Ella Fitzgerald - Pure Ella (1997)

Jazz
Label: PolyGram

1. Mack the Knife
  2. Blue Skies
  3. A-Tisket, A-Tasket
  4. They Can't Take That Away from Me
  5. Misty
  6. You'll Have to Swing It (Mr. Paganini)
  7. Tea for Two
  17. Over the Rainbow
  18. Oh, Lady Be Good
Pure kwaliteit.

avatar van platedraaier
Ja, dit is geweldig, mijn favoriete jazz zangeres. swingend, emotie en een fantastisch repertoire. 4*

EVANSHEWSON
Ella Fitzgerald was de absoluut beste vrouwelijke jazzsinger van haar generatie.

Ze moest blijkbaar geen moeite doen om te zingen, dat kwam er zo natuurlijk uit...

Zéér warme stem. Ik heb van dat mens ik denk een tiental ceedees, deze niet, maar al die nummers staan verspreid over het pakketje dat ik dan wel heb van haar!

4.5 sterren voor deze pure tijdloze klasse; Muziek voor de late uurtjes vind ik dit!

avatar van George
Wat moet je over dit fenomeen nog schrijven ? Een van de allerbeste zangeressen ? Een stemvirtuoze ? Een briljant vertolkster die liedjes tot de hare maakte ? Haar invloed op talloze zangeressen ? Haar samenwerking met vrijwel alle grote namen uit de jazz ? De evergreens op dit prachtig album

avatar van Bastet
Ella is indeed a pure woman.

avatar van Bertus
Is dit geen verzamelaar?