Brand New - Daisy (2009)

lekker kort plaatje

avatar van McSavah
Mr. B schreef:
lekker kort plaatje

Brand New gaat grindcore?

McSavah schreef:

Brand New gaat grindcore?

avatar van ChefWerkplaats
hehe, ik ben wel zeer benieuwd naar het album, The Devil and God.. heeft me in ieder geval goed kunnen bekoren!

avatar van Mr. B
Ik heb het geprobeerd, maar ik wordt er niet warm of koud van.

avatar van Oepsje
Brand New are streaming their new album Daisy in full on Myspace ahead of its September 22 release.

Myspace

avatar van Selustarius
Echt weer een geweldig album. In het begin is het even wennen, vooral de eerste track heeft een hele andere sound dan we gewend zijn van Brand New, maar zodra je er in zit laat het je niet meer los. Stuk voor stuk prachtige nummers!

De humor is in ieder geval weer een beetje terug. Niet dat die nu direct altijd in de teksten terug te vinden zijn, maar je album openen en sluiten met een oubollig stukje piano gepingel en een loeiend mevrouwtje, je moet er maar op komen. Helemaal omdat het totaal Niet samengaat met de sfeer van het album. Lachen!

Het album begint al FEL, voor Brand New begrippen dan. Vices is ook zowat de beste track van het album. Weer wat overbodige stemeffecten, maar de productie is verder vrij lekker. Zeker niet te glad, niet zo helder.
Bed, You Stole en Daisy zijn de rustigste tracks van het album, de rest is vrij fel te noemen, meen ik me te herinneren. Vaker niet dan wel, schreeuwt de zanger de longen uit zijn lijf en zo komt er een hardcore invloedje om de hoek kijken, die de rocksongs van de benodigde peper voorziet.
Muzikaal zit het ook wel goed. Nog steeds veel effecten. Distortion, noise, feedback, verschillende lagen, maar het komt nooit te gelikt over, al kan de productie altijd nog rammeliger natuurlijk.

Ja, toch wel het beste Brand New album gemaakt. Dej Entedu was lekkere punk, maar wat simpel. The Devil was een donker album, maar braaf en gepolijst. Hier spat de felheid vaak genoeg vanaf en moeten ze toch wel in staat zijn wat MCR emootjes bij hun concerten te kunnen wegjagen. k gun het ze!
Score? Tja, t blijft niet zeer hoogstaand en de productie kan rauwer. Een mooie 3.5 is verdiend.

Ik heb alleen ervaring met de vorige Brand New. Die vond ik lekker donker en ook vrij echt aanvoelen. Ik schrok meteen van het gillen op Vices. Dat is echt totaal niet mijn kop leut. Ik ga verder, hmm, Bed, klinkt alweer iets meer in de goede richting. U hoort later nog van mij.

Dit is niet genoeg mijn soort muziek. Teveel geschreeuw. Ik vond de vorige een stuk beter. Na ongeveer de helft raak ik ook mijn aandacht kwijt. Ik kom niet verder dan 2*

avatar van KidChino8
Selustarius schreef:

Yep Yep, ga'k mee akkoord. Beste brand new plaat voor mij..

avatar van WesleyX16
Ik vind dit album behoorlijk tegenvallen. Helaas.

Ik mis de emo van het vorige album. Die heb ik nog helemaal grijs gedraaid.

Vooral het begin en het einde van het album (Vices en Noro) Veel geschreeuw. Gewoon zonde.