Rubberen Robbie - Rubberen Robbie 2 (1980)

Label: CNR

1. De Vuile Zee Ballade (4:07)
  2. Brandend Maagzuur (3:02)
  3. Marie (3:38)
  4. Er Zit Weer ... Onder Me Zolen (2:33)
  5. In de Goot (3:59)
  6. Zes Geiten in de Gang (2:57)
  7. Hallo, Schei Uit, Hou Op, Ga Weg, Doe Niet (2:49)
  8. De Nederlandse Sterre Die Strale Overal (4:15)
  9. Twee Mobiele Ogen Die Keken de Kraker Aan (3:30)
  10. Oh Oh Wat een Gein (Om bij de PTT Te Zijn) (3:26)
  11. Het Ome Henne Motorlied (3:55)
  12. Steuntrekker (2:54)
  13. Aatje (Angie) (4:34)
avatar van nlkink
En ook hier geen berichten. Lees vooral mijn bericht bij het eerste album van Rubberen Robbie. Van deze herinner ik me iets meer. De formule : oude hits voorzien van melige teksten.
De Vuile Zee Ballade is natuurlijk de De Zuiderzee Ballade, Aatje is Angie, Steuntrekker is Day Tripper, Twee Mobiele Ogen.....etc. is Twee Reebruine Ogen en Hallo, Schei Uit, Hou op.....etc is gewoon een zeer vrije bewerking van het Ole Ole lied. Ook ontbreken nummers over poep en kots niet.
Het album was dankzij de single De Nederlandse Sterre Die Strale Overal een onverwacht groot succes. De grap ging er daarna al weer redelijk snel af.

avatar van bikkel2
Ik heb 1 cd en dat is Het Beste van uit 1991. Op een feessie thuis ging dat er op de late avond best in.
Een verzamelaar volstaat in mijn geval. Maar ze hebben zeker grappige dingen gemaakt.