MAM - Hobbel (1989)

Label: Top Hole

1. Ongelofelijk (2:47)
  2. Nederland (3:03)
  3. Breda (3:50)
  4. Hetzelfde Anders (3:09)
  5. De Namen (3:35)
  6. De Werkelijkheid (2:58)
  7. Eigenlijk (3:32)
  8. De Auto van Ijzer (3:24)
  9. Minuut Elke Minuut (3:10)
  10. Lekkerbekje (3:37)
avatar van titan
titan (crew)
Opvallende Nederpopband met even kolderieke als poetische teksten. Ik kan me herinneren dat er nogal gedoe was over hun grootste "hit" en tevens de opener van dit album: Ongelovelijk. Veel mensen stoorden zich aan de in hun ogen wel erg eenvoudige tekst, die slechts uit de regels "het gaat maar door" en "'t is ongelovelijk" bestaat.

Maar wat een heerlijk nummer is dat Ongelofelijk toch. Dit zou het anno nu erg goed moeten doen bij een nieuwe lichting muziekliefhebbers. Spinvis doet het immers ook zo slecht nog niet

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Voor mensen die nummers van MAM zoeken, download op Tom America | MAM, componist, tekstschrijver, kunstenaar, tilburg - tomamerica.nl
De zanger van MAM stelt deze beschikbaar.

avatar van kaztor
aERodynamIC schreef:

Ongelofeluuuuuuk, het gaat maar door, het gaat maar door.

avatar van vinejo
Heb de CD versie met Ontwik erbij.
Ooit gekocht in 1990 of zo.
Wat een zaligheid blijft deze muziek toch.
Nergens voorspelbaar, altijd leuk en mooi.
Beetje zoals mijn vrouw.
Vroeger.