Waylon - Wicked Ways (2009)

Soul
Label: Motown

1. Wicked Way (4:16)
  2. Fragile People (3:38)
  3. Could Have Been Me (3:40)
  4. Nothing to Lose (3:40)
  5. Hey! (4:36)
  6. Tell Me What You're Thinking (4:01)
  7. Happy Song (3:31)
  8. Sometimes an Angel (2:22)
  9. Don't Go Changing (4:29)
  10. Ain't Nothing Wrong with That (2:53)
  11. Hate Me (3:44)
  12. Until We Meet Again (3:18)
avatar van Reijersen
Slowgaze schreef:

Moet ik die serieus uit gaan leggen? Denk eens na, wanneer krijg je een gouden plaat?

Overigens, ik ben zelf meer van het Stax-label.

Maar het bericht dat je quote gaat juist om de emotionele reactie van Waylon.

avatar van revadebe
Precies, hij was compleet verrast door de gouden plaat die hij kreeg en reageerde behoorlijk emotioneel. Toen Matthijs vroeg waarom hij zo emotioneel reageerde, zei Waylon dat hij er hard voor had moeten werken.

Zoiets is niet te faken, dus het geeft wel aan hoe gepassioneerd Waylon met zijn werk bezig is.

avatar van Slowgaze
Ah, ik merk dat de grap niet helemaal goed overkwam. Ik vind Waylons haar overigens wel te vet voor woorden.

avatar van Snoeperd
Ik vind dit geen goede plaat, maar voor een debuutalbum is het wel goed. Met een hit en een paar goede nummers mag dit album er zijn. Het 2de album zou wel een stuk beter moeten zijn om nationaal en internationaal door te breken

avatar van FunkStar
Ik vind dit ook een lekkere debuutplaat. Beter dan bijvoorbeeld de CD van Lisa Lois.

De eerste single Wicked Way was meteen een grote knaller, de 2e single Hey flopte, het nummer Happy Song is een waanzinning lekker nummer! Zijn nieuwe single, Nothing To Lose is net uit en beloofd ook weer een grote hit te worden!

Waylon heeft een erg fijne stem en zijn band is ook fantastisch. Vind het zo onwijs knap en leuk (voor hem) dat hij een platencontract bij Motown heeft getekend. Zeker voor iemand uit Nederland, dat kunnen er niet veel na vertellen. Hoop dat we nog veel van deze man gaan horen!

avatar van Slowgaze
Voor de eerste keer deze opgezet omdat ik van plan ben om de beste man morgen te gaan aanschouwen in Doetinchem.

avatar van Mctijn
Die opgedrongen zooi van die talentenshows tekent je voor het leven, maar dat wist hij van tevoren.

Goede zanger die gewoon een jaartje zonder Idols-platenmaatschappij een plaat moet gaan schrijven. Misschien komt het dan nog goed, want qua zangtalent doet hij weinig onder voor een Jack Johnson.

avatar van Silky & Smooth
Ik ben gister naar een optreden geweest van Waylon. Ik was vrijwel totaal onbekend met hem, dus ik heb mijn begin vorige week maar eens verdiept in zijn muziek (dit album dus). Leuk, zeker voor een Nederlandse artiest die meegedaan heeft aan Holland Got Talent, wat voor mij eerder in het nadeel van de muziek werkt dat ervoor. Wicked Ways bevat frisse, opgewekte soul. Helaas ontbreekt het toch wat aan kracht.

Kracht die hij gister wel liet zijn. Een live-optreden is toch echt wat anders van deze man. Waylon lijkt echt geboren te zijn op het podium en gaf een, voor mij verrassend, geweldig optreden. Naast het feit dat hij geweldig kan zingen (wat een uithalen!), geeft hij ook echt een showtje weg, waarbij hij zelf de nodige instrumenten bespeelt. Ook kreeg zijn band de ruimte om even lekker te laten horen wat ze konden en ook daar heb ik van genoten. Vooral van de drum-battle.

En ik vind het niet passend om te zeggen dat Waylon is getekend door de talentenshows. Misschien schemert het wat lichtjes door op dit album, maar dit is wel de muziek die bij hem past, op elke manier. Dit is zeker niet gemaakt. Misschien moet je hem live zien, Mctijn, want Waylon is toch wel een bijzondere zanger!

dribbeltje
Zijn 2e plaat, After All is veeeeel beter!!

een gewedlig artiest is Waylon natuurlijk heeft een eigen sound en die kan mijn welzeker bekoren. Daarnaast zijn er geen nummers op dit album die ik slecht vind. Vooral Wicked way en Hate me vind ik schitterend. Maar ook de overige tracks zijn lekker. voor nu een dikke 4 sterren , die nog steeds hoger uit kan pakken.

Wicked Way, de single is een meesterwerkje, maar ook de rest van de CD is aangename luistermuziek, die toch wat dieper reikt dan de doorsnee rommel die op de radio gedraaid wordt. Waylon heeft talent en dat prachtige duo met Ilse de Lange is daar nog maar het bewijs van. Helemaal mijn ding dit.