloalbum. My Way is voor een groot deel geïnspireerd door het album Thriller van M.J. en was al voor het grootste gedeelte af toen Jackson om het leven kwam. Geen sprake dus van een graantje meepikken, gewoon toeval, zegt Brown. Wel leuke single, trouwens, dat Stellify...

avatar van Gloom
Ik kende Ian nog niet zo goed maar heb 'Stellify' gehoord en ga deze plaat kopen. Zalig nummer...

avatar van barrett
Een nieuwe Ian Brown dan lijkt het wel iets...

fastpulseboy
kweet niet....
The stone roses waren zo briljant. Ian solo heb ik nooit goed begrepen.
en dan die clip waarin hij als een overjarig aso jongetje rondloopt...
Muzikaal is het ook niet veel soeps in mijn oren.

Ik heb deze toch maar weer binnengehaald. Een heel album van Ian kan me ook niet zoveel boeien, maar hij heeft toch wel wat nummers waarop hij het niveau van The Stone Roses benadert.

De beste man loopt alweer richting de 50, trouwens. Ben benieuwd hoelang hij er als een rebels jongetje bij blijft lopen.

[email protected] schreef:

Hoor jij dat terug? Thriller?!

Wel een mooi en tegelijkertijd lekker zeurderig gezongen (positief bedoeld) album van Ian Brown. Heeft wel iets van Oasis....

ArjenVM
Aardig plaatje maar die cover, year 2525 vind ik erg matig. Music Of The spheres blijft voor mij zijn beste solo-plaat

avatar van barrett
De zanglijn van Oasis is toch duidelijk erg beinvleod geweest door die van Ian Brown, tijdens zijn Stone Roses periode.

tondeman
De gebruikelijke electro-zooi, maar toch (incidenteel) wel fijn eigenlijk. In ieder geval duidelijk beter dan de voorganger, das al iets..

barrett schreef:

Ah gelukkig, een reactie!

avatar van barrett
Hehe west zo zie je dat je door altijd iemand wordt gehoord.

avatar van hpdewin
herman schreef:
Ben benieuwd hoelang hij er als een rebels jongetje bij blijft lopen.

haha ik heb me weer kapot gelachen bij die clip geweldig wat een figuur is die Ian toch

avatar van kaztor
Stellify vind ik een leuk nummertje.

Berichten verplaatst naar The Stone Roses

[email protected] schreef:
west schreef:
Hoor jij dat terug? Thriller?!

Ian Brown heeft Thriller en Billy Jean zelfs gecoverd, maar die staan dan weer niet op het album.

Hé wat jammer! Vooral Billy Jean had ik graag gehoord.

PS: ik heb trouwens net zo'n Adidas Retro Jack als Ian op de hoes, alleen heeft hij 'm een maat te groot gekocht...

Stellify lijkt wel een nummer van M People (wie kent ze nog?).

Vind het wel een lekker album, en In the Year 2525 kan er wat mij betreft ook prima mee door. Ben benieuwd hoe lang hij het nog over deze boeg gaat gooien, kan me toch niet voorstellen dat ie op zijn 60ste nog zulke muziek maakt.

avatar van lowieke
Man man man. Ik ben niet eens een diehard Ian Brown solo fan maar deze plaat is weeeeeeeel goed hoor! Ik geniet er erg van...

avatar van lowieke
Video toegevoegd van "Just like you"

lowieke schreef:
Wil ik nog toevoegen. Als je net een aantal biertjes op hebt is stellify een absolute knaller....

De ochtend erna?

avatar van lowieke
Nee maar als je niet in de kroeg zit en gewoon thuis met een aantal maten, dan is het echt briljant.

Ik ben trouwens benieuwd waarom dat bericht is verwijderd..:S

Waarschijnlijk heb je dat per ongeluk zelf gedaan.

Klopt, om 23:04

own message deleted at "Ian Brown - My Way (2009)"

Mag het nu weer over de muziek gaan? Het kletsgehalte is wel erg hoog bij dit album.

avatar van VforVictor
chille muziek dit, elk nummer heeft wel wat aangenaams, fonkelende geluidjes, leuke basslijntjes, mooie piano, ja elk nummer weet eigenlijk wel te boeien. Dit is pas de tweede plaat die ik hoor van hem (de eerste was Music of the Sphere's) en vind dat hij de muzikale lijn aardig goed doortrekt. Al lijkt het her en der wel op elkaar het blijft toch relaxte muziek. 4*

avatar van Robbie Keane
Muzikaal totaal oninteressante plaat vind ik, Ian klinkt wel aardig.

avatar van pdonidvie
Amicus schreef:
Haha, ik weet het, deze foto is alleen net Liam

Zo lopen er in Manchester nog wel wat rond .