Art of Noise - In No Sense? Nonsense! (1987)

Label: ZTT

1. Galleons of Stone (1:11)
  2. Dragnet (3:27)
  3. Fin du Temps (2:05)
  4. How Rapid? (0:52)
  5. Opus for Four (3:11)
  6. Debut (1:56)
  7. E.F.L. (5:25)
  8. A Day at the Races (4:01)
  9. Ode to Don Jose (4:14)
  10. Counterpoint (0:56)
  11. Roundabout 727 (0:45)
  12. Ransom on the Sand (1:17)
  13. Roller 1 (3:30)
  14. Nothing Was Going to Stop Them Then, Anyway (0:45)
  15. Crusoe (3:55)
  16. One Earth (4:08)
Ik kende de eerste 2 albums en singles als "Paranoimia" en "Dragnet". Dus toen deze in de uitverkoop lag, heb ik 'm maar gekocht. Hoewel het allemaal best aardige muziek is, haalt het bij lange na niet het niveau van de eerste albums. Dat was echt ART of Noise!!!!

avatar van muziekhater
Crusoe is echt prachtig! Een van mijn favorieten.

avatar van Gerards Dream
Dit album zit zelden in mijn cd-speler en dat terwijl het model staat als één van de platen die barst van de afwisseling. In een dikke 41 minuten komen de meest bizarre klanken voorbij in een landschap waar geen touw aan vast te knoppen is. Het is jazzy, klassiek, dansbaar en wat dan ook, maar bovenal prettig experimenteel.

Daarnaast zijn er in de composities ook geluiden uit het dagelijks leven verwerkt. Door al die factoren is dit album moeilijk te plaatsen in welk genre dan ook. Door het voorafgaande is het behoorlijk druk te noemen. Waarmee ik wil zeggen interesant en niet vermoeiend. De weinige keren dat ik hem opzet verbaas ik me opnieuw wat er met muziek allemaal mogelijk is.

Al draaiende kom ik er nu achter waarom de cd zo weinig in mij speler zit. De composities hadden wel wat langer gemogen, waardoor er de mogelijkheid zou zijn om ze beter te doorgronden. Nu is het mij iets aan de korte kant, maar het is in geen geval slecht te noemen of zo.

avatar van aad r
Hun beste album maar het laagst gewaardeerd, helaas.

avatar van VanDeGriend
Ik vind dit ook de beste. En wat een fenomenale productie en geluidskwaliteit. Zegt geen fluit over de muziek zelf maar verhoogt toch wel de feestvreugde.

aad r schreef:
Hun beste album maar het laagst gewaardeerd, helaas.
Dat vind je van In Visible Silence ook al

avatar van joko16
Helemaal geen slecht album, maar ietsje minder dan de eerste 2.

avatar van Madjack71
Dit album onlangs op vinyl gekregen van een oud collega. Wat direct opvalt is idd. de goede productie en mooie geluidskwaliteit. Dat maakt het direct aangenaam om naar te luisteren. Art of Noise destijds leren kennen -als zovelen- middels de opvallende clip van Paranoia. Niet direct een grote hitmachine deze groep, op een paar uitzonderingen na, daarvoor klonken ze toch misschien wat te wereldvreemd. Met terugwerkende kracht edoch, is het toch een vooruitstrevend (project) geheel geweest.

avatar van Dibbel
Heb ik gisterenmiddag nog opgezet gehad (in het zonnetje).
Ik heb hier nog de musicassette van, waarop staat (zag ik later), dat er aan beide kanten meer dan 42 minuten muziek staat .
Heb het toen maar afgezet (duurde me iets te lang dus), vond het ook niet echt muziek voor achterom buiten in het zonnetje.
Maar krijgt nog wel een binnenkansje, want ik ben al mijn musicassettes aan het testen of ze het nog doen.
En ja, ik ben bij de A begonnen...

avatar van muziekhater
muziekhater schreef:
Crusoe is echt prachtig! Een van mijn favorieten.

eh, ik bedoelde natuurlijk One Earth, lol

avatar van Twinpeaks
Fijn album , al kan ik mij wel vinden in wat Gerards Dream zegt. De nummers hadden wat langer mogen zijn om ze meer op waarde te schatten. Wel een mooi geproduceerd album met een uitstekende geluidskwaliteit. Genrewijs vliegt het alle kanten op, maar dat geeft ook aan op welk breed vlak Art Of Noise opereerde. Toch zeker wel 4 sterren waard.