Stevie Nicks - Enchanted (1998)

Label: EMI

1. Enchanted
  2. Outside the Rain
  3. After the Glitter Fades
  4. Wild Heart
  5. Leather and Lace

met Don Henley

6. Garbo (B-Side Stand Back)
  7. Stand Back

14. Blue Denim
  15. Bella Donna
  16. Edge of Seventeen [Live]
  17. Street Angel
  18. Rock a Little (Go Ahead Lily)
  19. I Sing for the Things

28. Desert Angel
  29. Whole Lotta Trouble
  30. Has Anyone Ever Written Anything for You
  31. Twisted [Demo]
  32. Long Distance Winner (From Buckingham Nicks)
  33. Thousand Days (B-Side Blue Denim)
  34. Battle of the Dragons (American Anthem Soundtrack)
  35. Gold (From John Stewart Album Bombs Away Dream Babies)

met John Stewart

36. Free Fallin' (From the Music from Party of Five Album)
  37. It's Late [Demo]
  38. Violet and Blue (From Against All Odds Soundtrack)
  39. Whenever I Call You Friend (From the Kenny Loggins Album Nightwatch)

met Kenny Loggins

40. Sweet Girl [Demo]
  41. Blue Lamp (From the Heavy Metal Soundtrack)
  42. Gold and Braid [Live]
  43. Reconsider Me (Outtake)
  44. Somebody Stand by Me (From the Boys on the Side Soundtrack)
  45. Sleeping Angel (From the Fast Times at Ridgemont High Soundtrack)
  46. Rhiannon [Piano Version]
avatar van buckingham
Prachtig overzicht (3 cd's) van wat Stevie Nicks solo heeft uitgebracht tot 1998. Op de eerste twee cd's staan vooral nummers van haar 5 tot dan toe soloalbums. Cd 3 is de mooiste. Een verzameling van demo's, nummers die op soundtracks zijn verschenen, duetten, een cover van Free fallin' van Tom Petty, een nummer van het Buckingham Nicks album en een prachtige uitvoering van Rhiannon met als enige begeleiding een piano.

Verder nog een prachtig boekwerkje erbij met mooie foto's en wat achtergrondinformatie bij de songs.

Dit vind ik het beste overzicht van het werk van Stevie Nicks. Er ontbreken wel nummers van Trouble in Shangri-la, maar die kun je ook het beste helemaal aanschaffen.

avatar van kaztor
Kans zit er dik in dat ik deze ook te beluisteren krijg. M'n vriendin Janice is groot FM-en vooral Nicks-fan en deze ligt nog bij haar moeder in Baltimore, USA. Ze wil 'm spoedig toegezonden krijgen. Ik ben hartstikke benieuwd.

avatar van musician
Ik geef (nog) geen cijfer, omdat ik deze cd niet heb.

Ik blijf er moeite mee houden dit aan te schaffen, omdat 80% van de nummers al op één van de studio-cd's van Stevie is uitgebracht.

Maar.

Er staat wel een aantal nummers op, dat minder makkelijk is te verkrijgen. Die andere 20% zal ik maar zeggen. Daar zit o.a. bij een oude favoriet van mij, het Whenever I call you friend duet met Kenny Loggins.

Ook het prachtige en vooral onbekende Gold, waar zij samen met Lindsey Buckingham de achtergrond verzorgd op een cd van John Stewart, is een kleine sensatie.

Die plaat van (de net overleden) John Stewart, Bombs away dream babys, is niet normaal op cd te vinden. Laatst vond ik er één voor rond de 150 euro. Gelukkig heb ik nog wel de oude LP.

En zo zijn er nog een paar dingetjes, B-kantjes van uitgebrachte singletjes bijvoorbeeld, die dit overzicht belangrijker maken dan andere Best ofs van Stevie Nicks. Een paar filmtracks.

En wat te denken van Long distance winner? Van haar debuut LP met Lindsey Buckingham. Het is dat ik die cd al heb, voor de meesten zal het nieuw in de oren klinken.

Misschien zijn alle nummers ook nog eens digitaal geremasterd?

Nogmaals, míj is het een raadsel waarom trouwe fans elke keer opnieuw dezelfde nummers moeten kopen, om er een paar nieuwe bij te krijgen.

Mocht Stevie Nicks beslissen om alléén de zeldzame nummers, outtakes, nummers uit films, duetten en interessante 'bijrollen' uit te geven, ik sta morgen op de stoep bij de plaatselijke platenhandelaar.

Maar goed dat je het overzicht hebt weten te plaatsen, Buckingham!

Nu blijf ik met ambivalente gevoelens achter......

Fleetwood fan
Zo'n CD als de 3de mag zij nog wel eens uitbrengen. Er zijn nog zoveel nummers waar niks mee is gedaan.
Wie kent God's Garden en Inspiration? Ik vind het zelf geweldige nummers maar er is niet aan te komen. Ik weet dat ze op een import CD staan van Street Angel maar ik kan er niet aankomen.
(lang leven internet)
Verder heeft ze nog op de soundtrack van Sweet November een geweldig nummer. En ik weet zeker dat er in de studio nog genoeg nummers liggen om een hele CD te vullen. Jammer dat het al sinds 2001 is dat zij niks meer uitbrengt aan nieuw materiaal.
Deze box vind ik overigens erg mooi en een aantal nummers (vooral die van Street Angel) zijn hier en daar wat aangepast in positieve zin.

Voor de Stevie Nicks liefhebbers is dit eigen gewoon verplichte kost. Zelf voor heel veel Mac-fans. Eigenlijk staat er wat erover wil zeggen in de reakties van van Buckingham, musician en Fleetwood fan.
Het is echt een héél prima compilatie van haar muzikale verleden, met toch ook wel verrassende demo's en versies, die ik nog niet kende, Disc 3 is imo ook mijn favoriet. What else can I say? Prima album en een echte aanrader!!!

avatar van Floater
Twisted! Geweldige demo. Van mij hadden er wel wat meer demo's op mogen staan. Bijvoorbeeld die van After The Glitter Fades of Planets Of The Universe...

Jammer ook dat Cry Wolf hier niet op staat. Verder wel een goede compilatie.

Frozen Love had er van mij ook op gemogen i.p.v. Long Distance Winner.