New Order - (The Best Of) (1994)

Alternatieve titel: The Best Of

Rock / Dance
Label: London

1. True Faith '94 (5:37)
  2. Bizarre Love Triangle '94 (3:56)
  3. 1963 '94 (3:49)
  4. Regret (4:10)
  5. Fine Time (3:11)
  6. The Perfect Kiss (4:52)
  7. Shell Shock (4:25)
  8. Thieves Like Us (6:39)
  9. Vanishing Point (5:17)
  10. Run 2 (4:32)
  11. Round & Round '94 (4:03)
  12. World (Price of Love) (3:41)
  13. Ruined in a Day (4:00)
  14. Touched by the Hand of God (3:45)
  15. Blue Monday '88 (4:09)
  16. World in Motion (4:30)
True Faith is een mooie klassieker.

avatar van Safri
Ik kan erg genieten van Regret, 63-94 en Bizarre love triangle. Echt dat eighties gevoel erbij.

Dat brengt me op een idee: ik ga een cd compileren met daarop 80's klassiekers (wat mij betreft).

avatar van Safri
Waarom staat Ceremony hier nou weer niet op?

= Jammer

avatar van andré
Safri schreef:

Waarom staat Ceremony hier nou weer niet op?

= Jammer

Tja, de definitieve New Order-compilatie moet inderdaad nog uitgebracht worden. Dat moet natuurlijk minimaal een dubbel-CD worden.

avatar van Safri
Daar zit ik eigenlijk op te wachten, want ik weet niet welke 'overzichts-cd' ik nu moet kopen.

Er moet in ieder geval opstaan: Ceremony, Perfect kiss, Bizarre love triangle, Regret, 1963.

Deze cd valt mij eigenlijk een beetje tegen, op een paar nummers na.

avatar van Safri
Nieuw Best of album van New order is in aantocht. 'Singles', hoe kan het ook anders. Hier staat echter wel alles op wat ik op een verzamelaar van NE wil zien.

Disc One

14. Jetstream

15. Waiting For The Sirens' Call

16. Turn

avatar van Nanne
Komt er aan? Is op 30-09-2005 uitgekomen. Heb hem besteld via velvetmusic.nl. Er is overigens ook een dubbeldvd Item met alle videoclips plus de new orderstory (voorheen op VHS uitgebracht).

EVANSHEWSON
Ik luister momenteel naar Blue Monday, maar dan op een compilatie met andere artiesten.

Helaas zou ik geen tweede nummer van NO erkennen, denk ik...

dVTB
Fijn, zo'n compilatie. Ik heb het ding aangeschaft en er jaren plezier aan beleefd, maar inmiddels is -ie compleet overbodig, omdat er nu ook de verzamelaar 'Singles' is, op dubbel-cd.

Dit ?-album is op zich zo goed dat het zeker 4,5 sterren had moeten hebben, maar één of andere onverlaat is zo dom geweest om 'Spooky', mijn favoriete New Order-track, niet op deze compilatie te zetten. Daarom geef ik 0,5 punt aftrek: schande.

Ik vond en vind Blue Monday trouwens erg overgewaardeerd; doe mij maar songs als True Faith, 1963, Regret en Bizarre Love Triangle.

avatar van Thuurke
Deze versie van 1963 is wel een van de beste nummers die New Order gemaakt heeft.

avatar van dazzler
THE BEST OF NEW ORDER 1994

Ik vond het een onevenwichtig ding, deze compilatie.

De oudste song is The Perfect Kiss uit 1985 ... hoe bestaat het?
En daarna gooit men alles door elkaar (geen chronologie).
Die 1994 mixen van de sommige singles hoeven niet.

Dan zelf maar wat proberen.
Ik maakte een 2CD voor eigen gebruik.

Eentje met favoriete singles en eentje met albumtracks uit de Factory periode.

SINGLES

True Faith
Touched by the Hand of God *
Fine Time **
Round and Round **

* zijn 7" versies omdat ik die krachtiger vind.
** zijn de albumversies omdat ik die liever hoor.

ALBUMS

Paradise
All Day Long
Guilty Partner
Vanishing Point

Kom ik al een heel end mee.

Touched by the Hand of God vond ik een leuke single, nummer gaat meer richting Pet Shop Boys, clip is ook grappig.
World In Motion vind ik weer een draak van een nummer, daarbij moet ik aan Ron Brandsteder & het Nederlands Elftal - Hand in hand achter Oranje denken; en dat voelt niet goed.