5 (2009)

30. 2000F - You Don't Know What Love Is
  31. Joker - Digidesign
  32. Quarta 330 - 9 Samurai [Quarta 330 Remix]
tuktak
een nieuwe /vet/dik/schuingestreept/hoofdletters BURIAL op deze verzamelaar!

helaas is ie niet heel bijzonder, eentje uit de oude doos zullen we maar zeggen.
maar los daarvan, wát een supervette verzamelaar is dit. hyperdub is toch een van de grootste labels in dubstepland, met altijd drang om te vernieuwen.
Geen lauwe dubstepwobbles, maar dubstep zoals het bedoeld is, diep, kil, loom. met muzikale uitstapjes naar allerlei genres als bv dubtechno, 2step en reggae.

cd1 bestaat uit allemaal nieuw materiaal en cd2 bevat allemaal dikke classics.

absoluut musthave materiaal voor diegene die eens wat meer van dubstep te weten wil komen.

hij staat ook op luisterpaal, maar dubstep op luisterpaal komt nooit echt goed tot zijn recht vanwege de diepe subs en dergelijke.

avatar van Mjuman
Gisteren bij Plato meegenomen; interessant dubbelalbum; tweemaal gedraaid tot nu toe; was even vraag of ik opvinyl zou wachten; ook Untrue klinkt veel lekkerder op vinyl.

DevendraBan
Eindelijk terug van Turkije, kon niet wachten om deze en de nieuwe 2562 te beluisteren. Dit lijkt mij een verzamelaar die ik nog veel ga draaien, ook al ken ik de helft van de tracks al door en door. Hyperdub is toch één van de betere dingen uit dubstep-land.

avatar van John Doe
leuke verzamelaar dit inderdaad

avatar van Urbanoetang
Dubstep, ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar ik kan niet anders dan in slaap vallen bij het beluisteren hiervan. Het klinkt wel leuk, maar het mist wat. Tracks van Burial is hoogtepunt, en toch wel één van de minste uit zijn oeuvre. Dat zegt genoeg voor mij.

avatar van frans swa
vind de 2e cd op t eerste gehoor n stuk toffer dan die met de nieuwe tracks

avatar van Jacktherapper
Die Bleeps from Outer Space is wel heeeeeeel ziek. Sonic crack...

Die track van Burial vind ik heel mooi (ook echt typich Burial). De rest kan me nog niet heel erg bekoren maar misschien komt dat nog.

avatar van frans swa
Burial? Doe mij maar Jokerrrrr

avatar van kobe bryant fan
Fostercare van Burial!

avatar van Mjuman
Als ik eraan denk koop ik verzamelaars van labels die hun (zoveel-jarig) bestaan vieren middels het uitbrengen van een compilatie.

Dergelijke compilaties kan je zien als een soort van spiegel waar dat label op dat moment voor staat. Zo brengt Kompakt jaarlijks een nieuwe Total uit met werk van dat jaar; daarop staan altijd wel een paar fijne tracks; in september verscheen Total 21, met een paar fijne tracks van o.m. Robag Wruhme en Nicky Elisabeth.

Ostgut en Hyperdub brengen/brachten iedere 5 jaar zo'n compilatie uit, met grotendeels *nieuw* zeg maar commissioned (in opdracht van het label) werk. Zo ook deze Five, vandaag bij toeval weer eens gedraaid - vanwege het ongelijkmatige karakter worden dit soort compilaties hier minder frequent gedraaid.

Fijne tracks: 7. (Burial), 10. (Martyn) en 12. (Mala). Die eerste track van Burial is echt wel Grand Cru!

Ook de tracks van Kode9, heel donker, en Zomby zijn fijn.