Do Make Say Think - Other Truths (2009)

Canada
Label: Constellation

1. Do (10:40)
  2. Make (12:10)
  3. Say (12:44)
  4. Think (8:09)
avatar van bonothecat
Interessante song itels. Hoop dat ze er ook een tour aan vast plakken.

avatar van Tha)Sven
Met maar vier nummers kunnen we denk ik wel 2 nummers boven de tien minuten krijgen
Ben benieuwd welke kant ze nu precies op gaan. Iedere plaat wijkt qua stijl toch net een beetje af. Het vorige album vond ik in tegenstelling tot de meeste mensen best goed. Ik kijk dus wel uit naar de release.
Opnieuw een geweldige hoes trouwens, perfecte herfsthoes.

avatar van dix
dix
Die titels .... wordt dit beleid bij Constellation? Kunnen we lachen bij een nieuwe van The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band with Choir

khonnor
hier kijk ik alvast enorm naar uit.... dmst is immers de enige post-rock band die me gedurende de afgelopen 10 jaar met elke nieuwe plaat positief verrast heeft. en laten we hun geweldige live optredens ook niet vergeten.

avatar van Jeroen enzo
Mooie albumhoes alvast

avatar van we tigers
Dat worden vier lange nummers... Het album is inmiddels gelekt.
Tour zit er aan vast met één optreden in Nederland: 9 november in Doornroosje (Nijmegen). Jammer genoeg niet wat meer in het westen; een paar jaar geleden nog genoten in een piepklein zaaltje in Dordrecht...

avatar van we tigers
Nu twee keer in z'n geheel gehoord en het valt me helemaal niet tegen. Maar ik was waarschijnlijk ook één van de weinige die het vorige album ook uitstekend vond...

Het kauwgompje dat post-rock heet is al door zoveel monden gegaan en door zoveel van die monden leegezogen dat het een smakeloze kluit navelstarende ellende is geworden.
Af en toe kom je ineens nog een stukje tegen met veel smaak (zoals bijvoorbeeld de post-rock-ambient-hybride van Th Fun Years van vorig jaar). Do Make Say Think zorgt ook altijd voor een stukje smaak, door simpelweg met veel plezier hun muziek te maken en dat hoor je er van af. Zoals het eerste nummer van dit album: met fun ingezette gitaarlijnen en twee drummers die er lekker op los tikken.
Natuurlijk geen hemelbestormende revoluties, maar wel een fijn album voor de trouwe liefhebber; en dat is ook prima.

De vorige vond ik niet veel aan, maar deze vind ik juist weer uitstekend. Wat mij betreft een 'return to form' voor DMST... Inderdaad een fijn album voor de trouwe liefhebber.

Aquila
OK, ik was me ook een beetje aan het beraden of ik nog door zou gaan met het kopen van nieuwe albums van DMST. Ooit was er een goed concert dat me over de streep trok, maar als de liefhebbers denk en dat er nog wat levends te bespeuren is, ga ik het er denk ik ook weer op wagen.

avatar van THEMARSVOLTA
Zat gisteravond naar wat livefootage van deze band op Youtube te bekijken waarbij opeens deze gedachte opkwam "wanneer komt deze band weer eens met een plaat op de proppen", en ja hoor vorig jaar. Helemaal gemist, in iedergeval eerste luisterbeurt is fijn!

avatar van we tigers
realiseer me net dat ik na al die tijd nog steeds niet had gestemd. vooruit; voor elk nummer een ster.

avatar van king_pin
'Do' en 'Make' zijn zo perfect dat als die 2 nummers het complete album zouden vormen het 't meest briljante stuk muziek ooit op cd uitgebracht zou zijn.
'Say' en 'Think' zijn beide erg goed en mooi (met name 'Say') maar ze halen wel de uplifting vibe uit t album die de eerste 2 nummers zo briljant creëerden.
Als 'Think' in de trend van 'Make' zou zijn geweest was dit voor mij het meest complete en perfecte album ooit, Nu dooft ie helaas langzaam als een kaars uit.
Daarom niet de volle 5 sterren maar wel een plekje in mn top 10.

fuck it, gewoon een briljant goede plaat! 5*

avatar van likeahurricane
Live in Utrecht tijdens Le Guess Who festival
Do

avatar van king_pin
?!? oh nee!! ze waren gewoon in Nederland, ik had ze graag live gezien!.
Filmpje klinkt goed. Maar zuur dat ik ze gemist heb zeg. bah

Had ze ook wel weer eens willen zien. De laatste keer was alweer 10 jaar geleden ofzo.

avatar van Bardt1980
Ik pies wat dat betreft ook altijd naast het potje. Had ze ook graag live gezien. Toch de concertagenda's maar eens beter in de gaten houden.